Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

kuka olet?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Vita, 6 Huhtikuu 2005.

    Vs: kuka olet?

    Teerve. Olen 40+ entinen valokuvauksen opettaja ja valokuvausta digitaalisesti opetteleva äijänrähjä Siilinjärveltä. Kutsuvat myös irkki-papaksi, kun erehdyin sotkeentumaan irc-gallerian valokuvausyhteisöön ja tekivät sitten minusta jonkunlaisen valvojan. Kameroiden ja kuvaamisen kanssa ollut tekemisissä jo reilut parikymmentä vuotta, mutta uuden tekniikan myötä joutunut opettelemaan monta asiaa uusiksi.
     
  1. TSirsa

    TSirsa

    7
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Hei!
    Olen 25-vuotias opiskelija. Asuinpaikkana tällä hetkellä Vorssa.
    Valokuvausta harrastellut muutaman vuoden. Pääasiallisena kuvauskohteina on ollut viime aikoina autot ja moottoriurheilu. Kuvauskaluston merkkinä on toiminut Nikon kahden vuoden ajan.
     
  2. aksy

    aksy

    113
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Tuli mieleen, että voisihan tännekin jotakin kirjoitella.
    Elikkäs 21v Tietotekniikan opiskelija Oulusta ja kuvausharrastusta aktiivisesti harjoittanut about 4 vuotta. Toisena lähes yhtä aktiivisena harrastuksena on harrastejääkiekko. Ja tolppien välissä pelipaikka.
    Kauan on tullut foorumia seurattua, mutta keskusteluaktiivisuus on aika ajoittaista...tiedä sitten mistä se johtuu....
     
  3. Arttu

    Arttu Member

    59
    0
    6
    Vs: kuka olet?

    19 vuotias Arttu lempäälästä. Olen ylioppilas, kuitenkin nyt viimeisin reilu puoli vuotta (ja monta kesälomaa ennen sitä) on kulunut puualan yrityksessä pakkauslaatikoita rakennellessa. Tammikuussa menen inttiin ja sen jälkeen toivottavasti opiskelemaan kalustemuotoilua. Ajan bmx- pyörällä ja valokuvailen (ensimmäinen näistä minut oikeastaan valokuvauksen pariin ajoi). Aloitin pari vuotta sitten digijärkkärillä, jonka kuitenkin myin joku aika sitten. Nyt kuvaan pääasiassa mv filmiä vanhemmalla kalustolla. Pimiö löytyy myös, mutta näin talvella se ei ole nähnyt juurikaan käyttöä, koska se sijaitsee erillisessä rakennuksessa. Ulkona on kylmä ja pimiöön pitää rahdata vesi kanistereissa.
     
  4. oli0-

    oli0-

    16
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Juha on nimeni, kuten nimimerkistäkin voinee päätellä. Olen -vielä tällä hetkellä, muutaman päivän- siviilipalvelusta suorittava 20-vuotias nuorukainen (vuosimallia 1987) Lahdesta. Merkonomiksi valmistuin Koulutuskeskus Salpauksesta Lahdesta 2006 keväällä ja kolmen vuoden koulutuksen jälkeen tiedän mitä en halua työkseni tehdä.

    Muutaman vuoden olen kuvaillut pokkari/kompakti kameroilla satunnaisen aktiivisesti, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Vasta nyt tässä syksyllä poikkesin kameraliikkeeseen uudemman kerran ja lähdin Pentaxin K10D mukana iloisesti hymyillen kotia kohti lataamaan akkuja (maksoin aparaatista siis kylläkin). Saa nähdä miltä tulevaisuus näyttää, mielenkiintoisena harrastuksena edelleen, enemmän "tosissaan". Vai sanoisiko enemmän hommaan panostaen. Filmijärkkärinkin tuossa hankin muutaman objektiiviostoksen kylkiäisenä (Zenit 12 XP). Sitä en ole vielä "ehtinyt" käyttämään.

    Siinäpä kai se, tulevaisuudelta toivoisin onnistuneita kuvia ja mahdollisesti joskus jos voisi työkseenkin kuvata, sillä olisihan se hienoa ansaita leipänsä tekemällä sitä mistä oikeasti pitää ja nauttii.
     
  5. Vs: kuka olet?

    Nimeni on Kaisa, 20v. ja asun tällä hetkellä Porissa. Siellä opiskelen viestintää eli medianomiksi pitäisi valmistua. Valokuvausta tulee siis opiskeltua koulussa kaikkien muiden aineiden rinnalla (graafinen suunnittelu, mainonta etc...)!
    Vasta noin vuosi sitten kiinnostuin oikein kunnolla valokuvaamisesta, kun opiskelin vuoden Oriveden opistossa. Siellä oli kurssi, jota Martti Jämsä veti ja hän opetti meidät vedostamaan omat kuvamme. Sieltä pois muutettua valokuvaaminen jäi hetkeksi, kun ei pimiötä ollut käytettävissä enää. Viikko sitten sain kuitenkin noin 30 vuotta vanhan suurennoskoneen, joka on täysin alkuperäisessä kunnossa! Kunhan vain olen kaikki aineet ja tavarat saanut hankittua niin voin aloittaa uudestaan valokuvien vedostamisen. Odotan viimeisten tarvikkeiden saapumista postissa todella paljon!!
    Lisäksi muutama päivä sitten ostin digijärkkärin (Nikon D40X), joten tällä hetkellä kuvauskalustoon kuuluu kameroita viisikymmentä luvulta tähän päivään.
    Kuvaan lähinnä autioituneita taloja, suuria rakennuksia ja vähän "taiteellisempia" valokuvia sekä niitä ihmisiä, jotka suostuvat kuvattaviksi. Valokuvauksen lisäksi harrastan maalaamista ja piirtämistä tooodella paljon, sekä kai sitä nyt pitää mainita pyöräily sekä biljardikin.
     
  6. weldor

    weldor

    43
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Moro!

    26-vuotias elektroniikka-asentaja Kajaanista. Naimisissa kolmatta vuotta. Perheeseen kuuluu vaimon lisäksi 1-vuotias tytär sekä kaksi karvakammotusta (kissaa).
    Nyt syksyllä todenteolla kiinnostunut valokuvauksesta kun sain mielestäni kunnon kameran sen harrastamiseen (Fuji Finepix S9600 + Starblitzin salama.) Aikaisemmin minulla oli Fuji Finepix S5600 jolla tuli lähinnä räpsittyä juhlissa ja satunnaisesti kuvattua maamme kaunista luontoa.
    Nyt on sitten tullut opiskeltua kuvaamista ihan teoriassa alan kirjallisuudesta ja olisi kyllä kiinnostusta käydä vaikka jokin kurssi.

    Kesää tässä innolla odottelee jotta pääsee kameran kanssa lähdettyä samoilemaan luontoon. Näin rapaisena talvena ei paljoa innosta lähteä eläimiä ja maisemia taltioimaan.

    Jossain vaiheessa tarkoitus järkkäripuolelle siirtyä kunhan talous ja taidot ovat sillä tasolla että sitä pystyy/kannattaa harkita.
     
  7. Vs: kuka olet?

    18wee teinipoika espoosta, harrastan urban explorationia ja sen myötä valokuvausta.
     
  8. Kira

    Kira

    16
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Hei, olen tämmöinen parikymppinen nuori naisenalku Helsingistä. Valokuvauksen parissa on tullut puuhailtua ihan lapsesta asti, mutta vakavammin noin neljän vuoden ajan ja kamerana toimii tällä hetkellä Canon EOS 350D. Kittilasin tilalle kaipailen jo jotain parempaa, mutta muuten asiat tuntuu olevan hyvällä mallilla. Kova olis hinku päästä valokuvausalaa ihan opiskelemaankin ja sitä kautta eteenpäin. Saas nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
     
  9. Vs: kuka olet?

    Tervehdys! Jo tuolla aloittelijapuolella pyörinytkin, mutta esittäydytään nyt sitten ihan virallisestikin:

    Neljännesvuosisadan ikäinen opiskelija pk-seudulta, jonka intohimoihin kuuluvat taiteet ja urheilu. Töiden, opintojen, harrastusten ja tietysti perheen sekä kavereiden ohessa olen aloittelemassa uutta, vuosia kytenyttä harrastusta, valokuvausta.

    Toivon mukaan lähikuukausina pääsisi jo kuvailemaan jotain, sitten pääsen esittämään lisää tyhmiä kysymyksiä kiusaksenne. Ha!
     
  10. Cred1t

    Cred1t

    15
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Iltaa.

    Olen 16-vuotias lukiolainen pohjoisesta. Harrastuksiin kuuluu lähinnä hiihto, dataus ja valokuvaus. Valokuvausta on tullut harrastettua n. 1,5 vuotta, mutta se itse asiassa "puhkesi kukkaan" vasta vajaa vuosi sitten, kun ostin Nikonin filmikameran. Kuvailen yleensä maisemia ja ihmisiäkin olen yrittänyt kuvata, mutta siinä en ole vielä onnistunut saamaan tyydyttäviä tuloksia. Ehkä sitten kun on varaa ostaa kunnon opiska siihenkin hommaan :)

    Kalustona toimii lähinnä Pentaxin K10D + kitti ja 50/2 ja se Nikonin raiska. Rahaa ei tuon oston jälkeen sitten ole juuri ollut tähän harrastukseen. Valokuvaus on oikein mukava vastapaino koululle ja hiihdolle.
     
  11. Vs: kuka olet?

    Terve,

    Olen 17v "muusikonalku" Jyväskylästä. Harmonikkaa olen rimputellut yli puolet elämästäni, ja tänä päivänä teen sitä osittain työkseni ja osittain opiskeluksi.
    Syntyjäni olen Mikkeliläinen, mutta muutin Keski-Suomeen vuodenvaihteessa. Valokuvaus on kuulunut harrastuksiin muutaman vuoden, ostin ensimmäisen kameran rippirahoillani. -Sen jälkeen kalusto onkin kasvanut roimasti.

    Soitan tosiaan eräässä tanssiorkesterissa, ja valokuvaus on erittäin hyvää vastapainoa aina niin rankalle/kiireiselle keikkaelämälle.


    -Kalle / www.tahdissa.com

    ps. Kirjoittelen mielummin täällä, kuin sillä toisella suositulla kamerafoorumilla. -Siellä kun tuntuu tuo juttu karkaavan aiheesta välillä.....
     
  12. zenig

    zenig Member

    997
    0
    16
    Vs: kuka olet?

    pitäskö sitä..

    olen 21 ja risat siviilipalvelusmies, jolla TJ jossain 180:n tuntumassa. Palveluspaikkana on kunnianhimottomasti palvelukeskus Helsingissä, mutta hommat ovat ns. lungeja sisäduuneja, ja aikaa esim. kameralaukussa kierimiseen on runsaasti. Kaiken paperinpyörittelyn ja luennointilaitteiden järjestelyn ohella tulee välillä tehtyä palkallisia keikkahommia, mm. Tullipostilla ja Stockmannilla.

    valokuvausta on tullut harrastettua reilu kaksi vuotta, ihka ensimmäinen kamerani olikin kännykässä. Porttiteorian mukaisesti siirryin kuitenkin kovempiin aineisiin, mutsin digipokkarista faijan filmijärkkärin kautta omaan Nikon D50:een. Se mulla on vieläkin, mutta saanut rinnalleen jos jonkinmoista filmirohjoa, se puoli muutenkin ruvennut kiinnosttamaan enemmän.

    valokuvaus on siis kiinnostuksena aika tuore, vaikka olenkin kuvataiteista - ja etenkin piirtämisestä - ollut aina kiinnostunut. Sinänsä harmittaa, että kouluissa tuli aikoinaan annettua piut & paut pimiökursseille sun muille. Peruskoulun olen käynyt, lukio jäi kesken noin 60 kurssin jälkeen. Pitäis varmaan tarttua niskastaan kiinni, kun ehtii ja jaksaa.

    siinä meittis pähkinänkuoressa.
     
  13. Vs: kuka olet?

    Okei...
    -60 syntynyt perheellinen mies Raumalta.
    Kuvaillut aina, alkaen äitini Bellalla -70 luvulla, oma eka kamera oli Agfa 100 Sensor.

    Tähän asti erilaisilla pokkareilla, Agfa, Fuji, Kodak, Olympus filmillä, diginä Olympus-pokkari ja nyt ensimmäinen järkkäri hankittuna.

    Taitamaton, eikä paljon enää opikaan, onneksi digikuvaus on ilmaista ;)
     
  14. Chazz

    Chazz

    4
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Morroon!!

    Aika varmaan aktivoitua. Eli vuosimallia -76 miekkonen Lammilta (reilu 1,5 vuotta täällä asustellut).

    Valokuvaus on imaissut aika tehokkaasti mukaansa. Joskus vuonna 2004 innostuin toden teolla kun ostin ensimmäisen digipokkarin. Nykyisin käytössä pari digijärkkää ja luonto-, eläin-, ja maisemakuvausta lähinnä harrastan. Kuvauksen ohessa harrastuksiin kuuluu kitaran rääkkäys sekä omakotitalo asuminen kihlatun ja kolmen tarantulan kanssa =).

    Elikä päivää vaan kaikille =).
     
  15. Mattikk

    Mattikk Member

    150
    0
    16
    Vs: kuka olet?

    Moikka kaikille. Oon hetken keskustelua seurannu ja päätin nyt sit ensimmäisen postauksen jättää tänne ja samalla vähän kertoo, että mistä tuun ja mihin meen.

    Nimi on Matti, jonka nokkelimmat pokkelimmat nimimerkistä saattoivat jo päätelläkkin. Ikää on 19 vuotta ja pelästyin just ku yks juliste tippu seinältä! Asun Helsingissä ja käyn vielä lukiossa paria kurssia ATK-tukihenkilönä olemisen ohella.

    Valokuvauksessa kiinnostaa enimmäkseen dokumentaarinen, kuvajournalismi ja katukuvaus, sekä muotokuvat. Suurimmat vaikutteet ovat Henri Cartier-Bresson ja Anton Corbjin.

    Aattelin alkaa tänne kirjottelemaan nyt jotain aina ku on tylsempiä tai muuten vaan hetkiä joilloin ei parempaa tekemistä keksi.

    Kotisivuni, jossa valokuvia ja kirjoituksiani voi katella löytyy osoitteesta 犬の体のことを考えて作る手作りご飯【長く一緒にいる為に】
     
  16. kena

    kena

    5
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Tervehdys...

    Moon kena (vm-65) perheellinen ukko pohjois-Helsingistä. Tykkään kuvata filmillä ja digillä, kehittelen ite mv-rullat ja skannaan negat kuviksi.
    Kameroita on Holga 120, Zeiss Ikon Box-Tengor ja sit Canonit 600 ja 350D, tuo 350D päivittynee joskus 40D tai 50D:ksi...

    Että sellaista...
     
  17. Vs: kuka olet?

    hei,olen 46 vuotias ensimmäisen polven savolainen,koko ikäni olen savossa asunut,mun mutsi ja vatsi ei oo helsinkiläisiä,ja myö ollaaan savolaisia,ei olla siis neljännen polven tatilaisia,eli kyllä se on hyvä tietää monennenko polven jälkikasvua sitä ollaan tiälläkin päin,no ,leikki sikseen,perhettä on  vaimo ja paljon kuvissani ollut Aino tyttö,kuvausta harrastanut noin 10v hiukan enemmän,filmi lähellä sydäntä,digi pölyttyy kaapissa.
     
  18. Vs: kuka olet?

    moro! piti tulla tarkastamaan että ootko sää sää ku oli tuttu nick :) olithan sää :)
     
  19. botseri

    botseri

    2
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Heppa ja hyvä meisinki ;)

    Täällä höpisee 32v nainen Turusta, olen aloittelija tässä valokuvausharrastuksessa vaikkakin kuvatuksia olen räpsinyt siitä asti kun 10 vuotiaana sain ekan kameran :D

    Kotisivut löytyy www.sadepisara.com , siellä on kuvia ja koiria elikkäs pari bokseria ja kääpiöpinseri..
    kotisivuilta linkit deviantartiin ja kuvablogiin :) saa vapaasti arvostella ;)