Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

kuka olet?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Vita, 6 Huhtikuu 2005.

    minä olen jussi, joskus vähän vihainen, muuten ihan kiltti.
     
  1. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Kuulostaa ihan AA-kerholaisten tunnustuksilta vaikkei kukaan mitään tunnustanukkaan ole.
     
  2. mistäs tiedät?
     
  3. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Kait mä oon telkkaria joskus kattonu.
     
  4. Virtanen

    Virtanen Member

    102
    0
    16

    Toi on kyllä jo aika rankka tunnustus.
     
  5. Markus Hautaniemi

    Markus Hautaniemi Active Member

    1 265
    0
    36
    Olen Markus Hautaniemi, vuosimallia 1973 oleva sinkkumies Keski-Pohjanmaalta Kokkolasta.
     
  6. Onko tuo DIA-filmi hyvää? En ole kyseisestä merkistä koskaan kuullut. Kiitos kun selvensit meille kaikille, että kuvaat ainoastaan FILMIÄ ja kuinka dikki on ihan paska.
     
  7. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    116
    63
    Ei hyvää päivää teidän ihmisten kanssa, noinko te kommunikoitte oikeassakin elämässä? Taitais olla se päähänlyöntikilpailumiitti ihan tarpeellinen, niin saataisiin nuo agressiot porukalta kerralla pihalle. Get a life.
     
  8. Markus Hautaniemi

    Markus Hautaniemi Active Member

    1 265
    0
    36
    Käyttämäni DIA-filmit ovat Fuji Astia 100F, Fuji Velvia 50, Agfa RSX II 50, Kodak Kodachrome 64 ja Kodak E200.
    Edit: Kaikki nuo luettelemani filmit ovat hyviä.
     
  9. Markus Hautaniemi

    Markus Hautaniemi Active Member

    1 265
    0
    36
    Saa digilläkin hyvia kuvia, jos on taitoa kuvata sillä ja kamera ei ole pokkari vaan digijärkkäri varustettuna kelvollisella optiikalla. Esim. Canon EOS-1Ds Mark II digijärkkäri ja Canon EF 35mm f/1.4L USM optiikka.
     
  10. Topi

    Topi Active Member

    899
    190
    43
    Kiitos, että kerroit tämän totuuden.

    Nyt olen nähnyt valon. Digi-Sigma joutaa siis roskikseen ja Canon-kauppaan mars mars. Kalliiksi tulee, mutta mitäpä sitä ei hyvien kuvien eteen tekisi.

    Muuten, onko toinen filmikoneeni, Leicaflex SL2, riittävän hyvä hyvien kuvien ottamiseen? Voinko käyttää 70-luvun puolesta välistä peräisin olevaa 50 mm Summicronia vai saisinko parempia kuvia, jos ostaisin uuden Summiluxin? Onko filmipokkarilla mahdollista ottaa hyviä kuvia?

    -Topi Kuusinen
     
  11. ;-D
    Onkohan maailmassa yhtään huonompia suikumoottoreita tehty kuin mainitun linnun Junkers Jumo 004 -rääkimet? ;-)
     
  12. Markus Hautaniemi

    Markus Hautaniemi Active Member

    1 265
    0
    36
    Leicaflex SL2 on kelvollinen kamera. Tuo 1970 luvun 50 mm Summicron on kelpo optiikka. Summilux 35/1.4 on hieman Summicron 35/2.0:aa valovoimaisempi ja laadukkaampi optiikka. Mutta kuvanlaadultaan nuo ovat niin lähellä toisiaan, että tuskin huomaat kuvissa eroja. Eli älä suotta vaihda 1970 luvun optiikkasi uuteen, jos optiikka on hyväkuntoinen(linssit kirkkaat ja naarmuttomat) ja kunnossa mekaanisesti.
    Kyllä filmipokkarilla saa hyviä kuvia, jos kamera on vaan riittävän laadukas. Esim. Konica Hexar AF ja Leica CM ovat erittäin hyviä filmipokkarikameroita.
     
  13. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Entäs Holga? Minun mielestäni nimittäin silläkin saa ihan hyviä kuvia.
     
  14. YpyCL9V

    YpyCL9V Member

    597
    2
    18
    ---
     
  15. No saahan sillä varmaan sinusta, mutta muut kohteet on vaikiampia.

    Ja onhan nyt kyseessä Digi-Helga. Digistähän tässä kiistellään, kyllä vilmivehkeet on kaikki automattisesti hyviä.
     
  16. Markus Hautaniemi

    Markus Hautaniemi Active Member

    1 265
    0
    36
    En tunne Holgaa, mutta sehän on filmikamera, joten kai sillä kelvollisia kuvia saa.
     
  17. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Vaihdettakoon sana "minusta" muotoon "minun mielestäni". Ja toiseen kohtaa sanon, että ei, ei ole olemassakaan Digi-Helgaa.
     
  18. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    116
    63
    No Heli, minun mielestä sinä saat hyviä kuvia vaikka jogurttipurkista tehdyllä kameralla.....
     
  19. 4x5

    4x5

    1 986
    0
    0
    Tuo on kyllä omasta päästäsi lähtenyt tulkinta, eihän Markus tuollaista kirjoittanut. Mainitsi olevansa tyytyväinen filmikameraansa ja muutamiin filmeihin, siinä kaikki.