Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

kuka olet?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Vita, 6 Huhtikuu 2005.

  1. Jones

    Jones

    429
    0
    0
    Huhuilin jo tuolla toisella puolellakin. Hö. Mihis meet ? Voin tullakin. On jo hiukan pohjia sekä kuvaamisesta että virvokkeista.
     
  2. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Heti voisin lähteä, eli koska vaan itselles sopii. Vartiovuorenmäki on ihan hyvä lähtökohta reissulle, katsotaan mihin ilta johdattaa. Tai kalja...;)
     
  3. motris

    motris Well-Known Member

    4 774
    747
    113
    Hei. Minä olen Mikko ja olen myöskin valokuvauksen harrastelija. Vk.netistä tänne siirryin...

    Reilu kolmekymppinen Helsingissä asuva ja työskentelen rakennusalalla. Perheessä vaimo ja 3-vuotias poika. Valokuvausta olen harrastanut noin kymmenenvuotiaasta alkaen, aina silloin kun se on tuntunut kivalta. Räpsijänä pidän lähinnä itseäni.

    Filmille tällä hetkellä kuvaan, mutta haaveissa on joskus ostaa sellainen ihan oikea digijärkkäri. Sitten kun on varaa.

    Jos tänne kirjoittelen, niin minun juttuja ei kauhean hampaat irvessä kannata ottaa. :)
     
  4. dhat

    dhat

    229
    0
    0
    Terve. Minä olen Jussi Tiikerityyli Leinonen. 21v audiovisuaalisen mediakulttuurin (en minäkään tajua) opiskelija lapin yliopiston taiteiden tiedekunnassa.

    Harrastelen valokuvausta, erityisen lähellä sydäntä on skede ja lumilautakuvaus, omien harrastuksien kautta.

    Ilmaannuin tänne vk.netistä, jota selailin ja lueskelin, en kirjoitellut niinkään. Täällä on jotenkin rennompi tunnelma.

    Kuviani voi nähdä osoitteessa http://tiikerityyli.pissis.org

    hips haps.
     
  5. dhat: Tsekkasin sinun tekemiäsi kuvia, hyviä oli sekä omalaatuisia. Tykkäsin kovasti. Toivottavasti minustakin tulisi yhtä taitava kuin sinä. (Ei ikinä varmaan... mutta haaveilen.)
     
  6. Minä olen 22 vuotias ukko tampereen suunnalta. Opiskelen sähkövoimatekniikkaa jos harrastuksiltani kerkiän. Harrastelen partiota, valkuvausta ja irkkaamista.

    http://www.tpu.fi/~s3mhirvo/
     
  7. rusto

    rusto

    4
    0
    0
    Terve vain. Meikä on Hannuniemen Risto ja meikähä vaikuttaa Keminmaasta käsin (Lapin lääni, tarkemmin sanottuna Lounais-Lappi). Tänne löysin tieni dhatin opastamana. Ikkää löytyy melekee pyöreät 20 vuotta muttei ihan. Eli oon 19 vuotias nyt justiisa tällä hetkellä.

    Valokuvannut noin parisen vuotta. Enimmäkseen lumilautailukuvia koska itsekkin harrasta ko. lajia.

    Kameroina toimii aloittelijan filmijärkkä (myös eka kamerani) Canon EOS 3000V ja nyt kesän alussa ostettu Canon EOS 350D. Valokuviani voi nähdä osoitteessa http://takametsa.tk tosin sivuja ei ole päivitelty pitkään aikaan, jospa joskus saisi taas innostusta ja laittaisi myös uusimmat kuvat näytille.

    Kiitos.
     
  8. Ensimmäinen viestini Kameralaukkuun... olenpa korrekti ja aloitan esittäytymällä :)

    Minä kuulun myös tähän 60-luvun porukkaan, vuosikymmenen puolivälissä syntynyt halikkolainen naisimmeinen olen. Ihan ensimmäisen kamerani ostin 11-vuotiaana eli kuvaus on kiinnostanut lapsesta saakka, vuosia meni välillä kokonaan ilman kameraa, kunnes 3 vuotta sitten ostin ensimmäisen digin. Tuon surkean valovoimattoman pokkarin kanssa aikani taisteltuani hankin pitkäzoomisen Minolta ja sehän ei sitten vienytkään pelkkää pikkusormea vaan se vei koko eukon. Tällä hetkellä kuvauskalustona on EOS 350D ja rahanmenolle ei tunnu tulevan loppua.

    Kuvailun lisäksi vapaa-aika kuluu rattoisasti kaikenlaisten koiraharrastusten parissa. Kuvauskohteista tietysti koirat ja hevoset ovat kaikkein rakkaimpia, luontoakin yritän kuvata, mutta kun nuo pahuksen tirpuset ovat ihan liian nopeita mulle. Liikkuvan kohteen kuvaaminen kiehtoo, moottoriurheilun kuvaamista haluaisin kokeilla, motocrossia esimerkiksi, mutta kun en oikein tiedä mistä noita rakkineita lähtisi etsimään.
     
  9. Shade

    Shade

    16
    0
    0
    Uskaltaisikohan sitä tässä anonymiteetin ihmemaassa edes vähän profiloitua. Noh, ehkä pikkaisen. Eli alunperin tuolta itärajan tuntumasta ponnistanut 23 vuotias poju olen ja nykyisin asuinpaikkana toimii Espoo. Kuvien näpsimisen aloitin vasta vuosi sitten, kun sain rahat kasaan (olen köyhä) edes siihen digipokkariin. Siitä asti olen innolla kuvia näpsinyt ja haaveena on onnistua ottamaan joskus yksi kaunis kuva. Nykyisin eniten bittitilaa muistikortilla kuluttaa omat koirat ja erinäiset reissut, mitä joskus tulee tehtyä. Harrastuksien kirjo oli ennen laaja, mistä olisikin löytynyt mainioita kuvauskohteita, mutta liiallinen vierailu kliinisellä leikkauspöydällä (melko kallista ja kivuliasta) on johtanut minut hiljan rauhallisempien harrastusten pariin. Salaa tosin toivon, että vielä joku päivä se entinen itsesuojeluvaistoton minä saisi taas vallan...

    Persoonana olen ns. on/off ihminen, kun jotain teen, haluan tehdä sen mahdollisimaan täysillä (ei tosin päde koulussa =) ). Esimerkkinä tämä digikuvaus, nyt kun siihen lopulta hurahdin. Pakko kerätä kaikkea mahdollista informaatiota, sillä eihän tätäkään on/off ihminen voi vain näppäilytasolla harrastaa, vaan pitää olla perillä asioista vaikka luovuutta ei löydykään.
     
  10. Terppa. 26wee miehen alku satakunnan suunnalta. Valokuvausta tullut harrasteltua vuoden päivät. Hp kameralla aloittelin ja tuossa muutama kk sitten ostin 350D kitin. Lomalla se varastettiin joten ootellaan rahoja ja uutta settiä.

    Laineen Teemun taidan muistaakkin (mahtaako muistaa mua) porin suunnalta.

    Toivottavasti saadaan jonkunlaisia kuvia aikaiseksi mitä kehtaisi esitellä. Muihin harrastuksiin kuuluu autot, kotona olevat koira ja 2 kissaa sekä avokki.

    Voisi kai sitä nickille antaa kasvotkin.
    Käyttäjät • Hakutulos • IRC-Galleria
     
  11. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Jes, tuttu naama :)
     
  12. Zebpi

    Zebpi

    21
    0
    0
    Täältä on vissiin hyvä alkaa. Että 21 vuotias juniori pohojammaan lakeuksilta, sieltä missä tango raikaa railakkaimmin. Valokuvausta tai jotain sen tapaista räpsyttelyä tullut tehtyä arviolta viitisen vuotta, aktiivisemmin about viime keväästä, kun ensimmäisen oman digikameran ostin kovalla työllä ansaituilla rahoilla. Kyseessä varsin mainio Olympus C-5060.
    En siis osaa vielä juuri mitään, vaan tuurillahan sitä parhaat kuvat saadaan :)
    Nykyään viime huhtikuusta lähtien Pentaxin *ist DS:llä kuvannut, eikä ihminen varmaan enempää voisi kameraansa olla tyytyväinen. Vielä kun olisi rahaa ostaa ämpärikaupalla lisää wanhoja manuaalilinssejä.

    Muu aika menee opinnoidessa tietotekniikkaa ja lueskellessa kirjoja, tahi aktivoimassa lihaksia erinäisissä urheilukohteissa. Tennistä pääasiassa. Jos sitäkään nyt osaisi edes..

    Vaikuttaa oikein lupaavalta foorumilta tämä, ja onneksi suureksi osaksi kaikki merkkien väliset ikuisuuskiistat näyttävät välttävän tätä paikkaa. Herkkua silmille sellainen. Ja mielelle.

    Eikai tässä muuta.
     
  13. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Joo, tervetuloa vaan minun puolestani. Merkkitappelut on jäänyt aika vähälle ja näyttäisi ihmisten mielenkiinto keskittyvän enimmäkseen kuvista käytävään keskusteluun. Oikeastaan alkuvaiheesta lähtien tuo oli tarkoituskin, eli ihan hyvin on homma lähtenyt rullaamaan.
     
  14. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Alunperin kai toi taistelualue oli juuri sitä varten ajateltu jotta sitten pysyisi muut keskustelut siistinä. Erikoista vain ettei noita suurempia merkkisotia ole ollut? Johtuneeko siitä että jokaisella merkillä on yksinkertaisesti varsin pätevät vehkeet (Pois lukien hp)?

    Tietysti kinasteluja on ollut ja tappeluitakin (Kinastelua, väittelyä) foorumilla ja ircin puolella. Onneksi ne on jäänyt vain sanallisiksi. Myös toinen hyvä puoli on ollut ettei ole tapahtunut mitään omia ryhmiä vaan suhkot kaikki kaikille puhuvat. Aiheet on ollut myös suhkot avoimia. Mutta tämäpä onkin jo tuttua kauraa.
     
  15. Mahe

    Mahe Member

    454
    3
    18
    Muutama viesti on jo tullut kirjoiteltuakin, joten lienee korrektia esittäytyä.

    Vajaa kolmekymppinen opiskelija Tampereelta. Kuvia olen räpsinyt koko ikäni mutta vähän vakavammin ajatuksella olen suhtautunut kuvaamiseen vasta pari vuotta. Ensin filmille ja filmikameran hajottua nykyään kovalevylle. Kalustona siis tätänykyä digijärkkäri.

    Kuvauskohteita toistaiseksi kaikki mahdollinen maan ja taivaan väliltä mutta harrastus alkaa olla siinä pisteessä, että pitäisi keksiä jokin proggis mitä lähteä toteuttamaan enemmän ajatuksen kanssa.

    Tämmöisillä foorumeilla tuppaan yleensä olemaa enemmän kuunteluoppilas mutta on mulla aina välillä jotai sanottavaakin.
     
  16. Jossu

    Jossu

    566
    0
    0
    Moro! Oon Johannes Sipponen. 21v. Vääksyssä on tullut koko ikä asuttua, lukuunottamatta vaihtarivuotta. Kuukauden päästä on tosin edessä muutto Rovaniemelle matkailua opiskelemaan. Pääseepähän uusiin maisemiin kuvailemaan. Kuvauksen alotin joskus 2000 vuonna, kun ostin siskolta Minoltan XG-9 rungon ja pari objektiivia. Eli viitisen vuotta on tullut kuvausta harrastettua.

    Kuvaan paljon luontoa ja omia harrastuksia: lumilautailua, wakeboardia, perhokalastusta... Jos en olis saanut koulupaikkaa, niin kevät olis mennyt jossainpäin alppeja laskemassa, nyt joutuu lähteä opiskelemaan :) Vajaa vuoden verran on mun kuvia ollut kuvatoimistossa myynnissä ja joitakin on tainnut mennä kaupaksikin. Pitkään mietin jo, että hakisiko opiskelemaan valokuvausta Lahteen, mutta tulin siihen tulokseen että parempi pitää se harrastuksena.
     
  17. Olen Matti 22v. Tampereelle muutin 17 vuotiaana pohjoisesta, Kuusamon liepeiltä. Valokuvausta olen harrastanut aktiivisesti pari vuotta, passiivisesti koko ikäni isäni mukana, joka opetti mv-kuvausta paikallisessa kansalaisopistossa ja on harrastanut valokuvausta reilut 40 vuotta.

    Valmistu(ne)n vuoden päästä lähihoitajaksi, olen käynyt armeijaa, mutta en ole käynyt armeijaa. 2001 menin 3 kuukaudeksi Vekaranjärvelle, ja tuon jälkeen jätin pyssyt niille, jotka niillä meinaa joskus jotain tehdä. Kävin sivarin Tamperelaisesssa vuoropäiväkodissa ja päiväkodeista työkokemukseni on etupäässä tullut muutenkin (n. 2.v). Tosin kesät ´04 ja ´05 olen ollut valkeakoskella vanhainkodissa hoitajana, mutta summasummarum: Pidän ihmisistä, ihmisten kanssa työskentelystä olivatpa he sitten minkäikäisiä/tasoisia tahansa.

    Valokuvauksen lisäksi harrastan musiikkia (bändisoittimet, etupäässä kitara ja laulu). Erilaisissa bändeissä olen soittanut nyt yhteensä 10 vuotta, nykyään teen jonkin verran trubaduurikeikkoja, mutta lempäälästä löytyy myös semmoinen oluella toimiva hevipumppu.

    Kihloissa olen ollut pian 4 vuotta. Omia lapsia ei vielä ole, mutta veljet ja sisaret ovat niitä jo kohta tusinan verran vääntäneet.

    Kotisivuilla on musaa ja kuvia, tyhmiä juttuja ja jotain sälää -- > http://www.mattioksa.com
     
  18. - Hanna V.
    - 1978
    - Helsinki
    - tuore fm (maantiede, Hki yo)
    - sarjakuvat, piirtäminen, kirjallisuus
    - valokuvaus: maisemat, luonto
    - meri, majakat, Ahvenanmaa, Tanska
    - Star Trek, X-Files, Twin Peaks
    - http://www.virhe.org/jasen.php?nick=hmvirola
     
  19. mikkis

    mikkis

    26
    0
    0
    kuka mä oon??

    Nooh, avaudunpa minäkin, eli:

    28v ukko, jolta ei tarvi kysyä lähetkö juhliin (vastaus on aina: KYLLÄ).

    Elokuva-alan työntekijä, jolla leffoja takana 5 ja tv-sarjoja senkin edestä (luojan kiitos ei kuitenkaan salattuja eläimiä:). Asun pääsääntöisesti Torniossa, mutta töiden vuoksi yli puolet vuodesta Helsingissä. Kuvia ottanut jo parikymmentä vuotta, mutta niiden julkaisukelpoisuudesta voidaan olla monta mieltä. Yritän myös kovasti pyörittää omaa yritystä Torniossa, mutta siitä ei sen enempää.. Stillikuvien lisäksi kuvaan myös videolle (ja editoin) erittäin paljon ja onpa tuotoksia nähty ja tullaan näkemään jopa töllössä, mikään spielbergi en sentään ole..

    Harrastuksina tylsät rullaluistelu, lumilautailu,vuorikiipeily (noh, eihän suomessa oo vuoria), valokuvaus ja kaikki missä pää menee vauhdista sekaisin..
     
  20. MJK

    MJK

    1 436
    0
    0
    27v. kylähullu nettiaddikti, tosin ikinä en ole ircannut. Valokuvaaminen on aika yleistä lähisuvussa joten pikkuhiljaa ajauduin siihen itsekin, tosin vain räpsyttelemään. Villit vuodet veivät kuitenkin muihin suuntiin kunnes digibuumi pisti kipinän hehkumaan kovempaa kuin koskaan aiemmin. Hankin keväällä elämäni ensimmäisen digijärkkärin eli pikkusormi on nyt annettu. Suurimmaksi osaksi räpsin kuvia kavereistani, mutta tulee kaikkea muutakin kuvattua.

    Enköhän mä vielä joskus saa muutaman hyvänkin kuvan digillä otettua :)