Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

kuka olet?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Vita, 6 Huhtikuu 2005.

    Vs: kuka olet?

    Heipä hei
    20v. free-kuvaaja. Tällä hetkellä intissä kuvaajana. Olen tehnyt sivutoimisena valokuvaushommia pian pari vuotta. Jossain vaiheessa varmaan tulee kuvioihin jotain koulutuksen tynkää. Ehkä oppisopimus? Ehkä ei?

    Kuukauden sisällä perheellinen yksilö. Eläväinen ja monessa innokas nuorimies.

    www.fotona.fi
    Kuva kestää kauan.
     
  1. Nöpö

    Nöpö

    7
    0
    1
    Vs: kuka olet?

    40 vuoden rajan äskettäin ylittänyt naaraspuolinen olio. Syntynyt Helsingissä, viettänyt koko pentuajan Kotkassa ja siirtynyt Espooseen 80-luvun puolivälissä josta sitten Nurmijärvelle 2002.
    Ensimmäisen kameran sain 4- tai 5-vuotiaana, semmoinen 6x6-kuvia räpsyttelevä kiinteäobjektiivinen muovi-ihme. Tuon jälkeen oli vuorossa Kodakin 110-pokkari, jonka jälkeen sainkin 70-luvun lopussa Zenit E-järkkärin. 1982 ostin ensimmäisen "paremman" kameran, Ricoh XR-7:n ja siihen Tamronin ja Pentaxin lasitavaraa, Manfrotton jalustaa, toista runkoa sun muuta. 95 kalusto vaihtui Canoniin ja 2004 mukaan tuli digijärkkäriksi EOS D60. Jokin aika sitten kalustoon tuli vielä EOS 50. Tötteröt tulevat Canonilta, Tamronilta ja Tokinalta, välkyt Cullmannilta ja Nissiniltä.
    Muita harrastuksia ovat leffat, musiikki ja tietokoneiden kanssa nysvääminen.
    Asunto on liian pieni kaksio, autona farkkuastra ja muuta ryönää omiksi tarpeiksi.
    Liian pientä palkkaa maksetaan auton ratin takana istumisesta.
     
  2. LPhoto

    LPhoto Member

    131
    0
    18
    Vs: kuka olet?

    22-vuotias nuorenmiehen turjake.
    2005 intin jälkeen töissä käynyt, toivottavasti kohta uusiin duuneihin pääsevä, kun sopimus loppuu.

    Ahkerampi kuvaaminen alkanut joskus 2002 tienoilla kun sain käyttööni HP:n 3Mpix digivermeen. Reilun vuoden päästä tilalle tuli Canonin hiukan parempi malli.

    Olen aina miettinyt kuvataiteellista alaa itselleni (lahjantynkää on), mutta jotenkin ne kuvataiteet ei ole saaneet minua motivoitumaan tarpeeksi.

    Lapsosesta asti äitimuorin vanhat Zenitit ovat olleet kiinnostuksen kohteena ja niitä on räplätty ja leikitty tietämättä niistä mitään. Kyseiset nami-aparaatit optiikkoineen olen ottanut mv-filmi uusiokäyttöön ja optiikoita on lainailtu tämän vuoden alussa ostamaani "soccermom" 400D-digijärkäriin.

    Rahaa ja aikaa tähän harrastukseen tuntuu menevän rahan puolelta kaikki ylimääräinen ja ajan puolelta enemmän ja enemmän.

    Olenkin tässä päättänyt hakeutuvani alan yliopistotason koulutukseen mahdollisimman nopeasti, kun muut alat eivät ole koskaan kiinnostaneet. Tästä toivon ajatuksia annettavan, jos jollain niitä on!

    Tällä hetkellä vapaa-aika menee tulevaa kalustoa kuolatessa, valokuvaaja idoleideni kuvia katsellessa, tietoa kerätessä ja kavereiden kanssa sekoillessa, sekä iltaelämää tahkoessa.


    Välillä olen sovinistinen konservaatti ja välillä liberaali anarkisti.

    Autoa tahi korttia minulla ei ole koska olen elänyt keskustoissa ja kulkenut joukkoliikenteen turvin tai monoja kuluttaen. Autoa tahi korttia tulee tuskin vastaisuudessakaan muutamaan vuoteen olemaan koska valokuvaus tulee syömään seuraavien vuosien kaikki ylimääräiset massit että heilahtaa!
     
  3. Vs: kuka olet?

    28v harrastelija monellakin alalla, kauhean kiinnostunut nikoneista ja niihin kiinniteltävistä lasin palasista. Saanut kerran tuntumaa vaikaimesta yhdistettynä suureen aukkoon, eikä kaipuu sinne ole sen jälkeen hälvennyt. Kalustona kamera ja tietokone. Vaikuttaa pääosin Oulussa ja Itä-Euroopassa.
     
  4. sallah

    sallah

    1
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Heippa hei kaikille. Olen 32v oleva naispuoleinen etelä-karjalasta. Valokuvausta ja digikuvausta olen harrastellut jo n.15v.Tosin pari vuotta ollut kaluston puutteen takia taukoa. Kalustona mm. Nikonin filmijärjestelmä (kauhea laitos, nykyisen canon ihmiselle=)) sitten digiaikana canon ixus 300, ixus 400, 300d ja nyt 30d ja taskukamerana ixus 850. objektiivien virkaa voitaa canon 10-22 ja 70-200 4L.

    Kuvausaiheita ovat mm. luonto ja vanhat historialliset rakennukset..

    muita harrastuksia ovat mm. retkeily ja musiikki

    ps. suosituksia kameralaukuksi/repuksi - ei mitää ulkoisesti suurta
     
  5. lautturi_

    lautturi_ Member

    962
    1
    18
    Vs: kuka olet?

    heipähei! Olen vasta 24v poju!Ollut pian 7vuotta lossikuskina ja kun parin kuukauden sisällä tulee silta valmiiksi pääsen vihdoinkin tekemään jotain muuta..amiksesta tietoliikenne paperit mutta olis aikomus mennä opiskelee luomuviljelyä ja jatkaa vaimon kanssa hänen isän hommia..järkkäriin siirryin vasta pari vuotta sitten ja nyt on varustelu meininki meneillään, mikä on tähän asti melko kallista..mut ei niin paha kuin edelliset harrastukset, auto hifi josta siirryin vielä kalliimpaan eli koti hifistelyyn! :)
    :Andrei
     
  6. GynZi

    GynZi

    38
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Vaasalainen yrittäjä, kuljetusliike on homman nimi ja asiakas on fazer, eli siis pullakuski olen.

    Ikää on 21v (kai), ja nähtävästi varhaisdementiaakin jo pukkaa. Ensimmäisen kamerani ostin äskettäin, Canon PowerShot A630, ja sillä olen nyt räpsinyt innokkaasti kuukauden päivät. Tarkoituksena olisi päivittää kalustoa saman tien kun mahdollisuus siihen tulee. Kuvauskohteena ovat yleisesti ottaen maisemat, tiedä sitten onko syynä aloittelijan arkuutta vai mitä.
     
  7. Vs: kuka olet?

    Eli henkilökuvaus kinnostaa? Hyvä juttu, ei meitä liikaa ole.
     
  8. Isosceles

    Isosceles Member

    446
    0
    16
    Vs: kuka olet?

    Morjesta vaan. Riku on nimi ja ikää löytyy 23. Valokuvausta tullut harrastettua about 3vuotta hieman ahkerammin. Aloitin aikoinaan Canonin Ixus II pokkarilla ja siitä on edetty parin kameran kautta Nikonin D50 joka on luultavasti vaihtoon menossa lähiaikoina.

    Asustelen Pohjois-Karjalassa, Joensuussa. Alunperin minut on löytänyt pyörimästä Lahti-Heinola akselilta, vaimokkeen koulu ajoi susirajalle ja pari vuotta "lusittavana" täälä vielä :)
    Valokuvaus kiinnostaa paljon, mutta ei ammatiksi asti, enemmänkin terapiaa kuin juttu josta saisi leivän jatketta. Itse ammatiltani olen ravintolakokki, lukiokin on pohjalla ja armeija käyty -04 :)

    Valokuvaus on ehkä täydellinen harrastus tälläiselle tekniikkafriikille, eli kaikki uusi tietokone,kamera,kännykkä jne. kiinnostaa yli varojen. Muita harrastuksia leffat, puntti, golf. Valokuvauksen kohteena on kaikki mahdollinen mutta luonto ehkä suurimmaksi osaksi. Henkilökuvaus kiinnostaisi mutta malleja ei kaveripiiristä löydy :D

    Kamerarepusta viiden linssin joukosta löytyy yksi zoomi ja sekin on mallia laajakulma, eli tykkään enimmäkseen käyttää kiinteitä ja valovoimaisia objektiivejä :)
     
  9. Kaarne

    Kaarne Active Member

    1 359
    0
    36
    Vs: kuka olet?

    Niin, rahoistaan ainakin pääsee helposti eroon.
     
  10. Isosceles

    Isosceles Member

    446
    0
    16
    Vs: kuka olet?

    Niin aivan, huonosti kirjoitin tuon mutta tarkoitin tuolla että tässä "lajissa" yhdistyy se tekniikan kanssa pelaaminen sekä ulkona liikkuminen :)
     
  11. Polli

    Polli

    7
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    23-vuotias, valokuvausharrastusta aloitteleva Kajaanilainen "rumpali". Media-assistenttikoulutuksen oon käynyt ja siellä opetettiin näitä perusteita kuvauksesta ja kameroista, mutta eihän ne opit siellä päähän jääneet.. Tykkään kaikesta vanhasta kamasta ja omien lyhyt"elokuvien" teosta ja mitäs muuta. Haluaisin osata skeitata, mutta enpä oo saanu aikaan opetella muuta ku vähän ollieta ja vauhdin potkimista. Ja mopoilusta tykkään kanssa, pitäs vaan korjata mun vanha tunturi tässä joskus.

    Niin, en saa koskaan mitään aikaan ja oon aina myöhässä joka paikasta. Siinä minusta tiivistelmä. Ou jee.

    Ja kamerana mulla nyt siis on se Cosinan CSM (muistaakseni) ja siinä on niitä objektiiveja pari, en nyt jaksa muistella mitä, joku 50mm ja sitten 70-210mm ja tulossa on 28 millinen ja sen semmosta. Tästä se lähtee..
     
  12. Vs: kuka olet?

    Kirjoita nämä kaksi lausetta työhakemukseen ja laita minne vaan, niin saat paikan kun paikan ;)
     
  13. Polli

    Polli

    7
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    hehe.. Pitää joskus kokeilla :)
     
  14. Vs: kuka olet?

    Jaahas jaahas.. Itse olen 14-vuotias Tampereella majaileva poika.. Olen kiinnostunut valokuvauksesta ja urheilusta..

    Siinähän se tais olla :D
     
  15. Jan

    Jan Member

    825
    0
    16
    Vs: kuka olet?

    28v flegmaattinen taitelijasielu Porista.
    Tykkään Leicoista, italialaisista kilpapyöristä ja graavilohesta.
    Inhoan roinaa ja turhaa tavaraa, less is more.
    Kamerassakin mieluiten vain yksi lasi.

    Jan Virtanen
     
  16. Nappe1

    Nappe1 Member

    651
    0
    16
    Vs: kuka olet?

    hep,
    olen 28v IT töitä tekevä hörhö joka kuvaa omaksi ilokseen niin digiä kuin kinokoon diaakin. tarkoitus on pitää tämä harrastuksena ja kehittää sitä aina miten sattuu mieleen juolahtamaan. Ammattia ei ole tarkoitus tehdä (pilasin jo yhden harrastuksen tekemällä siitä työn.)

    Pääasiallisesti riehun kameroineni Kotkassa tai Savitaipaleella, vaikka Lapin lumo onkin vienyt mukanaan. Pääasiallisena kalustona on OM-1, E-400 ja molemmille sekalainen valikoima lasia, mutta joskus kaulassa saattaa näkyä Ricohin 500G kinomittaetsinkin.

    Lisäksi olen (tällä hetkellä lähinnä henkisesti) mobilisti, joten mitä vanhempi ja harvinaisempi, sen parempi. (ja kyllä, puhumme nyt autoista. ;) )

    kaikenlaista sitä on tullut aktiivisesti seurattua ja harrastettua, joten muillakin kuin kamerafoorumeilla voi törmätä tähän samaan lempinimeen.
     
  17. JukkaT

    JukkaT

    51
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Tervehdys!
    Olen Jukka 41v. Asun Joensuussa, kotoisin Liperistä. Aloittelija valokuvauksen jalossa taidossa.

    Olen aloitellut valokuvausharrastusta vuodesta 1986. Tämäkin on onnistunut vaihtelevalla menestyksellä ja kalustolla. Eka kamera oli tietysti kinojärkkäri, aikaisemmin olin kuvannut hiukan isäukon canonetilla. Ricoh KR 10 S ja 35-70 lasilla aloitin. Sitten oli Pentaxia ja Minoltaa. Pentaxin systeemi tuli lähelle valmista - Program A + runko  virittimellä ja laseja 28/2.8 (joku Piraatti), 50/1.4, 135/2.5 ja 200/3.5 (tamron). V.1992 hankin Nikkormat FT2 rungon ja 50/2 optiikan. Hävitin pentaxin ja minoltan, tarkoitus oli rakentaa nikon järjestelmä... Kaikenlaisen muun - opiskelujen ja naimisiinmenon yms takia Nikkormatilla ja normaalilla pärjäsin vuoteen 2003 saakka.

    Alkuvaiheessa harrastusta tein jonkin verran mv-kuvia, ekat -87 intissä ja v.-88 kansalaisopiston piirissä lisää. 1989 siirryin lähes kokonaan diakuvaukseen ja tätä vaihetta kesti v.-94 saakka. Mustavalkokuvia nykyään lähinnä niillä kätevillä väriprosessifilmeillä. Eihän sitä omaa pimiötä ole voinut hankkia, vielä...

    Nykyisin se ajatus Nikon järjestelmästä on toteutunut. Nikkormatin lisäksi runkoina F65 ja F100. Lasitavaraa on melko pelkistetysti; Nikkor D-sarjaa 24/2.8, 50/1.8 ja 70-210/4-5.6. Kalustonkin puolesta voi siis aloitella diakauden elvyttämistä...

    Keskiformaattiin tutustuin jo 1989 keväällä hankittuani Lubitelin, siitä kokeilusta ei kyllä suurta taidetta syntynyt... Pari vuotta sitten vähän vahingossa minulle tuli Mamiya super 645, mittaavalla prismalla, virittimellä ja telelinssillä. Seurauksena pahempi varustelukierre kuin 80-luvun innostuksen vuosien aikana. Valokuvauksen uusi innostus johti myös kinokuvauksen määrälliseen kasvuun.

    Kuvausaiheina yleensä; tapahtumia, maisemia, vuodenkierto kiehtoo yhä, yökuvat kaupunkimiljööstä, vesi elementtinä on myös haastava, nudekuvaus kiinnostaisi - parempi puolisko on kyllä antanut ymmärtää, että ne kuvaukset voi kuvaaja suorittaa keskenänsä joten se on ymmärrettävästi jäänyt vähemmälle. Tietysti lähipiirin ihmisiä tulee kuvattua myös eri tilanteissa.

    Jonkinlaista valokuvauskonetta tulee kyllä mukana kuljetettua melkein aina, Minoxin paikan on nykyisin ottanut kamerakännykkä joka edelleen on ainoa digitaalinen kamerantapainen allekirjoittaneella. Sony-Ericsson K800i 3.2mp kennolla on hädin tuskin kameraksi luokiteltava laite. Digi ei vielä ole niin kovasti kolahtanut, ehkä joskus tulevaisuudessa... Toki olen sitä eri yhteyksissä kokeillut - lähinnä työelämässä. Eka digikuva v.1999 loppuvuodesta jollain ultrakalliilla casio merkkisellä kompaktilla.

    Tälläista vuodatusta tällä kertaa!

    Niin teen kyllä muutakin, sydäntäni lähellä ovat yksisylinteriset moottoripyörät. samalla nimimerkillä vaikutan epäsäännöllisesti SR-kerhon sivuilla olevassa foorumissa.

    Terveisin JukkaT
     
  18. Vs: kuka olet?

    Oon 14- vuotias (vajaa kuukauden päästä 15v) poika Tampereelta.. Harrastan lätkää, pyöräilyä ja välillä punttisalia.. Ja valokavausta yritän harrastella.. Olen kuvannut jo kauan, mutta eipä siitä vieläkään oikeen mitään tuu..
     
  19. Retku

    Retku Active Member

    1 496
    0
    36
    Vs: kuka olet?

    Päivitystä.

    Paperit Vaasasta viestintätieteistä, kandiksi haukutaan. Sittemmin Tampereelle asettunut gradua miettimään. Tuleva valokuvaaja.