Tämän aamun pisto tässä lähellä, neljä kuhaa(yksi puuttuu) Sellaisia 1,5 kg mutta fileeks kohta. Ei galleria materiaalia , mutta kuhan laitoin kuhan
Kerkee vielä Kyllä tuota on saanu syödä pitkin syksyä , en jaksa ymmärtää kuhan filehintaa vaikkapa varsinkin siellä pk- seudulla. Ymmärrän toki että ei monet saa kuhaa kuin ostamalla. Hassua että monen mielestä järviahven (täällä)peittoaa helposti kuhan ja lukeudun heihin.
Niin minäkin. Ahven on minun suosikkini, mutta kuha taas vaimonpuolen. Ei sillä, kyllä marskin kuha ihan alkuperäisen reseptin mukaan tehtynä on ns. miesten ruokaa. Hinta on kyllä kova, jos kaupasta joutuu hakemaan. Kallistahan se on itse pyydettynäkin
Päät rajautuneet pois, mutta muuten onnekkaat otokset! (Enpä ole ennen huomannut kenenkään sanovan pistoksi passiivipyydyksillä käyntiä.)
Kasvatettuakin on jonkun verran tarjolla. Kaupan kala on melko usein huonolaatuista, johtuen pääosin pitkistä säilytysajoista ja sitten kaupassa liian täysistä kalatiskeistä, joissa ei lämpötila pysy riittävän kylmänä.
Mä arvailin että avantojen välillä on ensin kuljettu ja sitten polun on täyttänyt vesi jään päällä. Voi olla toisinkin. Narun uittaminen jään alta ei nyt niin vaikeaa ole mutta ohut jää voi myös olla helppo avata kokonaan jos oikein ohutta on. Itse olen 80-luvun alkupuolella viimeksi laittanut verkon jään alle.
Markettien hyvin hoidetuilta kalatiskeiltä, kalakaupoista ja sitten tietysti paikoitellen pyydyskalastajilta tähän aikaan vuodesta. Karppia on istutettu sinne tänne, ja joissakin paikoissa se alkaa olla pyyntikokoista. Kovin isoja ne eivät yleensä vielä ole.
Suoraan sanottuna en halunnut heppuja tunnistettavaksi ja nopeampi oli rajata kuin blurrata mutta tämä nyt on vain kalakuva
No niin, se on parempi niin, kun sitten olisi ollut taas sitä turhaa häslinkiä kalastuksenvalvojan kanssa