Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

kuka olet?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Vita, 6 Huhtikuu 2005.

    Vs: kuka olet?

    30 vuotias ukko ja asustelen Helsingissä. Kesällä innostuin myös laskuvarjohypyistä kun sain lahjaksi tandemhypyn joka oli aivan tajuttoman mahtavaa ja aikomus olisi ensi kesänä päästä uudestaa hyppäämään tai peräti oppikurssille. Töitä teen merillä vaikka paljon eri alojen töitä onkin ehditty tehdä. Kuvausta on lähinnä harrastettu joku 15 vuotta, mutta aika satunnaisesti eikä vakavasti. Nyt tämän uuden setin kanssa löytyi taas innostus ja saattaa olla että tästä jotain tuleekin. Kotona on yksi kappale avovaimo joka on opetusalalla ja kaksi kissaa. Autoa en omista enkä tarvitsekaan sellaista, skootterin möin just vaimon työkaverille, kannatan kulkemista julkisilla ja energian säästämistä. Aika kuluu kotona ollessa netissä ja laiskotellen, töissä onkin sitten yleensä aina kiire ympäri eurooppaa.
     
  1. Vs: kuka olet?

    No pitäiskö sitä sitten kertoa, kun on noita kirjoituksiakin kohta sen puolen tuhatta..

    Olen siis vuonna 1980 syntynyt, yhä 19-vuotias helsinkiläinen nuorimies. Opiskelut ovat venyneet melkolailla, nyt (toivottavasti) mennään jo viimeistä vuotta AMK:ssa, tietojenkäsittelyä opiskellen. Viimeiset vuodet koulun ohella on kertynyt työkokemusta kaikennäköisestä webbiin liittyvästä. Ja sitä samaa aika paljon vapaa-aikanakin. Nörtti mikä nörtti. Saman katon alla itäisessä kantakaupungissa asuu lisäkseni myös ihana avovaimo.

    Valokuvaus vei mennessään joulukuussa 2006, kun sain käsiini edesmenneen iso-isän vanhan filmijärjestelmän tilpehööreineen. Puolisen vuotta filmiä tuhlattuani kameralaukkuun tuli hankittua myös digijärkkäri. Ja toinenkin vanha filmi slr. Ja lasitavaraa aina kun kukkaro niin sallii. Tämä suo on tiettävästi loputon.. Eniten tulee kuitenkin kuvattua sillä digillä, mutta ajoittainen filmin valottelu virkistää. Tulee oikeasti mietittyä mitä kuvaa.

    Tähänastisen elämäni aikana ei ole kovin montaa muuta asiaa, mistä olisin yhtä innostunut kuin valokuvaus. Välillä sitä miettiikin, että olisi pitänyt keksiä nämä jutut jo teini-iässä kun olisin voinut periä kaluston lisäksi myös hyvää tietotaitoa isovanhemmilta. Mutta ehkä mä olisin sitten jäänyt jostain muusta paitsi, jos olisin koko ikäni tuijotellut etsimen läpi...

    Pimiöhommat kiinnostaisi - tilaa ja aikaa vaan on rajallisesti. Ehkä mä vielä joskus sitäkin puolta pääsen toteuttamaan.

    Semmoinen mä oon.
     
  2. Est

    Est Well-Known Member

    17 230
    1 840
    113
    Vs: kuka olet?

    Olen retardi ja ristiretkeläinen.
     
  3. Vs: kuka olet?

    Jukka Helsingistä. Aikoinaan filmijärkkärillä räpsinyt, jäi ajan myötä unholaan. Viime viikolla hain G9:in, kun halvalla sain(toivottavasti).
     
  4. Vs: kuka olet?

    Haamu, näköharha, vainoharha, menneisyyden lupaus, masokistinen idiootti.
     
  5. Vs: kuka olet?

    Tjah, ehkä sitä itsekin voisi esittäytyä näin 2,5 vuoden taustastalkkailun jälkeen, kun miitissäkin oli hieman epäselvyyttä identiteetistä. :D

    Hei, olen Camilla, vuosimallia -80, nainen, Espoosta.
    Opiskelen päivisin miten kuvataan ihmisiä sisältäpäin (röntgenhoitsuksi) ja vapaa-ajalla yritän opetella kuvaamaan ihmisten ulkokuorta. Kuvausinto alkoi joskus alta 10-vuotiaana kun sain lahjaksi Fujin pikkupokkarin ja oikeasti aloin leikkiä valokuvaajaa keväällä -06 kun hankin ensimmäisen digijärkkärin Obeesin innostamana.

    Ideoita on paljon, toteutus tökkii, koskaan en ole tyytyväinen ja En Vaan Osaa.
    Mutta määrä korvaa laadun? ;D
     
  6. Est

    Est Well-Known Member

    17 230
    1 840
    113
    Vs: kuka olet?

    kuolostaa sopölta.

    edit: Kivan kuulosta.
     
  7. Vs: kuka olet?

    Jaa mää vai
    - Itseriittoinen
    - Valitusgeneraattori
    - Maailman parantaja
    - Korkeakoutuksen vihaaja
    - eu:n vihaaja
    - Kommentaattori
    - Jumalista seuraava (ylös päin)
    - Valtiovallan korruptoituneisuuden tulkitsija
    - Räpsykuvaaja
    - Poliittisesti sitoutumaton
    - Uskonnollisesti sitoutumaton
    - Yleisesti kaikkea vihaava
    - Provokaattori
    - Kansakunnan "syöpien"listaaja

    Tiivistettynä:
    - Itseriittoinen ja itsekeskeinen paskiainen eli Maailman napa
     
  8. mikkowe

    mikkowe Member

    88
    0
    6
    Vs: kuka olet?

    Minä

    Optikko Lohjalta

    Ilmailukärpäsen purema.
    Plakkarissa 50 onnistunutta nousua ja 49 onnistunutta laskua. 1 lasku Lohjanjärveen ilman moottoria :(

    Jonain päivänä ilmailukuva näyttely, Olisi mahdollisuus hankkia hävittäjän peltejä ja tulostaa niihin kuvia mutta onkohan kukaan valimis maksamaan +150 eur A4 kuvista Fuga Magisterin moottoripeltiin printattuna ?

    Kamerakärpällekin on puraissut kun on kertynyt vähän liikaa noita kuvausvehkeitä.
     
  9. penaQ

    penaQ

    49
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Hei.olin -60 -70 luvun aktivisti ja kivaa oli juotiin punkua ja parannettiin maailmaa.punkku rahat sain maalaamalla tauluja.koko ikäni olen myös harrastanut kuvaamista omaksi ilokseni.nyt vanhuksena elämä on rauhallista matkustelua Pohjois-Afrikassa. no tässähän tätä esittelyä tulikin ihan tarpeeksi,ehkä liikaakin.t, penaQ
     
  10. Vs: kuka olet?

    penaQ: Tänks tarinoista, Tsekkaillaan missä mennään..
     
  11. vivian

    vivian

    75
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Viidenkympin rajapyykkiä vähitellen lähestyvä akka länsirannikolta. Nelisen vuotta käpistelin pikkupokkaria ja heinäkuussa -08 toteutin haaveeni hankkimalla Canonin 40D:n, jossa kittinä 17-85 obiska. Reppuun sujahti myös 70-300 millinen.
    Tähän mennessä pääosa kennolle tallentuneista otoksista on auringonlaskuja ja-nousuja.
     
  12. Vs: kuka olet?

    Kuvaa mielummin auringon nousuja, tässä iässä se on jotenkin parempi vaihtoehto.
     
  13. Vs: kuka olet?

    minäkö?

    -29v
    -itä-raja
    -harrastanut muutaman vuoden
    -digijärkkä-kalustolla , tosin nyt sain ekan filmi järkän niin täytyy kokeilla
    -sähköhommia
    -maastoautoilua ja kaikkea muuta mikä käy bensiinillä ja pärisee
    -sunnuntai räpsiä

    Jotain satunnais räpsyjä voi käydä moittimassa osoitteessa:
    www.jt.pictures.fi
     
  14. Pelari

    Pelari Active Member

    942
    62
    28
    Vs: kuka olet?

    - Suurissa ikäluokissa rypevä kitaran ja maniskan rämpyttelijä ja jopa säveltäjä.
    - Valokuvaus toisena intohimona (kunpa vielä oppisi...)


    Täältä lisää:

    www.maniska.net
    www.paalikka.net

    Kari
     
  15. Sammy

    Sammy

    17
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Hyppäänpä takavasemmalta etualalle hetkeksi ja esittäydyn vähäsen.

    Olen taskukokoinen, 16-vuoden ikäinen ja löyhin perustein taiteellinen hahmo Oulusta.

    Valokuvaus on vakavahko harrastus musiikin ja kirjallisuuden ohella. Kouluakin varten tulee kuvailtua enemmän, taidepainoitteinen yläasteen viimeinen luokka kesken. Tosiaan, musiikin parissakin hyörin, rumpuja (+pianoa ja toisinaan muita random-soittimia) instrumenttinani käytän ja sitä rataa. Yhdentoista vuoden aikana on kirjoja kuin kirjoja kahlattu läpi ja muutamia vuosi on itsekin tullut kirjoiteltua, viimeaikoina vakavemminkin, esimeriksi rakkaaseen paikallislehteemme.

    Luonteeltani olen melko rauhallinen, mutta toisinaan myös kärkäs. Sarkastinen elämänasenne, huumorintaju ja yleinen kommentointityyli asioihin on todettu melko kestäväksi, ehkä vähän paheksuntaa aiheuttavaksi, mutta minkäs teet. Puhelias en ole, mutta jos juttutuulelle satun, ihmiset usein toivovat, että puheenaihe olisi jotakin säätilan analysoimisen tyylistä, kaukana yhteiskunnallisista kysymyksistä ja politiikasta.

    Kameroita on ollut jos jonkinlaista vuosien varrella, mutta tällä hetkellä kuvailen eniten eos d1000 digijärkkärillä ja vanhemmalla Pentaxin järkkärillä. Riippuu tilanteesta. Ihmisten, eläinten ja esineiden kuvailu itselle soveltuvinta. Maisemia lähinnä satunnaisesti.


    That's about it. Kysyä saa.
     
  16. Vs: kuka olet?

    :)
     
  17. Sammy

    Sammy

    17
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Tosiaan :D On tullut kuvailtua aika paljon myös reenitilojen ja keikkojen puolella. Ihan kivaa touhua sekin, haastavaa jos ei muuta.
     
  18. jamesch

    jamesch

    8
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Hemmo Keskisestä Suomesta, juuret on Kaakkoisessa Suomessa. Filmijärkkärillä ja digipokkarilla oon yrittäny kuvata muutamia vuosia ja nyt tuli hommattua digijärkkäri (EOS 450D) kalustolistan jatkeeksi jolla on viimeaikoina tullut yritettyä.

    Koitan kuvailla ympärillä eläviä ja olevia sekä saada tunnelmaa jotenkin niistä esiin. Kuvaustyyli, -aiheet ja taitelijaidentiteetti hakusessa (ei löydy edes alastomuudella eikä punaviinillä, pitäisikö kokeilla runoutta ja keskiolutta?) mutta jatketaan etsimistä..