Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

kuka olet?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Vita, 6 Huhtikuu 2005.

  1. campv

    campv Ylläpidon jäsen

    2 309
    110
    63
    Vs: kuka olet?

    Purjehdushan se on kyseessä. Valitettavasti mulla ei kuitenkaan ole omaa paattia, vaan seiluu tapahtuu sivuduunin (yksi venevälitysfirma) kautta "luontaisetuna". Toki joskus voisin ottaa mukaan jollekin päiväreissulle Stadin edustalle. Edellinen siirtopurjehdus Taalintehdas-Hanko-Porkkala-Hki ei tosin mennyt ihan suunnitelmien mukaan, vaan oikaistiin Taalintehdas-Hanko-Tallinna-Espoo -reitille. ;)
     
  2. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Vs: kuka olet?

    Tässä kohtaa tuli mieleen M.A. Nummisen tekemä "juttu" aikoinaan, jossa hän kyseli ohikulkijoilta anteeksi teidättekö kuka olen?
     
  3. campv

    campv Ylläpidon jäsen

    2 309
    110
    63
    Vs: kuka olet?

    Kaunista seutua!
     
  4. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: kuka olet?

    (Onkohan tämä teidän veneily- ja maakuntakeskustelunne nyt ihan oikeassa paikassa...)
     
  5. Est

    Est Well-Known Member

    17 227
    1 839
    113
    Vs: kuka olet?

    Heillä on tarve helliä itsejään juuri nyt tuolla tavoin ?
     
  6. Vs: kuka olet?

    52-vuotias kuvaamataidonopettaja Seinäjoelta. Syntyisin Pohjois-Karjalasta. Ensimmäiset valokuvani otin isältä saadulla Kodak Six-Browniella kuuden ikäisenä. Sen jälkeen kamera on ollut aluksi satunnaisesti, mutta lukioikään päästyä jatkuvammin mukana kuvioissa. Taideteollisessa korkeakoulussa sain mustavalkokuvauksen tekniikasta perusopin. Ensimmäisen järjestelmäkameran ostin opiskelemaan päästyäni. Taisi olla Yashica, jossa ei ollut valotusmittaria. Viimeisenä opiskeluvuonna hankin käytetyn 6x6 Yashican, joka minulla on vieläkin. Digiaikaan siirryin vasta 2004. Nyt käyttökamerana on enimmäkseen Ricoh GRD ja Pentax ist*DL muutamalla linssillä. Filmi on kulkenut koko ajan mukana. Oppilaille olen digiajasta huolimatta yrittänyt siirtää mv-kuvan kehitystaitoa. Kamera, josta en ikinä luovu, on Nikon F2. Nyttemmin kiinnostus on virinnyt isomman negan puolelle. Aluksi 6x9 ja nyt oman laakafilmikameran rakentelun kokeilu. Perhettä on kolme lasta ja koira. Vaimo kuoli 2006 syöpään.
    Olen pitänyt näyttelyn 2011 tammikuussa yhdessä Etelä-Pohjanmaan kuvataideopettajien kanssa. Joitain "räpsyjäkin" oli eksynyt joukkoon.
    Edit. Nyttemmin v 2012 kamerakalustoon on tullut pari Nikonia ja Olympus m 4/3, jolla voikin hyödyntää mukavasti wanhoja hyviä objektiiveja. Uusi näyttely kiikarissa... Haaveena täyskennokamera joskus.
     
  7. Vs: kuka olet?

    Kultaisen 80-luvun alkupuolen tekele, alkujaan Satakunnasta, nykyisin Oulussa. Jos tuntisin oloni aikuiseksi, sanoisin olevani nainen, mutta tyttö mää vielä.

    Kameroiden kanssa kikkailu on täysin harrastuspohjalla, kuvankäsittelyä teen välillä työksi asti. Ajoittain kuvausharrastus on lipsahtanut kameraharrastuksen puolelle. Viimeisen vuoden aikana filmi on vienyt mennessään. Väri- ja mustavalkofilmit kehittyy omassa kylpyhuoneessa. Vedostan digitaalisesti. Pyrkimys, johon olen melkein päässyt, on että osaisin kuvata filmille myös snapshot-tyyliset räpsyt. Ja samalla niiden määrän saisi pienemmäksi.

    Digirungosta luovuin tänä kesänä, mutta tarvittaessa voin lainata avopuolison Nikonin digirunkoa. Jossain vaiheessa olisi kiva hankkia peilitön digikamera räpsyttelyyn. Nikonin EVIL-kameraa odotellessa...

    Nikon, Mamiya ja Yashica. Siinä mun kolme tärkeintä kamerapuolelta.
     
  8. Vs: kuka olet?

    (El Bimbon sävelellä)
    Peksilli is my name
    such a silly name but still a name
    Peksilli is often times happy
    but other times he is sad
     
  9. kari-s

    kari-s Member

    480
    0
    16
    Vs: kuka olet?

    .
     
  10. jhalmu

    jhalmu Active Member

    8 551
    3
    38
    Vs: kuka olet?

    40-vuotias lähäriopiskelija Helsingistä. Kuvannu ja kuvitellut nyt pari vuotta, kun tuli hankittua digikamera, filmiin olen (ainakin ollut) liian laiska. Mutta ei siinä mitään, mukava harrastus ja lisää obiskaa pitäis saada.
     
  11. nim

    nim

    14
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Olen idästä länteen opiskelujen perässä muuttanut 20v tyttö, jonka missiona on saada täältä foorumilta ajatusta ja inspiraatiota oman kuvaamisen kehittämiseen. 400D on kulkenut enemmän ja vähemmän aktiivisesti mukana jo kolme vuotta, mutta vasta nyt pelkän räpsimisen muuttaminen harkitummaksi kuvaamiseksi on alkanut kiinnostaa. Taidan siis kuulua kategoriaan myöhäisheränneet. Opiskelujen lisäksi vapaa-aika kuluu varsin liukkaasti paljon liikkuen ja koiran kanssa harrastaen.

    Toivottavasti inspiraatio löytyy ja kalusto pääsee hyötykäyttöön. :)
     
  12. Vs: kuka olet?

    Hei, minäkin idässä päin elelen, ja jo vuosien ajan olen yllättänyt itseni kameran kanssa mitä kummallisemmista paikoista. Nyt sitten olen ruvennut ihan tosissani tuumimaan, että ehkä voisinkin hankkia paremman kameran, josko sitä kautta sitten oppisin ottamaan parempia kuviakin.

    Olen kyllä auttamattoman "untuvikko" kaikessa kamerateknisissä asioissa ja alan termistössä, joten pyydän kärsivällisyyttä, jos ja kun kyselen kaikenlaista tyhmää :D

    Ps. kaikenlaiset kuvaukseen liittyvät neuvot ja vinkit ovat tervetulleita^^
     
  13. aaki

    aaki Active Member

    3 685
    2
    38
    Vs: kuka olet?

    Kukako olen?
    No... olen Helsingissä syntynyt ja Vantaalle vaeltanut 50vuotias vaari.
    Yksi tyttölapsi on siis suotu minulle. Kuin myös yksi lapsenlapsi , hänkin on tyttö.
    Elän avioliitossa NAISEN kanssa , toistaiseksi ainakin.
    Vapaalla palloilen toisinaan kameran kanssa toisinaan koripallon/jalkapallon tai golfpallon kera. Joskus vaan ihan muuten vaan.
    Töitäkin tehdään kun ei palloilla. Ajelen Linja-autoa elääkseni ja rahoittaakseni
    edellä mainitut palloilut.
    Tuollainen minä olen.
    Kiitos ja kumarrus. T:Aaki
     
  14. hammart

    hammart

    9
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    -83 syntynyt työtön Mikkelistä. Lahen Muotoiluinstituutin Teollisen muotoilun linja takana. Nyt vuoden työttömänä, joten aikaa riittänyt valokuvaukselle(kin) kaiken muun harrastamisen parissa. Roplaan vanhoja autoja, harrastelen kaikenlaista autoihin ja koneisiin liittyvää taidepaskaa maalauksista veistoksiin ja valokuviin.
    En ole mikää ammattilainen valokuvaamisessa, mut koko ajan kiinnostaa enemmän ja enemmän.
    Kuvaan paljon autiotaloja, tehtaita, rappiota ja autojen metsäraatoja. Kierrän niiden perässä autolla ympäri Suomea. Pääosin Etelä-Suomessa, mutta toki myös muualla jos niikseen pääse pitemmälle reissaamaan. Siitä aasinsillalla "rust fetish"- ilmiööön. Siitä jotain kirjoittamassani blogissani, ilmestyy kun on inspiraatiota:
    Materialistin elämää...
    Toimin myös valokuvaajana/satunnaisena toimittajana sellaisessa jenkkiautokulttuurin suomalaisessa pienpainatteessa, nimeltä "Primer"...

    Täältä tähän..
     
  15. agostini

    agostini Active Member

    1 839
    0
    36
    Vs: kuka olet?

    +40v. perheenisä, anonyymisti kotikiusattu, kylän kakaroiden kauhu. Vapaa-ajan laatua ja suuntaa ohjailee kaksi ala-aste ikäistä pojan vintiötä, ja vaimo tottakai.
    Arjen oravanpyörässä sitkutan mukana, harvat ns. "omat laatuhetket" tulee vietettyä melko usein valokuvausharrastuksen parissa, maastopyöräily + oheisliikunta on myös lähellä sydäntä.
    Kaikenlainen luonnon helmassa tapahtuva aktiviteetti kiinnostaa kovasti.
    Luonnevikainenkin kai, haaveilija ja romantikko, joskus spontaanisen tollouden puuskassa mitä ihmeellisimpiin suorituksiin yltävä perustavis.

    Taitaa mennä vuosituhannen vaihteeseen, kun ensimmäisen digikompaktin hommasin ja aloin ihmetellä kuvauksen logiikkaa. Ei ole vielä valoa tunnelin päässä ; )
    Ekan "järjestökameran" (nikon d70) hommasin reilu vuosi takaperin, miten olinkaan siitä haaveillut !!
    Nykytilanne on kuin Uuno Turhapuro leffasta --> älynväläys, ja kamalalla tohinalla kokeilemaan. Oletan että melko surullista sivustakatsottavaa.

    Rakastan elämää, pienten poikieni tohinaa, lauantai-iltoja ja saunaolutta.
    Mitäpä tässä meikäläinen muuta = )
     
  16. jimi-

    jimi-

    918
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Hehheh :D Tervetuloa foorumille vaan!
     
  17. Vs: kuka olet?

    1965 syntynyt, 1985 valokuvauksen vakavammin aloittanut miehen kuvatus. Kaikenlaisista tieteellisistä aiheista addiktoituneen kiinnostunut. Lähinnä sydäntä linnut, luonto, maailmankaikkeus. Digi 2002, sitä ennen kaikenkokoisia filmejä, polaroidista palkkikameraan.
     
  18. Vs: kuka olet?

    Olen vakoillut tätä foorumia jo sen verran kauan että tunnen velvollisuudeekseni jotain jo sanoa pikkuhiljaa.
    Olen -83 syntynyt, Turussa asuva, valokuvauksen parissa jo muutaman vuoden viihtynyt henkilö.
    Kuvausharrastus on välillä telakalla ja välillä erittäin aktiivista. Pikkuhiljaa jossain aina kehittyy, mutta valmiiksi ei tule koskaan. Se tässä hommassa eniten viehättääkin, aina voi oppia uutta.