Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Enää muutama. Yritin/yritän pelkistää varustusta vähän minimalistisempaan suuntaan. Pentax K1000, Ricoh KR-5 Super II, ja reistaava Pentax Super A. Lasitavara käy yhteen digijärjestelmän kanssa. Ricohin peilin liimaukset aiheuttaa epävarmuutta, tekis mieli hankkia toinen mekaaninen PK runko, ehkä K1000 tai KX. Lisäksi pari Agfa Optima Electroniccia (toisessa jotain homeilua linssissä, havittelen ehkä RF versiota) ja Lomo Voskhod, sekä kaverilta käytössä oleva Belfoca 6x9. Toki löytyy vielä jotain satunnaisia runkoja ja sälää mitä en käytä ja voisin antaa pois.
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Kamera on vasta kamera, kun se on kokonainen, mikä tekee siitä toimivan. Järjestelmäkamerasta puhuen lähinnä runko ja objektiivi on oltava tai muuten kyseessä on vain osa kameraa. Mutta noin muuten, minähän olen aivan eri mieltä tuosta, että me olisimme kaikki hankittu kameramme objektiivien takia. 8) Itse olen hankinnat ainakin tehnyt ihan vain saadakseni kameran, jossa on tärkeää kokonaisuus eikä todellakaan vain objektiivi. P.S. Kaveri osti perämoottorin - kun halvalla mielestään hyvän sai - ja sitten alkoi etsimään sille venettä. Oli muuten lopulta aika paha rajoite tuo olemassaoleva moottori. Jälkiviisaana voisi sanoa että siinä mentiin perse edellä puuhun.
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? KX on hyvä, suosittelen. Aikanaan ostin kromatun, mutta kun se on niin hyvä niin piti ostaa vielä mustakin. Osin kyllä myös koska se musta on niin komia ja nätti
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Niin, eikös sitä sanota että intohimo on ikuista ja vain kohde muuttuu. Vai miten se nyt meni.. No, joka tapauksessa niin vähän on aikaa.
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Isoveljeni osti aikoinaan keltaisesta pörssistä kumiveneen, jota hän paikkaili vuoden. Sitten hän kyllästyi pitämään sitä henkilöauton perässä ja aina täyttämään kun pysähtyi vesille laskemaan. Osti vanin, johon vene mahtui suoraan. Sitten kyllästyi talveen ja osti omakotitalon, jossa autotalliin mahtui tuo van. Lopulta teki itse kumiveneelle trailerin, kun on metallimies. Että olisi pärjännyt oikeastaan sillä ensimmäisellä henkilöautolla, jossa oli koukku. Sitten kyllästyi veneilyyn ja möi kaiken pois, paitsi talo autotalleineen jäi.
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Tavallaan, tavallaan ei. Kunhan kamerassa on laadukas kinovastaava 35-40mm objektiivi, ei putkellakaan ole väliä... Tai jos joku myisi hyvää filkka- AF runkoa tarkentavalla 35mm objektiivilla kohtuuhintaan ( lue halvalla), ostaisin sen heti. Noissa myynnissä olevissa on aina joku muovitsoomi kiinni tai ei objektiivia ollenkaan...
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Kuinkahan yleistä lienee… Mäkin kuvittelin, että eihän mulla ole kuin yksi filmikamera. Sitten kun katsoo romulaatikkoa, niin siellä on Nikon F3, Nikon FM, Yashica Electro, Lomo lca...
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? KX kiinnostaisi kyllä enempi, kun K-tonninen jo kerta on. Depikka on plussaa ja ilmeisesti on myöskin täysmekaaninen Jos olis jo M42 optiikkaa niin Spotmaticit olis myös listalla. Ei sillä ettenkö mielelläni vaihtaisi K-lasejani M42 takumareihin, mutta sitä odotellessa...
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Mulle käy usein noin. Ei ole tarkotus ostaa mutta ne vaan lisääntyy itsestään.
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Harasoo, ostin sitte ton mohikaanin FKD:n. Näppärä peli, mutta kasetit prkl vuotaa Pitää vissiin värkätä 8x10 perä tuohon... Kameroita on siis entiset +1kpl.
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Tässähän niitä: FUJIFILM GA645i Professional, obj Fujinon Super EBC 60mm f4, kinokoossa 37mm, tekee erinomaista kuvaa! ZEISS IKON IKONTA 522/24 35mm filmille, 1940-1950 luvun vaihteesta, obj Novar-Anastigmat 45mm f3.5, Prontor-S-suljin, CANON F1, se ensimmäinen "patarauta". Kaikki kuin kaupan hyllyltä, toimivat hienosti, ajat, etsimet tarkistettu. Että tällaiset on käytössä kaikenmaailman digien lisäksi.
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? ...lopetin laskemisen mr. kameran huijauksen jälkeen. Kameroita siis olisi, muta kun ne on varastettu.
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Tarkoitatko niitä konkurssipesän epäselvyyksiä vai? Mitä siinä oikeasti tapahtui?
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? On kyllä. KX:ssä paristo toimittaa virtaa vain mittarille, suljin on mekaaninen ja toimii kaikilla ajoilla myös ilman paristoa. KX:ssä on oikea kahden viisarin näyttö, parempi kuin ledit ja muut kukkokiekuut Lisäksi se on tukevasti ja hyvin rakennettu metallista. Tuohon aikaan (1970-luvun puoliväli) kamerat tehtiin kestämään. On toki Spotmaticissakin oma viehätyksensä, itse pidän kuitenkin KX:stä enemmän. M42-lasit adapterilla käyvät (kuten varmaan tiedät) K-bajonettiin tietysti esivalintaoptiikkoina. Super-Takumar 50 mm f1,4 on oikeasti maineensa veroinen, mutta toisaalta Pentaxin K- ja M-sarjassa on kyllä suurin piirtein samaa luokkaa olevia laseja. Tulipas jaariteltua
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Luvattiin palauttaa tavarat, mutta mitään ei palautettu, pesänhoitaja käski ottaa yhteyttä konkurssintehneeseen ja konkurssintehnyt pesänhoitajaan. Kumpaakaan ei luonnollisestikaan kiinnostanut muiden omaisuus, kun sitä voi myydä omaksi eduksi.
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Tällaiset löytyy vielä: - Zeiss Ikon - Nikon EM ja kai jossain jemmassa on vielä N4004. Filmikameroiden lisääminen ei ole käynyt pienessä mielessäkään. Paitsi ehkä myyntipalstan Xpan vähän kiinnosti, mutta se meni onneksi ohi.
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Plastic padding chemical wood ja mattamusta maali on hyvää matskua noihin, ja tarrapohjainen velcro. Pikku askartelua...
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Mulla on sulle just passeli peli. Konica C35 AFII. Nätti kuin sika pienenä ja toimii oikein hienosti. Puhdas ja kirkas 38mm/2.8 Hexanon. Hinnan voit itse päättää.