Oon vakavasti harkinnut kaikenlaisten kameroitten myymistä tai lähes lahjoittamista pois. Pitäis tehdä inventaario mitkä jättää itelle ja mitkä lähtee pois. En vaan oikeasti kerkiä nauttimaan niin monen kameran annista kun haluaisin. Tässäkin listassa on liikaa kameroita. Näistä vaan tykkään että en niistä meinaa luopua. Aattelin että jätän käyttööni isoimmasta pienempään FKD 18x24, Emil Busch 4x5, Fuji GW690II 6x9, BessaI 6x9/6x4, Yashica 6x6, Kowa Six 6x6, Diana 6x6, Horizont, Leica IIIf, Kodak Retina 1a, Rollei 35B...tulossa, Voigtlander Vitessa ja Agfa Rapid.....jäiköhän joku listalta pois
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Ulkomuistista laskien päädyin 32:een, mutta voi olla että jotakin unohtui. En minä ehkä ainakaan saman vertaa enää lisää hommaa.
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Tilaa vievästi niitä on kertynyt, vaikkei ehkä määrällisesti niin paljoa. Muuttojen yhteydessä sen huomaa kun yhtäkkiä kalusto ei mahdukaan mihinkään. Pahimmillaan kai kinossa on ollut 5-6 Nikon -runkoa ja hyllyllinen objektiiveja sekä muutama erilainen Olympus. Keskarissa on ollut kai kolme erilaista suurin määrä, LF:ssä on 2 4x5 palkkia, 3 4x5 fieldiä ja 8x10 palkki. Liikaa on kun ei ole edes vitriinipaikkaa vaan joutuu pimeydessä säilömään eikä montaa kameraa ehdi käyttämään. Nytkin on Nikoneita 3 runkoa eikä yhtään objektiivia. Minnehän niitä dumppaisi... Jalo taivoite on päästä siihen, että filmipuolella minulle jää enää 4x5 field + palkki ja ehkä 8x10 palkki.
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Niinpä. Pitää harkita pitäiskö yhden tai korkeintaan kaksi samaa formaatti kokoa kameroita.
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Joo, filmiNikoneita on 11: F3, FM2n, FE2, FE, FA, F80, FG, FG-20, F301 ja kaksi Nikkormatia. Pari m42:sta. Keskareita Fuji GS645w, Fuji GX680 ja Zenza Bronica GS1. Nikoneita varmaan tulee lisää kun edullisia löytyy, en mä niitä väkisin hanki. Keskarit on varmaan tuossa, vähän tulee käytettyä, jos joku menee peruuttamattomasti rikki niin sitten ehkä jotain. Saahan nuo olla, ei niistä myymälläkään mitään saa, säilyvätpä tuleville sukupolville ehkä. Ja Nikonit on vähän rakkaudesta lajiin... M42 rungot on objektiivien säilytykseen lähinnä, laseihin on Nikon-adapteri sitten... EDIT: Jaa, onhan mulla Zeiss Nettar 50-luvulta ja Voigtländer 30-luvulta, on niilläkin tänä (tai oikeammin viime) vuonna kuvattu...
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Myy mulle toi edullisesti niin tilaa säästyy monelle pienemmälle.
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Mulla on yksi filmikamera, joka on erittäin erinomainen käyttökamera… ellei paras :-D Kun ei ole useaan arvokkaaseenkaan varaa, niin ei ole oikein intoa keräillä edullista rojua nurkkiin, kun ei niistä oikein omistamisenkaan iloa aidosti tule… :-/
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Näillänäkymin en tuosta ole luopumassa ainakaan edullisesti. Se on mint kuntoinen vehje. Satuin oikeaan aikaan olemaan oikeassa paikassa kun se jäi matkaani. Ei mulla siihen ole suurennuskonettakaan. Ilmikopio juttuja sillä teen. Mulla on hiukan grafiikka juttuja aikomus sillä tehdä ensi kesänä. Opetusta olen siihen saamassa. Saas nähä mitä siitäkin tulee.
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Joulu oli ja meni, meinasin syventyä pitkästä aikaa filmikuvaamiseen....laiskotti enkä koskenutkaan Nikoniin....eipä taida siitä hommasta tulla mitään. Eli muutama toimiva filmikamera on tyhjän panttina. 1 järkkäri ja muutama komoakti filmikamera löytyy.
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Mulla on 16 erilaista laatikkokameraa, kaikilla kuvatttu vähintään yksi filmi. Ja sen lisäksi pari Olympus pokkaria, yksi mittaetsin Yashica. Ja lisäksi Kodak No1 Folding Pocket, Voigtländer palje 120 filmille ja 9*12 Certoruf. Ja Fujin 2*8mm kolmen optiikan revolverilla jousivetoinen kaitafilmikamera. Filmijärkkärit lahjoitin hyväntekeväisyyteen. Ai niin ja yksi Crystar lelukamera, johon voisi ladata 16 mm filmiä. Mutta sen suljin toimii satunnaisesti, satunnaisen piiitkäään.
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Minulle oli pitkällä filmikuvaajan urallani( alkoi viime elokuussa) kertynyt 4 kameraa: 2 Minoltan järkkäriä ja 2 Rollei 35:sta. ---> Toinen Minolta hajosi ja toisen Rollein myin ( toivottavasti en kadu sitä). Nyt pitäisi saada joku halpa mittaetsinkamera kokeiluun koska en sellaista ole ikinä käyttänyt. Todennäköisesti tilaan Olympus XA:n ( tai Ricoh 500G:n) tänään ebaysta kunhan kotiin pääsen...
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? 5 2kpl keskikokoon. Mamiya 7 ja Xpan 3kpl kino. Leica M3, Olympus XA ja Fuji Klasse S Käytössä kaikki, kinot vähemmän nykyään.
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Huomattavasti vähemmän kuin aikaisemmin. Vaimon mielestä vieläkin aivan liikaa
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? 1 kpl 6x7 cm 2kpl 4x5" 1kpl 8x10" 1kpl 30x40cm Noita tulee käytettyä lisäksi on yksi 30 neliöö kaikkee kameraromua ja pimiöllinen muuta tarpeellista...
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Tämä asia pitää nähdä laajasti; 7 panoraamakameraa...kun panoraamadioja kerran näkee niin kaikki muu tuntuu naurettavalta... .. Ja tietysti 4x5 kameraan panoraamaperä... ... Jokaisen läpi tulee ajettua filmiä joka vuosi...mutta osa kameroista aika pienellä käytöllä...eli jos kiinnostaa...
Vs: Kuinka paljon on filmikameroita? Mint kuntoinen FE 2 ja 50 mm 1,4 mint , varalla 13x18 Cambo ja yksi lasi ,125 mm f 8 fujinon.