Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kuinka alalle?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana J.Koponen, 20 Tammikuu 2009.

Vs: Kuinka alalle?

taidat olla aika pitkäjänteinen tyyppi, JRabbit, kun kahdeksantoista riviä osoittautui ylivoimaiseksi... Työkseen kuvaavalla on rajoitettu kalusto ehkä siksi, että työnantaja ostaa ne ja toisekseen harrastaja voi vaihdella kiinnostuksensa kohdetta. Montako osaketta sulla on, esimerkiksi,  entä muu "fokusoituneisuus", ja en nyt tarkoita kameran objektiiviä.

1. Vs: Kuinka alalle?

Hyvin tiivistetty

2. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Hommaa itsesi kouluun, ota kaikki kuvauskeikat vastaan (johon uskot itseäsi rehellisesti arvioiden kykyjesi riittävän!), luo kontakteja, opettele markkinointia ja tee sitä, hanki riittävä kuvauskalusto (ei siis kallein mahdollinen), ole ahkera ja periksiantamaton.
    T Jukka

3. Vs: Kuinka alalle?

Ei mua häirinnyt rivien määrä vaan niiden esillelaitto. On hirveän hankala lukea tekstiä, mikä on yhdessä pötkössä. Yliopistossa on tarkoitusta varten suomenkielen kirjallisen viestinnän kurssi, mikä pitää suorittaa ennen lopputyön aloittamista.

En mä kovin pitkäjänteinen ole, mutta on tuossa reilun kymmenen vuoden projektejakin tehty valmiiksi. Enkä mä tiedä, miten mun osakekaupat liittyy tähän koulutus ja työ keskusteluun, mutta on niitä sen verran, että verottajakin jo noteeraa tuossa kiinteistöjen ohella.

Fokusoituneisuudesta jos puhutaan, niin se on mun lemppareita. Yleensä kun ryhdyn johonkin uuteen, niin elämä on sitten sitä. Koskaan en ole tunteja laskenut kun olen työtä tehnyt tai katsonut vuorokaudenaikaa. Jos sunnuntaina joku soittaa, että haluaisi kuvia, niin kyllä minä lähden. Uutta yritän opetella koko ajan ja käydä kursseilla ja työpajoissa imemässä uusia ideoita. Loppu aika meneekin sitten alan lehtiä ja kirjoja lukien.
    Vaimo kyllä välillä valittaa, että voisi puhua jostain muustakin kun valokuvauksesta.

ps. Jäi kyllä Joonaksen sivut katsomatta, kun ei ole koneessa flässiä. On se ihme, ettei valokuvaajat voi tinkiä näkemyksistään ja tehdä sivuja niin, että ne näkyisi kaikilla. Ehkä ne ei vaan osaa.

4. Vs: Kuinka alalle?

Sillä yritetään estää kuvien "laitonta" kopiointia ja käyttöä...

5. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Nostanpas tuota aasinsiltana käyttäen yhden mielenkiintoisen pointin esille. Aivan hemmetin monella tunnetulla tai osaavallakin valokuvaajalla on saitti graafisesti päin hevon sitä.

Pahimmillaan vielä karmeita väriyhdistelmiä, tyyliin pinkkiä taustaa ja vihreää tekstiä ja päälle vielä jotain vilkkuvia pillejä ja kelloja.

Olen pidempään pohtinut tuota ilmiötä ja päätynyt siihen, että ne jotka haluavat ilmaista itseään kuvallisesti, mutta joilta puuttuu kaikki visuaalinen silmä, päätyvät sitten ammattivalokuvaajiksi.

6. Vs: Kuinka alalle?

:)

7. Vs: Kuinka alalle?

Vielä kun laitatat sinne lähdekoodiin selaimelle vinkin, että mitä merkistöä käytetään niin voi alkaa kirjoittamaan vaikka kotimaisellakin. Ilman että skandinaaviset merkit sekoittuu.

8. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Heh... sorry offtopic, mutta jotenkin vaan oli hauska sivu. Oma mokani tavallaan tietysti kun ei oo tuoretta Flashia, mutta voihan tästäkin ottaa oppia, jos haluaa että mahdollisimman moni helposti sivuilleen pääsee:

9. Vs: Kuinka alalle?

Näyttää hyvältä  ;D

Mulla on käytössä flash blocker... ei näy youtubekaan...
    Hyvä vaan.

Mielestäni piilolasin sivut on just selaiset yksinkertaiset ja passelit, joista selviää juuri se mitä pitääkin, eikä sisällä turhia krumelureja

Sorry ot.

10. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Jaa joo, tulikin hätiköityä ja kommentoitua sivuja vaikka en lukenut loppuun ;). Olihan siite sitten jo keskusteltukin...

11. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Täytyy vielä sanoa, että mielestäni en itse aivan tumpelo ole tietotekniikan kanssa. En gurukaan toki... Mutta kyllä nuo flässiasentelut saattavat olla potentiaalisille tilaajillekin ylitsepääsemättömiä esteitä sivujen tarkasteluun. Ei aina itelläkään toimi ihan niinkuin pitäis ;).

12. Vs: Kuinka alalle?

Tänks riksamän. kun jaksais aina tsekkailla ja päivitellä, tästä juonteesta innostuneena sitten oonkin tänpäivän kaksisormitekniikalla näpytellyt tota fotarisivua uusiks, (myös tota racing sivua, mutta älkää sinne menkö, tulee vaan paha mieli)

13. Vs: Kuinka alalle?

14. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Mukava lukea näitä jorinoita, hyvä topick pitästä aikaa. Joonaksen sivut näkyivät ja pidin siitä puujalkaideasta ja muutenkin ihan makeita kuvia.  Jouni Heralan kuvista kolahti ne henkilökuvat.

15. Vs: Kuinka alalle?

Niin, eipä auennut Horstinkaan flässihelvetti, mutta molemmat miehet tietäen, ottavat ihan kelpo käyttökuvaa. Siellä samalla tasolla kun Kuvaamon (flässiä kanssa) kaveritkin. Hiljaiseksi on vaan kuulemma vetänyt tuon mainoskuvapuolen tämä taantuma.

16. Vs: Kuinka alalle?

17. Vs: Kuinka alalle?

Äläpäs nyt, TampereellaJari Arfman on tehnyt ihan kelpo busineksen noiden mv-vedosten ympärille.

18. Vs: Kuinka alalle?

19. Vs: Kuinka alalle?

Tällainen löytyi...tainnut käydä viikatemies tai sensori asialla...