Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

kuka olet?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Vita, 6 Huhtikuu 2005.

  1. Saaga

    Saaga

    293
    0
    0
    Emmekähän me kaikki toki Oulussa asu, meitä löytyy myös Oulun ympäristökunnista. =)
     
  2. Raisiolainen IT-päällikkö. Justiin tuli 40 vuotta mittariin, mikä minua suuresti järkyttää. Valokuvausharrastus alkoi 70-luvun lopulla velipojan mittaetsinpokkarilla ja sai enemmän vauhtia 1980 kun ostin oman järjestelmän (Pentax ME Super) ensimmäisillä kesätienesteilläni. Välillä on ollut kuvaaminen vähäisempää, kun aika on mennyt muiden juttujen parissa. Nyt digijärkkärin myötä on taas tämäkin harrastus saanut tuulta purjeisiinsa.
     
  3. Markus Hautaniemi

    Markus Hautaniemi Active Member

    1 265
    0
    36
    ---
     
  4. 30 vuotias ikuinen opiskelija ja nörtti.
    Ensimmäisen kameran sain jo ennenkuin opin puhumaankaan. Se oli sellainen hieno pocket-kamera jossa oli kasettifilmi. Toimii vieläkin. Ahkerammin kameraa on tullut kuletettua mukana noin 15 vuotta.

    Kolme karvaturria ja vajaa parivuotias miehenalku pitävät huolen siitä, että aika ei käy pitkäksi. Ne eksyvätkin tuon tuosta kameran uhriksi.

    Talvella harrastan koirien kanssa rekiajelua. Kesällä käyn ahkeraan kalassa. Autourheilu tuli aloitettua 4 vuotiaana, kun isä osti minulle mikroauton =) Nykyään autourheilun harrastaminen on kumminkin pääasiallisesti valokuvausta. Onneksi välillä pääsee kaahaamaan kavereiden autoilla.
     
  5. Hei mutta teillähän on niitä varuseläimiä vaikka muille jakaa.
     
  6. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    *Pyörittää silmiä..* Yhtä julmetusti kuin rusakoita! \õ/
     
  7. Taidan olla tämän saitin "vanhus" toki saattaa vanhempiakin olla jos vain uskaltavat sen ilmaista. Syntynyt jo -40 luvun lopulla.
    Hurahdimme vaimon kanssa kuvauksesta joskus -70 luvun alussa. Silti mukaan mahtuu muitakin harrasteita. Kivaa kuvaus on ollut ja kaikkia on tullut kokeiltu, hauskin kokeilu on tehdä "valokuva" kokoon 100 * 150 senttiä siinä oli tekemisen makua, niitä sitten tehtiin muutamia. Kaiken huippu oli , että
    silloinen työkaveri osti yhden ison kuvan aivan väkisin hinnaksi laitoin tosi hurjan 10 mk. Välillä kuvausinto hiipui, vasta nyt vuodenvaihteen aikoihin tuli
    uusi innostus, kun olen ollut sairaslomalla huhtikuun alusta -04. Sitten hankin D70 ja aloittanut kuvausopettelun "rikitaalisesti" saas nährä kui siinä käy!
    Aivan kaikki nykyaikaiset jutut ei ilman ihmettelyä aivan onnistu, no niitä on sitten kysellään meidän "poikaselta".
     
  8. Mike

    Mike

    699
    0
    0
    30v ikäinen mieshenkilö stadista. Ammattina yritän pyörittää paria yritystä ja pienen pientä forumia. Kuvannut vuoden verran, siinäkin kovasti yrittänyt olen. Salilla kolistellaan rautaa ja sitärataa. Eli kova yritys päällä kokoajan, josko sitä joskus saisi jotain valmistakin aikaan. :)
     
  9. Tähän mennessä nuorin vastaaja tulee tässä: 15 vuotias peruskoulunsa päättävä ja Helsingin kuvataidelukion multimedialinjalle pyrkivä poika Helsingistä, jonka valokuvausharrastus sai potkun persuksiin, kun hänelt' varastettiin 534,05 eron arvosta tavaraa Barcelonassa. Hän oli jo pitkään haaveillut digijärjestelmäkameran ostamisesta, koska halusi kuvata harrastustaan skeittausta, mutta sinänsä tietämättä tuon taivaallista valokuvaamisesta. Vakuutusrahoja odottaessaan hän tutustui hintoihin ja sai oikein parahultaisesti pienen hanttihomman tuntipalkalla isäpuolensa työpaikalta. Jossain vaiheessa Aleksi poika myös löysi dc.netin ja Olli Rinteen digiFAQ:n ja opiskeli kaiken tarvittavan tiedon netissä ja sovelsi sitä hieman perheen digipokkariin (jolla oli siis jo paljon räpsinyt.) Eräänä päivänä Aleksi sai enemmän palkkaa, kuin oli laskenut. Hän oli jo päättänyt ostavansa 350d kitin ja laittoi sitten tilauksen Saksaan. Edellämainittujen sivustojen ansiosta aleksi oli jo valmis valokuvaaja:)D:D), kun UpS toimitti paketin. Muutaman sadan ensimmäisen (säälittävän) taideteoksen jälkeen err99 ja kolmen viikon päästä uusi yritys.Tämä kaikki tapahtui 3kk sisällä. (Aleksiakin hirvittää)

    Kun Aleksi ei ole rullalautailemassa(kameran kera), koneella tai takapihalla kukkia kameralla sohimassa, on Aleksi luultavasti nukkumassa tai kuvaamassa jotain muuta, kuin edellä mainittuja.
     
  10. Bosse

    Bosse

    22
    0
    0
    Tähän mennessä vissiin sitten toiseksi vanhin äijä - viiskymppinen isoisä. Kuvauskaluston kuvaus (!) jossakin edellä. Räpsyt rules.

    Edit. statuksen korjausta aiempiin viesteihin perehtymisen jälkeen. ;)
     
  11. Ehkä voisin valaista jotenkin pimeää ja sekavaa omaa kuvaani, joka on ollut hämmästeltävissä täällä jo parin kommentin verran. Ex yh-iskä, nykyinen uusioperheen iskä, vm.73, jonkun verran kolhittu, mutta ruosteeton. "Kameraharrastukseni" alkoi kai joskus 18v täytettyäni kun keksin miten hauskaa oli tallentaa silloisten reissujen "kohokohtia". Eli tuli pidettyä kännikameraa ja muutamaa filmiä koko ajan mukana. Eipä niistä kuvista ole paljon kerrottavaa. Kamerana oli tuolloin milloin mikäkin huonoja kuvia ottava, mutta pomminvarma filmipokkari. Välillä into hiipui lähes kokonaan, mutta nousi taas pojan syntymän myötä 2001. Jossain vaihessa myönsin itselleni lainan ja ostin ekan digikameran, Olympus myy400. Olympus kulki uskollisesti taskussa mukana muutaman vuoden ajan joka paikkaan ja olin hetken tyytyväinen sen tarjoamaan luomisen tuskaan. Kuvankäsittelyohjelmien opettelun myötä aloin haalia kirjallisuutta kehittyäkseni kuvaajana ja kuvien muokkaajana. Samoihin aikoihin netissä surffaillessani rantauduin dc.net:tiin. Sitä ammensin tämän foorumin synnytykseen asti lähinnä lisäopin antajana mitään kummemmin kommentoimatta. Pikkuhiljaa Olympuksen ominaisuuksien rajallisuus alkoi ahdistaa ja vähäinen tieto kuvaamisesta lisätä tuskaa. Jahkailun ja tuskailun päätteeksi tulin ostaneeksi digijärkkärin. Näin palasin takaisin lapsen kenkiin kuvailujeni kanssa. Ominaisuuksia on toistaiseksi sopivasti yli ymmärryksen, mutta uskon selvittäväni mysteeriot ajan ja tämän foorumin avulla. Kuvaluomukseni eivät ole mitenkään taiteellisia tai antoisia. Ei kai ole suuri tarkoituskaan. Pyrin välttämään negatiivisen palautteen antamista toisten kuvista, koska en usko tietäväni asioista riittävän paljon voidakseni arvostella muita. Mielipiteeni toki sanon jos sen joku haluaa tietää. Joskus harvakseltaan saatan laittaa joitain otoksiani tänne muiden nähtäväksi. Niistä sopii olla mitä mieltä tahansa. En ota nokkiini, koska en kuvaa mitään otsa rypyssä ja koen tarvitsevani kaikenlaista kritiikkiä karsiakseni typeriä virheitä pois. Lähinnä olen pyörinyt tällä foorumilla sekavanoloisena kolisijana enkä usko linjani kovin paljon muuttuvan, jollen koe jotain valaistumista tai minua suljeta pois täältä. Kaikesta huolimatta älkää ottako minua vakavasti, en pysty siihen itsekään.
     
  12. Minä ite

    Nimi on Erno Petteri Kuvaja ja olen syntynyt elokuun lopussa armon vuonna 1982 (tai näin olen ainakin antanut itselleni kertoa, mitään muistikuvia ei ole joten taisin olla aikamoisessa syntymähumalassa.)

    Kuvailun aloitin joskus tuossa 80-luvun puolivälin jälkeen Fujin pokkarilla, kun tuli kauhea tarvis päästä ikuistamaan Pohjoismaita, joita tuli kierrettyä muutama vuosi ennen koulun alkua hyvinkin aktiivisesti.

    Ensimmäinen järjestelmäkamerani on nykyisinkin käytössä oleva Ricoh KR-5 josta en luovu kirveelläkään. Pentaxin digijärkkä on haaveena kunhan budjetti kestää.

    Opiskelen Turun Yliopistossa tietojenkäpistelytieteitä ja tässä olisi muutaman vuoden kuluttua tarkoitus valmistua maisteriksi erikoisalana digitaalinen media.

    Harrastuksista sen verran, että valokuvauksen lisäksi toimin TS-Yhtymän vartijana, kuuntelen hyvää musiikkia, luen hyviä kirjoja ja katson hyviä elokuvia. IT-alan projekteja tulee tehtyä puoliammatikseni jo nyt lähes kaikkea ylläpidosta ohjelmointiin. Tuug ry:n PJ vuodelle 2005. Kuntosalillakin on tullut viimeaikoina vietettyä aikaa reiluhkosti, jottein aivan kuolisi syksyllä alkaviin Krav Maga treeneihin.

    Asun Suomen Turussa yhdessä poikieni, Hessun ja Jepen (pitkäkorvajerboat) sekä Kurren (Siperian maaorava) kanssa.

    Yleisinä mottoina "Muut tekevät mitä osaavat, minä mitä haluan" ja "Tottakai voin tehdä sen. Jollen osaa, niin opettelen."

    Ulkoiselta olemukseltani olen tukevahko pitkätukka. (~185cm, 92kg)

    P.S. Taisin innostua vähän liikaakin, koska tarkempaa kuvausta minusta ette tule löytämään, vaikka etsisitten ihan tosissanne.
     
  13. Raitus

    Raitus

    72
    0
    0
    Soosoo. :D No, muutinhan mäkin sieltä pois, että ehkä se kanta on nyt vähentynyt sitten radikaalimmin...

    Njoo. Vita on houkutellut tänne jo jonkin aikaa, siihen suuntaan saa osoitella siis syyttävällä sormella. Olen 29-vuotias naispuolinen olento Keski-Suomesta, valokuva-ala tuonut leivän pöytään jo kymmenen vuoden ajan. Nykyisin kuvaan epäsäännöllisen säännöllisesti, järkkärit on myyty aikapäiviä sitten, tällä hetkellä yritän uskotella itselleni, että digikompaktia voi sanoa kameraksi... toisin sanoen eiköhän tähän talouteen vielä ihan oikea kamerakin tule.

    Nyt, kun työn puolesta ei tarvitse niin paljoa kameran takana heilua, on omaksi iloksi kuvaaminenkin elpynyt pikkuhiljaa. Ensisjiaisia kohteita ovat nuo lähimpänä roikkuvat, eli koirat ja kissat, vaan kohde kuin kohde kelpaa, kunhan sillä on mulle jokin kuvausarvo. ;)
     
  14. rairai mai daarlink! tervetulloo :)
     
  15. Mie, pinnkinalle, nimeltä Veera. Olen kotoisin Espoosta, Vallikalliosta.
    Harrastuksiini kuuluvat: lemmikkieläinten hoitoa ja valokuvaaminen.

    Digikamerasta kiinnostuin ensimmäisen kerran v. 1999. Tuolloin isälläni oli käytössä Nikon (en muista mallia). Toisen kerran pääsin käsiksi yläasteella Canoniin ja räpläsin sillä kuvia. Mielenkiinto lisääntyi.

    Itselleni ei riittänyt tavalliset kuvat, niiden piti olla omalaatuisia ja hienoja.

    Pitkään odotetun ajan vihdoin ja viimein saimme tänä kevänä Canon PowerShot G6:sen. Olen ollut tyytyväinen ja pian olisikin tarkoitus ostaa salama. Joten tänne tullessani uhkun mielenkiintoa siitä että millainen salama sopii minulle ja käyttötarkoitukseeni.

    Haaveena digijärkkäri, erilaisine objekteineen. Ja oma studio.
     
  16. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    ..oho, ei tiiä vaikka miten tuttu ois ;)

    ..no mukavaa kun vita on saanut sinutkin ujutettua tänne turhuuksien foorumille. toivottavasti viihdyt ja tuot oman näkemyksen asiaan. tervetuloa. :)

    (isot kirjaimet on niin isoja ettei niitä jaksa aina..)
     
  17. Jones

    Jones

    429
    0
    0
    Tervehdys kaikille Turusta !

    Ikää 29v, eka kamera 9-vuotiaana ja eka järkkäri vasta 6 vuotta sitten. Kohteiden suhteen kaikkiruokainen. Rahat vehkeisiin asiakkaita "palvellen". Töistä johtuen ei myöskään ole aikaa ja/tai energiaa kuvata niin paljon kun haluaisin.

    Negatiivinen luonne ja muutenkin vastarannankiiski; filmi palaa kun kavereilla on digit, Mac kun muilla on PC jne.

    Kuvaajaidoli: Sotakuvaajat

    Ammattilaiseksi ? Ei ikinä ! Yhdet häät olen kuvannut ja se riitti.

    Taso: Räpsy
     
  18. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Noni, Turun kameramafian kanssa sit kuvaamaan?
     
  19. Jones

    Jones

    429
    0
    0
    No mikä jottei. Mafia varmaankin antaa kuulua itsestään kun jotain tapahtuu ?
     
  20. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Just ajattelin lähteä kamerakassin ja kaljakassin kanssa johonkin puistoon istuskelemaan ja siitä sit suunnistaa eteenpäin. Liitytkö seuraan?