Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

kuka olet?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Vita, 6 Huhtikuu 2005.

    Vs: kuka olet?

    Tiedän tunteen, lapset, dokumentoinnin, turhautumisen ... Ulkoinen kiintolevy ja joku helppo arkistosofta, picasa, esim. saa pari paperikuvaa ja kivireen vitjat katki ,)
    Hyvin arvokkaita kuvia joukossa eikä kuvalevykkeet (mikä sitten onkaan) ole ikuisia.
     
  1. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 12 Maaliskuu 2019
  2. Leksaa

    Leksaa

    43
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Moro kaikille! Mie oon 17 vuotias jannu täältä Joensuusta alunperin hesingistä. Kameraharrastus alkoi kesällä 2011 kun sijoitin ensimmäiset kesätyörahat pitkään harkittuun järkkäriin. Opiskelen liiketalouden merkonomiksi ja suoritan samalla kaksoistutkintoa. Aiempina harrastuksina 10 vuotta jalkapalloa ja saman verran lätkää jota tulee paljon pelattua nykysinkin
     
  3. Leksaa

    Leksaa

    43
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Moro kaikille! Mie oon 17 vuotias jannu täältä Joensuusta alunperin hesingistä. Kameraharrastus alkoi kesällä 2011 kun sijoitin ensimmäiset kesätyörahat pitkään harkittuun järkkäriin. Opiskelen liiketalouden merkonomiksi ja suoritan samalla kaksoistutkintoa. Aiempina harrastuksina 10 vuotta jalkapalloa ja saman verran lätkää jota tulee paljon pelattua nykysinkin. Kuvaan paljon lemmikeitämme joita ovat kolme kissaa Iines, Karamelli & Tiikeri. Minun on välillä vaikea saada kuvausinspiraatiota mutta aina se jostain löytyy ja keksin jotain. Kalustona tällä hetkellä 600D canoni Kittilasi ja 50mm 1.8 II sekä 580 ex salama. Filmirunkona on äidin vuodelta 1979 ostama Nikon em ja vaarilta saatu ihagee ultrix.
    Halu oppia kuvaamaan, käsittelemään kuvia photarissa on mielettömän kova. Älkää ihmetelkö jos saatan välillä kysyä jotain ihan tyhmää tai itsestään selvää asiaa. Olen töissä Joensuun carlsonin kodintekiikka osastolla (tekniset). Eli kiinnostusta kaikenlaiseen muuhun elektroniikkaan löytyy.

    Leksaksi haukkuuvat
     
  4. Vs: kuka olet?

    Toni 26v terve harrastuksena kuvaillut nyt 1,5v

    Tolta löytyy muutama räpsäsy

    Toni Hautamäki

    (kommentoikaa onko mitään "hyvää" )
     
  5. Pippuri

    Pippuri

    8
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Reilu kolmikymppinen perheenäiti bipolaarihäiriöllä ja aspergerin syndroomalla varustettuna, vasta addiktoitunut kuvaamiseen. Käytössä Nikon P7000 sekä kännykkä+Instagram. Puoliso on eläköitynyt valokuvaaja, joka väittää pitävänsä kuvistani.
     
  6. Est

    Est Well-Known Member

    17 220
    1 837
    113
    Vs: kuka olet?

    Olen Konicamies.
     
  7. klumm

    klumm

    1
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Morjens,

    olen jo jonkin aikaa kyttäillyt muiden kommelluksia ja kuvituksia tällä foorumilla, ja ajattelin että jos sitä sit esittelis ittensä jollain tapaa.

    Elikkäs, vm -83 miehen alku limingasta. Ensimmäisenä järkkärinä minulla oli canon 450d kittilinssillä. Pari vuotta sitten vaihdoin 7d;n, kun piti saada muka parempi. Allekirjoituksesta löytyykin tämän hetkinen kamerakalusto.

    Kuvata en osaa yhtään, en todellakaan. Kuvausta olen sattumanvaraisesti "harrastanut" vuodesta 2008. Enimmäkseen tulee kuvailtua perhetapahtumissa ja reissussa. Yhtään kuvaa en ole julkiseen jakoon kehdannut laittaa, enkä varmaan tule koskaan laittamaankaan.

    Hirvee into olisi oppia kuvaan ja lähtee kuvaan, mutta kun tämä laiskuus. Itse asiassa, olen tässä jo hieman harkinnut, että jos laittais kaikki myyntiin ja ostais jonkun pokkarin tilalle. Mutta katsellaan :p

    Ei mulla muuta, kiitos.
     
  8. Scordatura

    Scordatura Member

    99
    0
    6
    Vs: kuka olet?

    Olen mies Keski-Uusimaalta, jonkin määritelmän mukaan tarkalleen keski-ikäinen. Yhtenä päivänä ikivanha kääkkä ja ehkä jo seuraavana taas pikkupoika. Innostun helposti ja lähes kaikesta. Siitä kait sitä sanomista usein kotona tuleekin. ;)

    Ensimmäisen kamerani ostin noin kymmenvuotiaana, mutta siitä ei sen enempää. Jonkinlaisena harrastuksena aloin kuvaamista pitämään varmaankin vuonna 2005, kun ostin Nikonin D70s:n muutamilla lisävarusteilla, nykyhintoihin verrattuna melko kovaan hintaan. Rungosta en halua luopua ennen kuin sen käyntiaika tulee täyteen, se vaan on niin mukava ja käteen sopiva. Muista varusteista osa on jo lähtenyt muille käyttäjille ja uusiakin palikoita on tullut melko paljon lisää vuosien varrella.

    Nykyiseen kalustooni kuuluu myös filmikamaa, eniten innostusta herättää Mamiya RB67 Pro-S. RB:n lisäksi hyllyssä on joitakin lähinnä koristeiksi luokiteltavia kameroita. Koekuvat niilläkin on ollut pakko ottaa. Ja ainakin yksi kamera on vielä haaveissa...

    Ongelmana kuvauksessani on se, että kuvaan liian vähän. Kuten muidenkin harrastusten kanssa, tuntuu että mikään aika ei riitä. Tai ehkä en vaan osaa käyttää aikaa. =)
     
  9. norppa

    norppa

    16
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Heippa!
    Olen päälle parikymppinen nuori nainen Oulusta ja harrastan (yllättäen) valokuvausta. Periaatteessa otan kaikkein mieluiten henkilökuvia, mutta koska mallini eivät ole aina yhtä innokkaita, olen todennut, ettei muidenkaan kuvauskohteiden kanssa kannata nirsoilla.
    Kipinä kuvaamiseen lähti joskus koulusta, kun opiskelin ensimmäistä vuottani media-assarina (2008). Nykyään hyörin enemmän kuin vähemmän kamerani kanssa ja yritän ylläpitää intoa ja keksiä uusia ideoita, jota muuten haen tältäkin foorumilta.
    Olen pyörinyt sivustolla nyt joitakin vuosia, mutta lähinnä myyntipalstan puolella.  Nyt voisin sitten koettaa laajentaa reviiriä ja katsoa, mitä muuta tällä on tarjota. Aktiiviselta vaikuttaa toiminta. Se on hyvä! ^^
     
  10. Vs: kuka olet?

    Tervetuloa uusille! Laittakaahan profiiliin tai signeeraukseen linkkiä joihinkin gallerioihin jos löytyy niin voi "tutustua".
     
  11. Vs: kuka olet?

    Jaa. Esittäydympä nyt sitten.
    Eli, 90-syntynyt junnu, asunu ikäni Lahessa ja näköjään tulenkin asumaan, kun eivät muualle kouluun ottaneet.
    Valokuvausta olen harrastanut varmaankin semmoset 8 vuotta vaihtelevalla intensiteetillä, ja täällä foorumeillakin hyörinyt jonkun aikaa, lähinnä aika ujosti selaillen. Kuvailen melko runsaasti filmille ja tykkään erityisesti vähän vanhemmanlaisista kapineista, neukuista ja sen semmosista möhkäleistä, ja olen vähän semmonen kaappi-hipsteri. Haluaisin kokeilla "studiokuvausta" ja ihmisen kuvausta, mutta ei ole tilaa studiolle, eikä rohkeutta kysyä että saako ottaa kuvan.

    Musiikkia kuuntelen julmetun paljon, tuumin ja juon kahvia ja aina välillä olutta, tummaa mieluiten. Joku päivä ostan jonkun tosi komian Mamiyan kun rahaa riittää, semmosen josta näen päiväunia.
    Piirrän ja maalaan kun vain inspistä löytyy, fotaroin ja soitan kitaraa päin persettä. Videokuvaus/leikkaus/käsittely/ohjaus/semmonen kiinnostaa samoin kun oikeastaan kaikenlainen graafinen tuotanto.

    Niin, ja justiinsa kuukauden päästä alotan opiskelemaan mediatekniikkaa tuossa Lahden AMK:ssa. Tulipa paljon ja nimikin unohtui.

    -Andreas
     
  12. Vs: kuka olet?

    Jaa-a, vakavastiotettavat vaikuttavat olevan 55v tai yli, miten mahdat vertautua? ;-)

    Tervetuloa mukaaan mutaan!
     
  13. Vs: kuka olet?

    .
     
  14. Vs: kuka olet?

    hei!
    olen -65 syntynyt savolaisnainen, satakunnassa asustelen. valokuvaus on ihan uusi harrastus. toukokuussa hankin nikon coolpix L120 digikameran. järkkäri on haaveissa mutta sen hankkiminen ei toistaiseksi ole mahdollista. toistaiseksi kuvaaminen vähemmällä, kunnes saan kipsin pois jalasta...
     
  15. Vs: kuka olet?

    Tervetuloa foorumille.
     
  16. Vs: kuka olet?

    kiitoksia miia :)
     
  17. -Sarppa-

    -Sarppa- Member

    40
    7
    8
    Vs: kuka olet?

    Josko sitä itsekin foorumia jokusen päivän selailleena jotain kirjoittaisin. Eli olen 30v mies satakunnasta. Ensimmäisen kunnon kameran (canon eos 500d) hankin kesällä 2010. Rungon mukana tuli 18-55 ef-s kittiobjektiivi ja nälkä kun kasvaa syödessä niin jonkin aikaa siinä opeteltuani hankin lisäksi 55-250 ef-s putken, jalustan ja lisä salaman. Nyt viimeisimpänä hankintana tuli ef 50mm f1.8 linssi. Perheestä löytyy neljä poikaa joiden kanssa on hyvä harjoitella lapsikuvausta :)
     
  18. Jukka75

    Jukka75 Active Member

    3 168
    5
    38
    Vs: kuka olet?


    Tere tulemast, tai jotain. Itsellä kanssa on tuo 50/1,8 vanhan Canon Eos 1Ds:n nokalla aina kiinni, eniten tulee sitä käytettyä kyllä kameroistani ja putkistani. Itselläni myös kolme tyttöä ja varsinkin näillä ilmoilla olen huomannut että niitä tulee paljon kuvattua, vielä kun ne suostuu siis.

    Mutta ei muuta kuin kuvia esille.

    T:Jukka