Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

kuka olet?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Vita, 6 Huhtikuu 2005.

  1. Jukka75

    Jukka75 Active Member

    3 168
    5
    38
    Vs: kuka olet?

    Ja sukupuoleni on..................................Nainen???
     
  2. Vs: kuka olet?

    Aivan, unohtui mainita.  Kyllä.
     
  3. Vs: kuka olet?

    Hei vaan olen uusi tällä foorumilla. Yritän saada uutta intohimoa valokuvaukseen muutaman vuoden satunnaisen hiljaiselon jälkeen. Aloitin kuvailemaan filmille 80-luvulla eli siis silloin kun kamerat oli rautaa ja miehet miehiä. Ja itse olin vain poikanen. Minoltan järkkäreillä kaksi omistin X-sarjalaisia molemmat toinen taisi olla X-500. Sitten hankin ekan digikameran Canonin Ixus 400 niiden rinnalle ja filmille kuvaaminen jäi jotenkin pikkuhiljaa. Sitten hankin Canonin 350D, joka päivittyi 500D:ksi jossain kohti ja sillä nykyisin kuvailen.

    Sitten ne tärkeimmät kun kyseessä kuitenkin valokuvaus foorumi. Olen mies Tampereelta almost 30v, nätti sekä komea kaljupää(vinkiksi neitosille) :)

    Yritän löytää sopivaa seuraa tai klubia jonka kanssa kuvailla ja oppia käyttämään kameraani paremmin. Täysi amatööri olen, joka vain tykkää tästä harrastuksesta.
     
  4. Rongoteus

    Rongoteus Member

    98
    1
    18
    Vs: kuka olet?

    Olen tällänen kakskytjotain yliopisto-opiskelija, ja valokuvausta harrastanut kolme-neljä vuotta. Taidan siis olla "uudemman polven" kuvaajia. Viimevuosina oon alkanut ihan ajatuksellakin kuvaamaan, aluksi oli enemmän sitä kameraan tutustumista ja räpsyttelyä. Kalustoon kuuluu ihan perus 400D + kittilinssi, jotka on ollut alusta asti, ja sitten tele, kalansilmä, plus salamat, jalustat yms. Pikkuhiljaa taitojen karttuessa tullee hankittua lisää.

    Kuvaajia en kauheesti nimeltä muista mutta Ansel Adamssin luontokuvat on painunut tiukasti mieleen, niistä pidän. Myös Lasse Hoile on kova nimi, etenkin kokeellisempien juttujen osalta. Hän ulottuu kyllä jo muidenkin visuaalisten taiteiden puolelle. Ja onhan sitä paljon hienoja kuvia nähnyt mutta ei ole älynnyt pistää nimiä mieleen.

    Foorumille eksyin kun etin valokuvausfoorumia jossa voisi jutella kuvauksesta, ehkä oppia parit vinkitkin konkareilta, ja ennenkaikkea saada palautetta omista kuvista. Ja tietty kattella muiden hienoja kuvia!

    Valokuvauksen lisäksi kiinnostaa kaikenlaiset muut audiovisuaaliset taiteen muodot, etenkin kuvataiteet ja musiikki on lähellä sydäntä. Soittopelejä kertyy nurkkiin yhtä herkästi kun kuvauskalustoa (aina kun opiskelijabudjetti sen sallii). Musiikkimaku on aika leveä, joku päivä voi soida soittimessa Miles Davis ja toisena vaikka metallimusiikkia tai mitä vaan. Myös lukemisen voisi kai laskea harrastukseksi, kaikenlaista enemmän tai vähemmän viihteellistä tekee mieli lueskella. Kaikkea maan ja taivaan väliltä lähes, yhtähyvin uppoaa vaikkapa Kafka kun Pratchett. Ja joskus on vaan kiva nyrjäyttää aivonsa ja lukea vaikka tieteiden ja kosmoksen salaisuuksista.

    Siinä lyhyt tiivistelmä minusta!
     
  5. Vs: kuka olet?

    Tervetuloa.
    Vähän pirkanmaatietoutta.
    Tampereen kameraseura tarjoaa tilat ja opetusta muttei kovinpaljon hengailua.
    Tampereen valokuvaseura käsittääkseni enempi sellaista yhteistä.. ei kokemusta.
    Sitten on feseporukat esim. Photowalking - Valokuvauskävely Tampere 11.8.2011 yhden mainitakseni.
     
  6. Vs: kuka olet?

    Ja sitten on Teekkarikamerat, kelpo klubi, ainakin teekkareille.

    T. K.
     
  7. Vs: kuka olet?

    Mutta sen pimiö on niin pöyristyttävän ruokottomassa kunnossa etten ole eläessäni nähnyt vastaavaa ..
    Että niin on sikamaista porukkaa että kannattaa miettiä tarkkaa ennenkuin alkaa veljeilemään. ,D
     
  8. Vs: kuka olet?

    Joo, kaikki muuttui kun puheenjohtajuuskauteni loppui 1990! Eikun: vireä porukka ja hyvä pimiö sekä varustelainaus.

    K.
     
  9. Vs: kuka olet?

    TTkamerat vetää hyvää toimintaa sellasessa Blebsihengessä ,)
    Joo, mutta sitä vastoin Kameraseuran plussana onkin jämpti PJ.
    Ehdottoman siistit tilat ja ryhdikästä toimintaa.
     
  10. Vs: kuka olet?

    Ahaa, sinunkin synteihisi kuuluu nuoruus Hervannassa? Meitä on sitten useampia mutta ymmärrettävistä syistä näistä ei juuri puhuta. (Heh?)

    K.
     
  11. tmlpp

    tmlpp

    5
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Vähän samalla linjalla ollaan täälläkin.

    Kyseessä siis muutamaa vuotta vaille kolmekymppinen mies/poika/whatever.

    Kuvauksesta ja kameroista on kokemusta suunnilleen yhtä paljon kuin sammakolla ristipistosta. Mutta jostain se kiinnostus tähän aiheeseen pulpahti esiin tuossa 2010 loppupuolella, aika yllättäenkin, ja tuli sitten D90 ja pari putkea sisältävä setti hankittua. Ja eihän se innostus sitten tietenkään niin korkealla pysynyt kun kamera vihdoin käsissä oli. Itse asiassa kiinnostusta on, mutta laiskuus, ideoiden puute ja kärsimättömyys asioiden kunnolliseen opetteluun vähän haittaa menoa. Mutta jatketaan harjoituksia.

    Muista kiinnostuksen kohteista mainittakoon lukeminen, ja tietokoneella kaikenlaisen yleishyödyttömän puuhailu. Matkustelu kiinnostaisi myös kovasti, mahdollisesti valokuvaukseen yhdistettynä, mutta budjetti ei ole vielä moiselle harrastukselle antanut mahdollisuuksia.

    Koulutukseltani olen (ainakin papereiden mukaan) sekä sähköasentaja, että äänituotantoon suuntautunut media-assistentti. Tulenko kumpaakaan noista koskaan työkseni tekemään, sitä ei tiedä vielä edes se kuuluisa Erkkikään.


    Tällaista tällä kertaa.
     
  12. Vs: kuka olet?

    En tiedä kuka olen. Joku vaan, kai se on aivan sama? Liian vanha ja liian kädetön olen kuitenkin.

    Munat on haarojen välissä ja koulut on käyty, nyt odotan kuolemaa.
     
  13. ∞

    Member

    458
    0
    16
    Vs: kuka olet?

    Minusta tuntuu, että tämä kuvaus pätee täällä useimpiin. Minuunkin.
     
  14. jhalmu

    jhalmu Active Member

    8 551
    3
    38
    Vs: kuka olet?

    Jep.
    Mut mä yritän hymillä silti.
     
  15. Pii

    Pii

    4 011
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Onpa vaikea kysymys! Kuka olen? Jääköön selvitettäväksi....Mutta millainen!
    47vuotias unelmantoteuttaja. Aloitin valokuvauksen joskus murrosiässä isän opastuksella... hän oli valokuvannut ja kehittänyt kuvia (todella hienoja!) jo -40-luvulta. Kaapissani on upeita kameroita Zenobiaflex, Agfa Syncro-box, Kodakin laatikko... ja muutama järkkäri.... Sitten tuli elämä ja perhe.
    Ensimmäisten lasten kanssa jaksoin järkkärillä väkertää. Pokkarit oli kivoja ja sitten tuli digipokkarit ja kännykkäkamerat - voi kun helppoa!

    Nyt kun kaapeissa on noin miljoona järjestelemätöntä kuvalevykettä joissa satakunta "kunnollista" kuvaa tuli kyllästyminen, latteat ja käsittämättömän mitäänsanomattomat kuvat alkoivat ällöttää.

    Kesäloman päätteeksi hommasin kameran - vähän käytetyn Olympus-järkkärin. Ja siitä lähtien olen nauttinut taas valokuvista ja samalla hämmästellyt kuinka kauan meni välissä

    Se on ihanaa että digijärkkärissä saa sydämensä kyllyydestä kokeilla, kuvanmuokkausohjelmat ovat hauskoja ja kuvia voi säilöä suuriakin "nippuja".

    Huomaan silti, että kaiken olen unohtanut .... ja oikeastaan se ei haittaa! Onpahan jotain löydettävää ja opittavaa. Luonto näyttää taas kuvaukselliselta, eläimet luonnikkailta ja ihmisissä näkee mitä moninaisimpia eleitä, värejä on miljoonia ja valot näyttävät värillisiltä ja moninaisilta.
     
  16. Vs: kuka olet?

    Nimestä päätellen olet nainen.
     
  17. Pii

    Pii

    4 011
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Voihan se niinkin olla ... on.
     
  18. Vs: kuka olet?

    Päätimpä aloittaa Kameralaukussa käymisen tänään! Tällä viestiketjulla onkin hyvä aloittaa. Olen siis teinipoika Tampereen seudulta. Innostuin valokuvaamisesta vasta tänä kesänä, jotenka en ole siinä vielä kauhean hyvä. Järjestelmäkameranani toimii tämä perus aloituskamera Canon EOS 1000D ja objektiiveina minulla on perus 18-55 ja kalansilmä. Olen ajatellut vaihtaa kameraa jouluna, suunnitteilla olisi Canon EOS 60D:n hankkiminen. Kameravarusteita minulla on kameralaukku, monopod ja minipod. Tripodikin oli, mutta se meni rikki. Siinäpä oli lyhyt esittely musta ja mun tavaroista! :)
     
  19. Vs: kuka olet?

    Heippa!

    Olen juuri maisteriksi valmistunut biologi ja harrastelijavalokuvaaja, 26 vuotta vanha ja nykyään asun Helsingissä. Olen leikkinyt kameralla pienestä asti, kun iskä osti mulle ensimmäisen pienen kameran. Se eka oli filmikamera, muut ovat sitten olleet digikameroita. Järjestelmäkameran (Canon EOS 400D) hankin vuonna 2007 kun aloitin eräopaskoulutuksen - sama on vielä käytössä ja ihan hyvässä kunnossa.

    Haaveilen luontokuvauksesta ammattina; nykyinen suunnitelma on yrittää päästä kansanopisto Axxell:in luontokuvauskoulutukseen vuoden päästä. Ennen sitä aion yrittää tehdä valokuvausta paitsi harrastuksena (niinkuin aina) myös freelancerina, eli ottaa kuvia häissä, yrityksille jne.

    Otan siis pääasiassa luontokuvia; maisemat, hyönteiset ja joskus hieman abstraktitkin kuvat kuuluvat joukkoon. Käyn myös studiossa aina silloin tällöin ja otan kuvia tästä meidän eläinlajistamme.

    Toivottavasti täältä löytyy kivaa keskustelua! :)
     
  20. Vs: kuka olet?

    Hei, olen Kristiina, 24v. Kotoisin Eestistä, Pärnustä, mutta nykyisiin asun Turussa. Opiskelen Tallinnan Yliopistossa kasvatustiedettä, vielä vähän ja sitten saisin paperit sieltä käteen. :) Valokuvauksen innostuin nyt syyskuussa ja oman ensimmäisen järjestelmäkameran sain lokakuun alussa. Tykkään kuvata ihmisiä, mutta malleja ei vaan yksinkertaisesti ole minun oman perhen lisäksi. Sen takia on kuvilla pienet pojat. :) Haaveileen muotivalokuvaajan hommista, mutta olen vasta tosi-amatööri ja mallejakin on vaikea löytää. Mutta never say never! ;)