Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

kuka olet?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Vita, 6 Huhtikuu 2005.

  1. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Pirjo, moiiiii! Ihana suorastaan nähdä suakin :)!

    t. Heli (ellet ole jo hoksannut)
     
  2. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    En mäkään muista omaa nimimerkkiä aamuisin Pirjo (Papu). =) Mut mukavaa kun uusia kasvoja ja ehkäpä mahdollisesti aktiivisia keskustelijoita liittyy sekaamme tuomaan oman omituisen mielipiteen. Toisin sanoen erittäin mukavaa kun tulit tänne ja tervetuloa myös. :)

    Nalo, odottakaamme sitten innolla ja jännityksellä tähtikuvia. :)
     
  3. Papu

    Papu

    789
    0
    0
    Muutamia päiviä sitten vasta tajusin, että huh, sehän on Heli :) Samoin, kiva nähdä muitakin tuttuja (toivottomia?) tapauksia ;).

    Kiitos myös Emerikille tervetulotoivotuksista.
     
  4. peet

    peet Member

    764
    0
    16
    Pirjo! Hienoa! Tässä yksi toivoton. ;) Tervetulemas.
     
  5. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 420
    183
    63
    No sehän oli PirjoK... ;)
    Tervetuloa Papu joukkoon, vähitellen koko porukka alkaa olla koossa :)

    ps. Niin ja Kettunen ja Funke myös, on ehkä jäänyt tervetulot toivottamatta, elkää ottako pahalla, hienoa kun tuttuja saapuu mukaan :)
     
  6. peet

    peet Member

    764
    0
    16
    Sami taisi vähän harhauttaa vaihtamalla nimimerkkinsä, mutta itsellä tuo vanha tuttu säilyi.
     
  7. 4x5

    4x5

    1 986
    0
    0
    Toiveuneni on toteutunut... maailmassa on siis valokuvaustakin suurempia voimia ;-)
    Tervetuloa tytöt !
     
  8. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Ihana kommentti ;-D! Kiitos :)
     
  9. yllättävää, olin varma että spege olisi ollut lähempänä 40-kymmentä..;)
     
  10. sf

    sf

    785
    0
    0
    Juu koitin hämätä turhankin ilmeisellä nimimerkillä... ;o)
    Niin ja kiitos kans puolestani ja toivotukset kans muille tutuille ja tuntemattomillekin! ;o)
     
  11. Joo elikkä, 17-vuotias opiskelijajätkä Etelä-Suomesta. Opiskelen Omniassa ( Espoon liiketalousinstituutti ) Kirkkonumella kolmatta vuotta Datanomiksi ( Toivottavat jo nyt tervetulleeksi sossussa :D ). Pari vuotta olen nyt vaihtelevilla varusteilla pyörinyt, lähinnä koulussa, kuvailemassa vaikka sun mitä. Tunnustan lempiaiheikseni makroilun ja rakennuksien kuvaamisen ( "abstraktia", tiedättehän? ). Varusteissa ei tosin juuri nyt tarpeeksi laajaa objektiivia rakennuskuvaamiseen eikä makrolinssiäkään ole, joten aloitin muunlaisen valokuuvaamisen tutkimisen. Potretteihin tunnuin kiintyvän, pääasiassa koska ihmisiä pääsee tapaamaan ja hyvää palautettakin on tullut.

    Varusteihin nyt siis kuuluu, kuten allekirjoituksessanikin lukee, Canon eos 20D + 70-200 4L + 28mm 1.8. Näiden lisäksi löytyy myös Fuji Finepix s7000 wannabe-slr ja Sony p-51.

    Lisäyksenä vielä, että kuvia on tullut räpsittyä lähemmäs 50,000 vaikkakin vain tusina julkaisuun :)
     
  12. laur1b

    laur1b Member

    302
    0
    16
    -64 syntynyt entinen tietotekniikkahörhö, nykyisin jo eläkeläinen Keski-Suomesta.

    Valokuvaajana hyvän päivän tullen ihan kivaa keskitasoa.

    Kuvauskohteina kaikki mielenkiintoisen näköinen, mitä ympäristöstä löytyy. Niin, ja muotokuvamalleina tietysti omat tenavat sekä heidän serkuksensa.

    Anopistakin olen kuvan ottanut. Tietysti APX25:llä, jotta sain kaikki rypyt näkyviin.

    Täydennystä huhtikuussa 2012:

    Aloitin valokuvausharrasteen vuonna 1978 lainavälineillä ja seuraavana vuonna sain oman järjestelmäkameran.

    Kuvaan niin digille kuin filmillekin. Molemmilla ovat omat vahvuutensa ja molemmista tykkään. Filmipuolella kino on ihan kiva mutta keskikoko minulle se paras. Pimiöhommat olen jättänyt pois, negat skannaan tietokoneelle ja käsittelen Photoshop Elements 8:lla ja vedokset tilaan kätevästi ja edullisesti netistä löytyvien palveluiden avulla. Pimiötouhut olisivat muuten kivoja, mutta niihin menee ainakin minulla niin tuhottomasti aikaa, etten sellaiseen tahdo joutaa.

    Kameran ei tarvitse olla maailman paras. Jokainen kamera on käyttäjäänsä parempi. Tällä hetkellä tärkein kalustoni on EOS 20D + muutama putki, EOS500, Yashica C, Olympus 35 RC, Olympus Mju: 2, Minolta A5, Agfa Optima 335... Onhan noita vielä kassillinen, jotka jäävät erikseen mainitsematta. Filmipuolella kuvaan ainoastaan perinteiselle mustavalkoiselle: Fomapan 100 ja Kodak TRI-X.

    Jo ajat sitten olen päättänyt, että nyt noita on riittävästi mutta kuitenkin kyttäilen josko jostakin jotakin mielenkiintoista roinaa löytyisi. Onneksi en harrasta autoja.
     
  13. ..........jolla on koko maan komein avatar..
     
  14. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Jaah, huomasinpa etten ite ole koskaan tähän mitään esittelyntapaistakaan yrittäny raapustaa, joten:

    Minä olen hyvänä vuonna -68 syntynyt tuusulalainen (kotosin kaukaa Kainuun korvesta, siis ihan metästä, sieltä missä hongat humisee, meidän mökinkin nimi on Humina) harrastelija. Filmi on rakkain, keskikoossa ja mustavalkoisena kiitos (vaikka paikkansa on värilläkin, varsinkin näin syksyllä), digijärkällä (D70) räpsytellään ja kuvataan kun on kiirus. Niin, kyllähän mä joskus myös sivutöikseni kuvailen. Ja noita joitakin kuvia saa sisustuskaupoistakin ostaa jos ja sun minkä kokoisena.

    Vk.netissä oli aikoinaan jopa modetiimissä, kiitos vknetille, muuten en varmaan ois näin hurahtanut valokuvaamiseen. Tämä kun on ollut mulle sellainen on/off harrastuksena. Vakavempia valokuvauskausia on ollu kaks, toinen ysikytluvun puoles välis ja toinen nyt. Eka kesti vuoden, tää nykyinen on kestänyt yli kaks, joten luulen tän olevan menoa nyt.

    Syksy on maailman paras vuodenaika sumuineen, harmaine ilmoineen ja tuulineen. (Kertonee varmaan myös mun harmaudesta ja joskus vähän myrskyävästä luonteestaki...) Valokuvaamisen lisäksi kesällä meri vie ja siellähän sitä valokuvaamistakin riittää. Ja ehdottomasti purjein.

    Nyt tais tulla jo väelle ähky, ainakin niille, jotka tämänkin luki ;-), joten loppukoon tähän.
     
  15. Loppumatka piti kävellä ennen kun oli perillä;)
     
  16. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    sinäpä se ne polut tiiät, mitä minäki oon penskana tallannu ;-)
     
  17. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Olen onneton räpeltäjä (vm 1984) kotkasta, joka tykkää sulkimen räpsähdyksestä,mutta taitoa kuvata on vielä niukalti. Ehkä tämä tästä, eihän tätä ole reenattukkaan vasta kuin vuoden päivät.. tahi jotain. Katkonaisesti enen inttiä ja intin jälkeen..

    Amk-inssiksi (venetekniikka) pitäis valmistua joskus.. yo-merkonomi-säkinvääntäjä olen jo.  Valokuvauksen lisäksi,tai jopa sen edelle menee veneily..

    Mahtava säje! säkällä tuli vastaan.. jokaisen narsistin unelma! (muija väittää,että olen itsekäs, ehkä siis itsekeskeinenkin?)

    edit: rupes häröömään.. olenhan mä kuvannut moonta vuotta.. ennen tämän alkup.kijroituksta.. enkä vain vuoden päivät..
     
  18. Virtanen

    Virtanen Member

    102
    0
    16
    Olen Jukka. Ikää on kertynyt 52. Koti on Itä-Helsingissä ja sitä asuttaa lisäkseni vaimo, sekä kolme lasta.
    Kuvaus on ollut kuvioissa 60-luvun puolivälistä, ensin faijalta saadulla Kodak Retinanalla, sittemmin Olympuksella ja onpa sängyn alle unohtunut vielä Hasselblad'kin. Tulipa valokuvauksesta saatua leipäkin jokusen vuoden ajan.
    Digijärkkärin myötä kuvaus on saanut uutta puhtia, vaikka vuosituhannen vaihteen jälkeen lähes kaiken vapaa-ajan onkin vienyt digivideo eri muodoissaan. Touhuan alan yhdistyksessä ja pari viimeistä vuotta vaikuttanut sen porukan asioihin Digivideoyhdistyksen hallituksesta käsin.
    Keväällä tulin hankkineeksi KM:n digijärkkärin. Sitä myöten on valokuvaus noussut tärkeysjärjestyksessä taas pinnalle. Vanhat opit toki pätevät, mutta nyt kun pimiö on vaihtunut tietokoneeseen, on paljon uuttakin opittavaa.
     
  19. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    116
    63
    Jaa, en muistaakseni ole tähän säikeeseen mitään skrivannu, joten laitetaan nyt. Eli 36v. (vielä, en aio tätä sitten muutella joka vuosi) eli siis vuonna -70 syntynyt. Kuvannut olen monta vuotta ja nyt olen oppinut huomaamaan, etten osaa vielä mitään (kiitos Helille ;) )

    KJluston olen valehdellut tuonne toiseen säikeeseen, joten ei siitä sen enempää. Mustavalkoisuus on pop ja oma pimiö myös. Kaksi lasta onlken saanut aikaiseksi vaimon kanssa tähän maailmaan, molemmat tyttöjä. Tuli luuhattua myös. vk.netissä aikoinaan. Nyt sitten täällä. Eiköhän tuo riitä.

    Niin, joo, ja tuossa mv-vedostamisessa olen myös huomannut, että siinäkin on niin monta erilaista toimintatapaa. On kaikenmaailman split printingiä sun muuta ;)

    Ja kaikkea pitäisi ehtiä kokeilemaan.....