Voisin vaihtaa osan 220-värinegatiivifilmeistäni 120-filmiksi, koska kaapistani löytyy myös noita simppeleitä keskarikameroita joita voi käyttää parhaiten taustapaperillisella filmillä. Vaihtoperiaatteena on että kahta 120-värifilmiä vastaan annan yhden 220-filmin. Voisin luovuttaa noin 1-5 filmiä. Omat filmini on muistaakseni 400 asan Agfa Optimaa, mutta tämän sekä filmien päiväyksen joudun tarkistamaan hieman tuonnempana kun en tällä hetkellä ole tavaran lähettyvillä. Voin ottaa vaihdossa myös hitaampaa filmiä, diakin toki käy.
Vs: VAIHDETAAN: Värinegaa 220-->120 Filmi on Agfa Optima 400 Professionalia. Päiväykset kaikissa 06/2006. Itsekin ostin nämä "vanhentuneina", olen itse säilyttänyt pakastimessa ja on toimineet hyvin. Eli jos vaihtofilmit on parin vuoden haarukalla samaa ikäluokkaa niin lienee mulle ihan ok, tietty sillä edellytyksellä että on säilytetty järkevästi.
Vs: VAIHDETAAN: Värinegaa 220-->120 Ei millään pahalla mutta miksi joku haluaisi vaihtaa 2 kpl 120 filmiä yhteen 220 filmiin? Sama määrää ruutuja, 220 filmi maksaa tupla kehityksen ja vaatii hasselissa eri perän. Lisäksi 120 filmillä saa useammin vaihdettua eri filmilaatuun kuvaustilanteiden mukaan (herkkyys, mv,dia jnejne).
Vs: VAIHDETAAN: Värinegaa 220-->120 On kai niitä muitakin keskareita kuin hasseleita? Mulla on Norita66 ja siinä voi käyttää kumpaakin filmityyppiä suoraan. Eikös 220-filmi maksa yleensä tuplat 120-filmiin verrattuna, ja kuten mainitsit niin on kehityksienkin kohdalla, mutta on niitä ruutujakin sitten tuplat. Eli jos olen oikein ymmärtänyt niin kustannuksiltaan 2x120 vs. 1x220 on aika tarkkaan 1:1. (Edit: Siis hinta per ruutu on täsmälleen sama.) Mä taas hankin 220-filmiä juuri siksi ettei filmiä tarvitse olla joka välissä vaihtamassa. Kysymykseesi että miksi kukaan haluaa vaihtaa, niin mistäs minä tietäisin muuta kuin että joku sellainen jolla on varastossa 120:stä ja haluaa syystä tai toisesta hankkia 220:stä. Ei ole tietenkään mikään pakko vaihtaa kenenkään, voin minä filmiä kaupastakin ostaa. Ajattelin vain että hyvällä tuurilla kaksi kuvaajaa voisivat hyötyä toistensa filmivarastoista.