Minulla on Zenza Bronican 100 millisen normaaliobjektiivin kanssa sellainen huoli, että himmentimen valintarengas pyörii kovin nihkeästi. Kyllä se liikkuu, mutta mukavuus on poissa, kun joutuu vääntämään. Uskaltaisiko yhtään koettaa tippaakaan öljyä renkaaseen, vai päätyykö objektiivin sisään ja laseille tuo tavara? Mitä tekisitte itse?
Vs: Uskaltaako yrittää? Vai olenko pässi... Äläole pässi, voit saada vain lisää ongelmia lasiisi. Tuossa pari linkkiä huoltoihin http://personal.inet.fi/yritys/kameraseppo/ Kamerahuolto Mustonen & Laine t. Juha
Vs: Uskaltaako yrittää? Vai olenko pässi... Nikonissa huolto on ainakin helppo. http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,69896.0.html Vaan Zenzanon voi toki olla vaikeampikin? Leica R oli ainakin vaikeampi. Siellä oli jopa pikku kuula joka häviää herkästi. Eiköhän renkaan alla ole likaa joten öljy on huono idea. Puhdistusta se vaatinee.
Vs: Uskaltaako yrittää? Vai olenko pässi... Joo, kyllä se varmaan huoltoon pitää viedä. Yksinkertaisen toimenpiteen varmaan uskaltaisin yrittää itsekin, mutta.. Ne Nikonin ohjeet oli sinänsä ihan hyvät, Zenzanonissa on vaan niin päin, että himmentimen säätö on siellä objektiivin ulkokärjessä, eikä siitä suunnasta helposti löydy mitään, mistä lähtisi edes purkamaan, vaikka uskaltaisikin yrittää.
Vs: Uskaltaako yrittää? Vai olenko pässi... Jostain luin mielestäni hyvän ohjeen, eli laita työpöydälle ensin ohut froteepyyhe tai vastaava jonka päällä teet nuo huollot, ei lähde pikkukuulat ja ruuvit karkuteille niin kuin kovalla pinnalla.
Vs: Uskaltaako yrittää? Vai olenko pässi... jos kyseessä on Zenzanon PG, älä missään nimessä niin hienoa linssiä ala itse avaamaan. Vie lahteen sinne, joka myy Henseliä, en muista putiikin nimeä, siellä oli ennen Zenzan ammattihuolto. T Jukka
Vs: Uskaltaako yrittää? Vai olenko pässi... Zenzanon PG:hän se. Lahteen siis... Kiitos kaikille, säästyinpä mielipahalta...
Vs: Uskaltaako yrittää? Vai olenko pässi... Fototekniset on kyllä ollut loistava paikka, tuttu 90-luvulta varsinkin. Kysyisin Kamerasepolta onko tuttu objektiivi ja mitä maksais.