Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

kuka olet?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Vita, 6 Huhtikuu 2005.

  1. Peidu

    Peidu

    174
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Olen Aksu :)

    Tätä kirjoittaessa 27 vuotias, asun Keravalla tällä hetkellä, mutta kotoisin Sipoosta. Harrastan valokuvausta. Digi-järkkäri, kännykkä, pokkari ja tämän vuoden alusta myös filmiä, kino+keskari.
    Todella aktiivisesti n. kolme vuotta. Järkkärin omistanu kauemmin, mutta se alku oli sellasta räpellystä, ettei sitä juuri kuvaamiseksi voi kutsua :D Nuorempana myös tuli hommattua aina heti uudet kamerakännykät ja Lidlin minikokoiset pokkarit, joilla räpsi menemään, mutta ne on kaikki hukkunu kuvia myöten, harmittaa hiukan.
    Harmittaa myös hieman, etten ole aiemmin "hoksannut", että voisin myös itse ihan valokuvata, koska olen aina rakastanut kuvia. Muistan joskus lapsena kun löysin pahvilaatikollisen National geographic lehtiä, niitä oli oikeesti paljon, yhden kesänä aikana "luin" ne kaikki, vaikka englantia en ymmärtänytkään. Kun olin valmis, luin ne uudestaan ja kun olin taas valmis, etsin sieltä kiinnostavimmat kuvat ja katselin ne uudestaan. Mummoni on myös taidemaalari kenen töitä olen aina ihaillut, ei vaan sitten tullut koskaan itse tartuttua oikeesti pensseliin, mitä nyt vesiväreillä tuli vähän sohittua. Vaan eiköhän mulla vielä aikaa ole :D
    Tällä hetkellä myös perhe ja työ vaatii aikansa, joten kuvattua ei tule niin paljon kun mieli tekisi.
    Muotokuvia, muotikuvia, erinäisiä taidekuvia rakastan.

    aksun.fi#/
    Aksu
    flickrissä nick on Aksu-
     
  2. Layrä

    Layrä

    2
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Mietin miten tästä ei tule sellaista seuranhakuilmoituksen näköistä. No. Olen Laura Tampereelta, ikää juuri nyt 23. Olen penskasta asti viihtynyt kameran kanssa ja käytellyt digipokkareita jonkun kymmenisen vuotta. Luulisi muuten näin jälkikäteen ajatellessa että tässä ajassa olisi kehittynyt jo hieman enemmän. No eniveis. Hommasin tuossa alkukesästä Olympus Penin (tarkemminsanottuna E-PL3) parilla obiskalla ja siitä syttyi kuvaushimo vähän aikaisempaa kovemmin. Aikaisemmin hengasin pari-kolme vuotta Canon powershot sx:n kanssa (oho, malli unohtui jo vaikka hetki sitten möin).

    Olen aina nauttinut suuresti meitä ympäröivän maailmamme väreistä ja arkkitehtuurista ja kokenut suurta luovuudentuskaa tuottaa siitä mitään, kyvytön kun olen esimerkiksi kynän kanssa. Iso osa kuvistani onkin varmaan jonkin asteen värisommitelmia tai fiilisotoksia. Niitä varmaan tulee olemaan jatkossakin, mutta kameran tekniikka kiinnostaa ehkä aikaisempaa enemmän ja olisi hienoa saada myös niitä teknisesti onnistuneita, ei-sattumakuvia.

    Olen joku  myöhäisherännäinen, sillä löysin vasta viikko sitten tämän foorumin ja Flickrin. Tässä linkkiä Penin aikaisista kuvista, eli tältä kesältä (pitää varmaan aloittaa syysalbumi): http://www.flickr.com/photos/100822218@ ... 242346567/"]http://www.flickr.com/photos/100822218@N04/sets/72157635242346567/
     
  3. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: kuka olet?

    Moi Laura, mä olen sinua yli 40v vanhempi, mutta empä saa yhtään sen parempia kuvia aikaiseksi kuin sinäkään, tuskin edes sen tasoisia.
    Terve tuloa joukkoon "tuimaan", ota kuitenkin jo alkuun sellainen asenne, että kaikki mitä sanotaan ei ole henkilökohtaista ja jokaisen mielipide on vain ja ainoastaan sen nimimerkin/henkilön mielipide.
    Tekniikkafaktat on sitten eri asia, jos ei sitten kirjoittaja ole puhunut asiasta mistä ei tiedä.
    Minusta on hienoa, että nuoret kiinnostuvat kuvaamisesta.
     
  4. SamuelSalmon

    SamuelSalmon Member

    209
    1
    18
    Vs: kuka olet?

    Moi, mun nimi on Ilari.

    Olen Tampereelta kotoisin, 22-vuotias ja valokuvausta on tullut harrastettua noin kahdeksan vuotta. Suurimman osan ajasta olen kuvannut digijärkkärillä. Vuosien varrella on tullut harrastettua paljon erilaista ääriurheilua, esim. vapaalaskua ja BMX-pyöräilyä. Luonnollisesti sitten kaveripiiri ja kuvauskohteet ovat löytyneet usein sitä kautta. Sen lisäksi olen aina tykännyt ottaa potretteja. Muutama vuosi sitten oli sellainen kausi, että tuli kuvattua tosi paljon irtosalamoilla. Nykyään kuitenkin luonnonvalo on kingi.

    Vaikka kuvausvälineitä tulee tasaisin väliajoin katseltua netistä, niin silti pyrin omassa kamerakalustossa jonkinlaiseen minimalismiin. Nikonin nokalla on useimmiten vanha manuaalitarkenteinen kolmevitonen.

    Pari vuotta kestäneen harrastuksen hiipumisen jälkeen poimin vähän aikaa sitten käteen keskikoon filmikameran. Sen jälkeen ei olekaan tarvinut digillä paljoa kuvata. Filmikameran myötä uudeksi haasteeksi ja kiinnostuksen kohteeksi on noussut maisemakuvaus. Ja pimiötyöskentelyäkin kiinnostaisi opetella. Ennen kaikkea kuitenkin valokuvausinto on löytynyt uudestaan.

    Kuvia, lähinnä uudempia, on blogissa:
    http://flyingapparatus.tumblr.com

    Ja flickristä löytyy sitten vähän vanhempiakin:
    Ilari Huovila
     
  5. Vs: kuka olet?

    Hei.
    Olen Lilja, Marraskuussa 27v täyttävä 3 lapsen yksinhuoltajaäiti Kuopiosta. Kuvaillut olen jonkin aikaa vaikkakin varsin hajanaisesti ja nytkin oli lähes kahden vuoden tauko kuvaamisesta kunnes nytaloitin tänä syksynä opiskelemaan valokuvausta Ingmanin Käsi-ja Taideteollisuusoppilaitoksessa. Kuvia löytyy facebook-sivuilta ja toivon saavani palautetta kuvista koska se on ainoa tapa tietää missä tekee oikein ja missä menee metsään. :)
     
  6. Dr.Jalopeno

    Dr.Jalopeno Well-Known Member

    1 521
    337
    83
    Vs: kuka olet?

    Moro!

    Nimi on Asmo. Kyllä, luit ihan oikein, eikä ole kirjoitusvirhekään.

    Lappeenrannassa 70 luvun alkuvuosina maailmaan putkahtanut.
    Eka järkkäri hommattu joskus 80 luvun lopulla ja luontokuvistahan homma lähti liikkeelle. Sekalaisia kuvaushommia mainostoimistosta lehtikuviin ja nykyään oto:na myös teollisuuskuvia. Nykyiset, vähäiset lehtikuvat aikalailla skate ja fillariosastoa pariin Brittilehteen ja jotain sekalaisia juttuja paikallisiin monisteisiin.

    Valokuvausalan koulutusta ei muuta kun jotain kursseja valokuvaajan ammattitutkintoon (VAT) ja muita sekalaisia kursseja. Lehtihommista Joren pitämiä työpajoja ja luentoja sillon kun vielä luulin et kuvaushommat olis mukavaa puuhaa myös päätyönä.

    Laiskana, tyhmänä ja työtävieroksuvana ajauduin sit automaatiohommiin Ensolle / Eforalle. 14v tullu täällä jo hengailtua ja kuvaustyöt siis enää satunnaisia. Mukavampi vaan harrastaa ni saa kuvata just mitä haluaa :)

    Kalusto vaihtunut useampaan otteeseen Nikon ja Canon välillä. Tälläkin hetkellä menossa vaihto Canonista Nikoniin. Nykyisestä kalustosta pisimpää omistuksessa olleet, 4X5 TOYO palkki ja Canon 1V filkkarunko.

    Näihin foorumeihin menny jostain syystä innostus ja saattaa olla vuodenkin pätkiä ettei jaksa muuta katsoa kun ostetaan / myydään ketjuja.

    Täältä tähän
     
  7. Vs: kuka olet?

    Jospa sitten minunkin olisi aika esittäytyä.. :) Olen Leena 37-vuotias ja Ylöjärvellä asustelen perheeni kanssa. Tämän foorumin löysin kesällä. Kuulin tuttavalta,että liity sinne,siellä on kokemuksen syviä rintaääniä joilta varmasti oppii paljon :) Hän on ollut oikeassa.

    Valokuvaus on "lempi-harrastukseni", tosin olen niin aloittelija keltanokka näissä kuvausasioissa, että monesti huomaan ihailevani ja haltoituneena katsellen vain muiden ottamia kuvia.Erityisesti sydäntä lähellä on mustavalkoiset kuvat, niissä on vai sitä jotain :) Mutta en vierasta värillisiäkään. Aivan sama,onko kuvattu filmiä vai digiä hyväksikäyttäen. Väliä on vain,mikä on lopputulos? Koskettaako kuva, herättääkö mitään tunteita? :)

    Jos pitäisi nimetä valokuvaajia jotka ovat "säväyttäneet" meikäläistä...Arno Rafael Minkkinen...ja Helmut Newton... Jos osaisin (jonain päivänä osaan) ;),niin tekisin yhtä kauniita kuvia,tosin,pääosassa olisivat miehet... :) Ja iloitsen myös Late Järvisen ja Jussi Mustosen yhteistyöstä, heissä on jotain samaa kuin Helmutissa ja Arnossa. Tämä on siis minun mielipiteeni. Saa olla eri mieltä. Ja on tältä foorumilta löytynyt paljon muitakin hyviä valokuvaajia,joita seuraan silmä tarkkana! :)

    Keväällä ostin Canon 650eos, ja harjoittelen sen kanssa päivittäin,välillä suurta onnistumisen riemua tuntien ja välillä voisin heittää sen järveen... ;) :)

    Kuvaamisen Riemua ja Iloa kaikille,karvoihin katsomatta :)

    - Leena
     
  8. Vs: kuka olet?

    Joo morjens!
    Täältä löytyy tähtiä tuijottava yökyöpeli, joka ei saa yhtään hyvää kuvaa kuvaa öiseen aikaan. Mut hei, tilanne ei ole vakava!
    Jos joskus oon ollu hereillä ku aurinko paistaa ni pari vahinko laukausta on onnistunu. Canoneilla mennään ja vaikka akut ois jääny lataamatta just ennen lähtöä ni ei se tätä kolmekymppistä tyttöä lannista. Vuosia ei ole kasassa kuvaamisen suhteen mut sanoivat et kaikkee voi oppia. Niistä vilkkuvista numeroista siellä kurkistus ikkunan sisällä en ymmärrä vielä juuri mitään, mut onhan se nyt motivoivaa et pari kuvaa on ollu jopa julkasukelposta!
    Eiks tarkotus ookki vaan kuvata eikä miettiä pelkkää teoriaa ja teknisiä speksejä? Näin ainaki mä teen eikä vielä ainakaan toistaseks oo kamat lentäny järveen. Myynti palsta on mun mekka, kroppirungoistani en luovu, mut joku joskus sano et eteneminen on myös parempaa optiikkaa.
     
  9. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: kuka olet?

    Jos haluat meiltä fossiileilta mielipiteitä, niin pistä kuviasi tänne galleriaan, naamakirjaan en ainakaan minä tule koskaan kirjautumaan ;)
     
  10. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 316
    6 053
    113
    Vs: kuka olet?

    Turha sitä on pelätä, ei se sielua vie :)
     
  11. linker

    linker

    39
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Olen foorumin osalta "paluumuuttaja".
    Kameralaukku on säilynyt bookmarkeissani, ja silloin tällöin olen käynyt lukemassa sitä. Edelliset vähäiset omat kirjoitelmani ova kolmen vuoden takaa. Nyt todennäköisesti vähän aktivoitumassa.

    Edellisessä elämässäni tein kuvahommia silloisen vaimoni luontaistuotekaupan takatiloissa. Mutta se/ne ovat taaksejäänyttä elämää. Hyvä niin. Viime ajat olen harrastanut valokuvausta, blogikirjoittamisen apuna tai liikkeellepanevana voimana. Kuvauskalusto on keventynyt järjestlmästä bridgen kautta pokkarointiin, mutta postissa on nyt tulossa D5 täyskenno. Käytetty "markiton"  ensimmäisen mallin yksilö. Uskon ja toivon että harrastukseni aktivoituu ja saa syväterävyyttä uudelleen, samalla kun muukin elämäntilanteeni on vakiintunut. Lisäksi toivon etten kolmatta kertaa pilaa mukavaa harrastustani, tekemällä siitä ammattia ja yritystoimintaa.

    Kuvaan jokseenkin kokonaan nettiin. Rungon jälkeen tärkein kuvausvälineeni on Photoshop CS4, ja isoruutuinen iMac. Jatkossa alan ehkä kuvaamaan RAW tallennuskin päällä, tähän saakka jpeg on riittänyt. Pahvilaatikossa on kymmeniä tuhansia negaruutuja, ja puolisen tusinaa isoa albumia sekä irto-paperikuvia. Työstämistä riittää loppuiäksi ja joka päivä tulee lisää.
     
  12. Mugn

    Mugn Member

    366
    0
    16
    Vs: kuka olet?

    Hei olen Hugo 25-vuotias helsinkiläinen pätkätyöläinen ja harhailija.

    Olen jo pidemmän tovin tätä palstaa lueskellut ja välillä jotain kysellyt, paljon on tullut opittua ja osteltua tätä kautta. Kiitokset kaikille hyvistä kaupoista!

    Olen aina pitänyt kuvaamisesta, penskana ennen digiaikaa kuvailin porukoiden idioottipokkareilla ja välillä äitini Canonetilla jonka olen sittemmin huollattanut ja pitänyt kovalla käytöllä.

    Valokuvailun on ollut pitkään ollut satunnaista räpsimistä pokkareilla kunnes muutama vuosi sitten innostuin enemmänkin kuvaamaan sekä filkkareilla että peilittömillä digikameroilla.

    Olin alkuvuoden tyttöystäväni kanssa reissussa kaakkois-Aasiassa ja siellä ollessani totesin että nyt saa digikuvaus riittää. Totesin että jatkossa räpsin mustavalkoisella filmillä kun sillä saan mukavampaa jälkeä helpommin vaikkakin tietokoneella avittaen. Kaapissa odottelee myös toimiva suurennuskone. Kylppäristä kun saa pari lasitiiltä peitettyä niin sitä voisi ruveta opettelemaan.

    Kuvailen paljolti mitä sattuu frendejä, tuttujen keikkoja ja harjoittelen katukuvaustakin, esimerkkejä näistä ja joitain vanhempia reissukuvia löytyy kuvablogistani:

    No frame no gain

    Terveisin,
    Hugo
     
  13. alis82

    alis82

    5
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Terve kaikille tutuille ja tuntemattomille, pitkästä aikaa!

    Olen Mikko Alanenpää, valokuvannut enemmän ja vähemmän 10 vuotta...
    Nyt ollu jokunen vuosi taukoa ja aika elvyttää toimintaa, 2000-luvun alussa tuli kuvattua puoli-ammatikseni, pidin näyttelyitäkin jokusen ja opetin valokuvausta Helsingin Ylioppilaskameroissa.

    Nyt on "luova tauko" lopetettava!

    t.alis
     
  14. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 316
    6 053
    113
    Vs: kuka olet?

    Tervetuloa takaisin :)
     
  15. alis82

    alis82

    5
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Kiitti Pauli! Kuis paljon täällä on vielä "vanhaa remmiä" jäljellä?
     
  16. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 316
    6 053
    113
    Vs: kuka olet?

    Heli nyt ainakin :)
     
  17. Vs: kuka olet?

    Kultaisen kuusikymmentäluvun puolivälin paikkeilla syntynyt näppäilijä. Kuvattiinhan sitä 1980-2000 luvullakin sillä mustalla pokkarikamera laatikolla ja tilattiin aina kymppikuvat kotiin. Varsinaiseen kamerakierteeseen pääsin vasta vuonna 2010 digin myötä ja tahti alkoi jo huimata joten piti siirtyä filmiin. On tuossa noita muutamia digirunkojakin,mutta filmi alkoi viimeaikoina kiinnostamaan kovin...joten on nyt muutamia filmikameroitakin.
     
  18. Jon^^

    Jon^^

    1
    0
    1
    Vs: kuka olet?

    Heissan heissan heissulivei,

    Olen kavereiden kesken Joni, ja asustelen täällä turun ja tanpereen puolivälissä susien ja ilvesten seuraa pitämässä. Ikää on kertynyt mittariin 21 ikävuoden verran ja kyllä se näyttää sille, että lisääkin siihen on vielä kertymässä.

    Valokuvaamista on harrastettu yhteensä noin kuuden vuoden ajan, mutta nyt viimiset pari vuotta ovat olleet kameralle kiireisiä kun innostuskärpänen puri vähän keskivertoa kovemmin. Eniten tulee kuvailtua sitä sun tätä(=luonto, maisemat, metsän elukat). Suurin osa kuvista on kyllä niin julkaisukelvottoman oloisia, että en uskalla niitä edes koiralleni näyttää. Mutta eteenpäin, sano mummokin varmaan joskus jossakin.

    Muuna harrastuksena ja kiinnostuksenkohteena on tietokoneet joiden kanssa tulee pyörittyä ammatikseni, metsästys, irkkailu, www-sivujen rakentaminen, musiikin kuuntelu ja teko, nukkuminen sekä aivan uutena tuttavuutena jälkikoiran kouluttelu.

    Kuvauslaitteena toimii runkona Canonin 40D ja siinä muutama hassu suht valovoimainen perusputki ja iso kasa erilaisia filttereitä.

    Kiitos ja anteeksi, koitetaan elää sovussa. :)
     
  19. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 410
    1 063
    113
    Vs: kuka olet?

    Älä nyt pyytele anteeksi ja tervetuloa minun puolestani ja varmaan muidenkin.
     
  20. jhalmu

    jhalmu Active Member

    8 551
    3
    38
    Vs: kuka olet?

    Näin on, tervetuloa!
     
  21. Kukke

    Kukke

    3
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Noh, esittäydytäänpäs kun kerran on tullut liityttyä foorumille.

    Nimeni on Antti, ja olen tällä hetkellä 18-vuotias lukiolainen Kittilästä. Ensimmäiset kuvani otin joskus viisivuotiaana Yashican pikkuisella filmipokkarilla. Sen jälkeen tuli setti erilaisia kamerapuhelimia, kunnes pari joulua takaperin sain Canonin 1000D (se perusteinikameran tyylinen) lahjaksi. Siihen on tullut hankittua pieni kasa linssejä ja pari irtosalamaa. Hyvin on tähän mennessä palvellut, mutta nyt kamerakuume on iskenyt pahemman kerran.

    Kuvauskohteista eniten kiinnostavat autot, pääosin johtuen varmaan siitä että suonissani on virrannut bensaa pikkupojasta asti. Toinen mukava aihe on maisemat, mielellään vetiset sellaiset. Urheilua on tullut myös jonkin verran kuvattua. Viime aikoina olen myös alkanut kiinnostua yhä enemmän muoto- ja kaupunkikuvauksesta.

    Kuvia saapi arvostella, ei kai tässä muuten kehity mihinkään. Loppuun vielä linkki Picasaan, josta löytyy meikäläisen kuvia:

    https://picasaweb.google.com/1087373193 ... 9034/Photo"]https://picasaweb.google.com/108737319348810689034/Photo#