Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kuinka eksyit kameralaukku.com:iin?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Teemu Laine, 11 Helmikuu 2006.

1. ar

ar

432
    0
    0
    Kaverilta kuulin, ja hyvin oon viihtyny.

2. Yks entinen vk-netin aktiivikävijä pani mulle meiliä, et mikset tule Kameralaukkuun juttelemaan.

3. Dc.netistä tietty. Sieltä liukeni sillon pikku riitojen aikaan aika paljon porukkaa tänne, tai ainakin ne joiden viestejä jaksoi lukea.

4. Anonymous

Anonymous Guest

DC.netin suuren kapinan aikoihin laite alkoi tätä suunnittelemaan ja alusta alkaen on mukana oltu. Foorumi vain paranee vanhetessaan!

5. Kiitos kiitos! :) Itse eksyin Teemun vinkin saatuani tänne seikkailemaan...

6. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63
    Noniin, ylläpidon ominaisuudessa täytyy kyllä sanoa, että onneksi laitteistorunkkaamisesta kiinnostuneille ihmisille on myös oma paikkansa. Toisaalta, eipä se ole täälläkään kiellettyä, mutta on hieno huomata että täällä keskustellaan paljon myös kuvista ja kuviin liittyvistä asioista.

Viva la revolution!

7. Samat sanat.

8. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83
    Helppo yhtyä edellisiin... Eli ylläpito 'pakotti'

...no ei vainiskaan. Alusta saakka oltu mukana enempi ja vähempi aktiivisena taustavaikuttajana ja deletenappulan painajana.

9. juice

juice

912
    0
    0
    No aikaisemmin enenpi hengailin muinaisessa VKnetissä, ja satunnaisesti selailin myös DCnettiä. Kun sitten alkoi se laukun perustamiseen johtanut tapahtumasarja niin kävin tsekkaamassa laukunkin. Toisaalta kun VKnet oli se pääasiallinen kanava niin ei tämä kauheasti kiinnostanut siinä vaiheessa.

Sitten kävi kuin Kälviällä, ja VKnet tippui alas. Yritin siirtyä DCnettiin, mutta siellä se asia, eli valokuva, on niin syvällä kohinan alla että ei sitä jaksa suodattaa. Hoksasinpa että laukku on olemassa ja kiilasin tänne.

10. Joo

11. Pakkotoistolla näin mainoksen...

12. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Irkissä oli ensialkuun juttua, myös saattoi olla vitsailua aluksi dc foorumillakin aiheesta. Ensialkuun vaikutti juttujen perusteella että kyseessä on pelleilyfoorumiksi tehty juttu, jossa spege ja vastaavat kumppanit riehuisivat siellä. Saattoi olla että Spege näin ajatteli loppuun saakka? Eli vielä ei ollut foorumi pystyssä vain spekulointia. Kuitenkin eräänä päivänä sitten irkissä kerrottiin että uusi foorumi on luotu ja samoin porukka siirtyi irkissä uudelle kanavalle (digicamera -> kameralaukku) joten siinä yhteydessä lähdettiin foorumiakin tutkimaan.

Henkilökohtaisesti uskoin että jokainen saattoi omilla tekemisillä vaikuttaa foorumin suuntaan joten paikasta voisi muodostua hyväkin? Monet seikat oli alkutekijöissä mutta itsestä oli riemastuttavaa saaha olla foorumin ensipäivistä asti kirjoittamassa ja laittamassa kuvia. Ei ollut samanlaista tressiä kuvien julkaisun suhteen kuten dc:ssä. Kaikki oli ystävällisiä sekä kommentit positiivisia joten foorumi vaikutti mukavalta paikalta. Eikä sitä häröilyä ollutkaan kuten pelkäsin. Silloin vielä ajattelin naivisti että laukku kautta dc eläisivät hyvässä ystävyydessä tukien toisiaan. Todellisuus oli että kumpikin foorumi jatkoi omaansa suuntaansa, onneksi kummallekkin foorumille löytyi sijansa. Toinen on kuten sanotaan enemmän keskittynyt teknisiin seikkoihin ja toinen valokuvaamiseen sekä kuviin, hymyssä suin joskus irvistäin tosin.

Mitä tulevaisuus tuo? Varmasti hyvää, pohja on vankalla pohjalla ja foorumi on löytänyt sen oman sävelensä joten hyvää on odotettavissa. Entistä useampi löytää tiensä tänne, jotku jää jotku ei. Uskon että moni jää. :)

13. Teemu Laine

4 725
    125
    63
    Niin sitä varmaan useampi ihminen ajattelikin. Onneksi asioiden oikea laita selvisi ja tuolle foorumille ei enää tarvitse astua. Huvittavaa on vieläkin se, että kaikki kameralaukkuun liittyvät postaukset katoavat salaperäisesti ;D

Btw ampukaa mut siinä vaiheessa kun alan poistelemaan dc.net linkkejä ja postauksia joissa siihen viitataan.

14. DC:netin suuren mylläkän kautta minäkin. Paikan silloiset parhaat postaajat katosivat tänne ja minä perässä... eikä ole tarvinnut katua.

15. Kurkkasin eilen dc.nettiä. Keskusteluihin en kyllä päässyt, oma tunnukseni ei jostain syystä - vieläkään - kelpaa. Sireeni oli ainakin johoinkin viimeksi kirjoittanut, että hyvältä vaikutti. Etusivulta bongasin, että kirjautuneita oli yli 28 000. Kuinkahan moni noista oikeastaan kuvaa jotain tai käy palstalla esim vähintään kerran kahdessa viikossa? Kuinkahan moni edes muistaa tunnuksiaan? Ja sitten tietty vielä ne kamalat, joiden tunnus ei edes pelaa.

Tulin tänne heti aluksi jo ennen foorumin avausta Teemun kutsusta. Aluksi homma oli aika vaisua, kun viestejä tuli vaan muutaman päivässä ja välillä 20 prossaa viesteistä taisi olla mun ja Teemulla oli kai vieläkin enemmän.

Nyt täällä on siistiä, kun on paljon vakiopurukkaa, mitkä postailevat tänne lähes päivittäin kuvia ja muuta kommenttia. Hienoa on myös se, että vähän väliä joku pukkaa uutta viestiä ja pian seuraavaa.

Välillä on huippuhetkiä, jolloin foorumi on tosi makea ja välillä rauhallisempaa. Parempaan on silti koko ajan menty, joten optimistina uskon, että kasvu ja hyvä henki jatkuu. Siis vaikka täällä onkin tällaisia foorumikelvottomia, kuten Teemu ja minä.

16. Ronff

Ronff

136
    0
    0
    Kuulin muualta, sain vinkin ;) Ihan aloittelijana viellä etsin paikkaani, tyyli hakusessa, ja vasta järkkärinkin sain, joten ihan uutta kaikki, tämä uusi mailma mikä aukeni vaikuttaa kyllä todella mielenkiintoiselta, niin tämä foorumi kuin toiset/ toinen, mitään vertailua en osaa sanoa (tarviiko edes?) liaan vähän olen vasta mukana ollut, mutta upeita kuvia olen nähnyt, se riittää mulle.

17. Alkuun pidin kameralaukkua jonkinmoisena vitsinä ja protestiliikkeenä, mutta onneksi pystyin vielä muuttamaan asenteitani.

Olin aika aktiivisesti mukana valokuva.netissä ja kun sille sivustolle kävi niinkuin kävi, katselin olisiko netissä muita suomenkielisiä paikkoja, joissa pystyisi keskustelemaan vähän fiksummalla tasolla. Dc.net ei tuntunut lainkaan semmoiselta paikalta joka kiinnostaisi, mutta sitten, jonkin aikaa lurkittuani, huomasin, että kameralaukkuun oli tullut niitä dc:n vähemmän kohisevia tyyppejä ja että valokuva.netin vanhoja naamoja rupesi ilmestymään enemmän ja enemmän.

Ja näin siinä sitten kävi :)

18. Teemu Laine

4 725
    125
    63
    Eikä tuo ole edes kauhean kaukana totuudesta. Sensuuria vastustaen ja sananvapauden nimissä kovaan ääneen saitti pystytettiin ja ajan myötä tästä on muotoutunut tämän näköinen. Alussa teemana oli "keskustele mistä vaan", jolla linjalla mennään vieläkin. Siitä, että keskustelu on enimmäkseen kuviin ja kuvaamiseen liittyvää on syytä kiittää pelkästään käyttäjiä. Jotenkin tuntuu miittien ja foorumin seuraamisen perusteella siltä, että tänne on eksynyt helvetin hyvä porukka. Ja eiköhän tämä samanlaisena pysy.

19. peet

peet Member

764
    0
    16
    Mitäs täällä kyselet ja itse et vastaa ollenkaan? Häh? ;)
    Itse oli pakko tulla katsomaan, mikä ihmeen forumi se sellainen on, mitä niin antaumuksella toisella nimeltä mainitsemattomalla forumilla suohon poljetaan ja pikaista kuolemaa ennustetaan.

20. uneksija

uneksija Member

76
    0
    6
    Jostain dc.netin kautta alkujaan kuuli. Tuli käytyä silloin alkuun katsomassa mikä on meininki, muttei kauheesti vakuuttanut. Nyt onkin sitten asia toinen. Eritoten kuvapalstan taso tuntuu olevan paljon seurattavampi kuin tuolla naapurissa, ja muutenkin tekstissä on paljon vähemmän suodatettavaa. Eli asiaa löytyy.

Itse en oo kauheasti kirjoitellut, saas nähdä josko sitä vielä aktivoituisi. Sen ircinkin, mikä aina välillä nousee jutuissa esiin, voisi toki käydä joku päivä tässä katsastamassa...