Morjens! Tässä muutamia mun kuvapäiväkirjan tapaisia otoksia tältä kesältä. Kännykällä kuvattuja ja käsittely jätetty poladroidin tehtäväksi. Onko järkee?
Vs: Mun kuvia Kyse lienee siitä Polaroidin pikkuruisesta kännykkätulostimesta? Puolesta: * Kivoja sävyjä ja kuvia * Mielenkiintoinen työnkulku * Polaroidin historiallinen kaiku ja taiteellinen leima * Harvinaisuus on aina hyve * "Best of both worlds" Vastaan: * "Huonon Polaroidin" eleganttiuden estetiikka vähenee monimutkaisuuden myötä * Kun kuva "huononnetaan" vasta toisessa vaiheessa, hallitsemattomuuden estetiikka ja etiikka muuttuu manipulaation rikkeeksi (oikeasti toki ei) * "Worst of both worlds" ...Enemmän plussaa kuin miinusta, eli on järkeä.
Vs: Mun kuvia Kiitti palautteesta. Kyse on siis tästä pikkukivasta, taidetta tekevästä ohjelmasta: Poladroid project | the easiest and funniest Polaroid Image Maker Kun ei jaksa säätää ja kännykkä (N73) tekee melkoisen hallitsematonta täysautomaatilla, niin tuntui luontevalta sitten vain kropata kuvat ja antaa tuon ohjelman tehdä loput. Kokeilujen perusteella se tekee arpomalla lopputuloksen. Muutama kuvaa lisää.
Vs: Mun kuvia Ai sellainen... voi olla, että tieto sellaisesta olemassaolo ei ole vielä ihan kansalaistaito; palautetta pitäisi varmaan säätää väärien oletusten vuoksi...
Vs: Mun kuvia Ei kun perkele!! Tässähän on supistettu elämäntarina tähän asti.... 1+2 Tavattiin hassunhauskoilla koko perheen festareilla. 3+4 Uskonnollisen kasvatuksen saaneena ihailin naisellisuuttasi salaa tietämättäsi. 5 Päädyttiin naimisiin. 6+7 Pidettiin huimat tupaantuliaiset Säästöpankin vuokrakiinteistössä, yhteisessä kodissamme. 8 Liian rajut ja pitkään jatkuneet tupaantuliaiset johtivat vaikeuksiin ja asunnottomuuteen. Tulipa surullinen tarina.
Vs: Mun kuvia Tuosta ohjelmasta taisi olla joskus täällä oma ketjukin jopa. Mutta olisi tietty pitänyt laittaa parempi selvennys jo ekaan viestiin. Anteeksi ajattelemattomuuteni. Heh. Ihan hyvä tarina. Edit: Pitääpä nyt vielä tarkentaa, ettei jää kalvamaan. Vaimo kysyi ekasta kuvasta, että onko nykyinen tyttöystävä? Ei ole. Oma poika toisessa kuvassa. En ole saanut uskonnollista kasvatusta ja noi neidot oli kyllä tietoisia kuvaamisesta. Kuva on vähän niin kuin Bukowski-lainaus. Toinen kuva oli parempi muuten, mutta koira oli vähän tottelematon ja väärin päin siinä. Viinipullot on ihan Malagaa, lanko on seurakunnalla töissä vahtimestarina, niin käytiin kiertelemässä kirkkoa. Naimisissa olen kerran ollut, huomenna viimeinen hääpäivä. Pankin kämpässä ei ehditty tupareita viettää. Asunnottomana ei onneksi ole tarvinnut olla.
Vs: Mun kuvia Järjestä en tiedä, mutta mukava kuvasarja! Kaikkea ne keksii, niin kuin tuo poladrointi.
Vs: Mun kuvia Kiitos kiitos! Onkin sitten viimeinen lomapäivä tänään. Sen kunniaksi vielä kolmella kuvalla häiritsen.
Vs: Mun kuvia Kiitos. Edelleen Jukka Veen arvoitukselliset kolme pistettä kommentin perässä mietityttävät. Bonuskuva
Vs: Mun kuvia Tuolla Flickr:ssa on aika hauska foorumin sivujuonne jonka nimi on "Film is dead, but it just refuses to lay down and smells bad" Ois aika kiva jos täällä olis samanlainen mutta "film" sanan kohdalle olis laitettu" Phone Picture"
Vs: Mun kuvia Okei. Kiitos selvennyksestä. Jokainenhan tekee asioita omista lähtökohdistaan. Ketjun otsikossa ja ensimmäisessä viestissä tulee mielestäni aika selvästi esille, että ketju on aika egosentrinen. Otsikko on "läppä", joka jäi elämään. Päiväkirja on taas varsin usein terapeuttista. Mainostelit täällä muistaakseni jotain hyvin lähelle terapiaa liippaavaa valokuvausjutskua keväällä. Mulle nää kuvat oli ihan terapiaa. Henkilökohtaista.
Vs: Mun kuvia Mullekin tää laukku on ollut hyvä terapiapaikka, kunhan muistaa että tää on vaan bittejä ja näppäilyjä, "oikea" elämä on sitten muualla, vaikka kadulla...
Vs: Mun kuvia Kyllä kai ihan ammattilaisapu on paras apu kaikille terapian tarpeessa oleville. Itseään terapoidessa helposti tulee sokeaksi omalle "huonolle" narsismille. Käyttää toisia hyväkseen jne. Kaikki kääntyy kuitenkin itseensä, u know. Pistetään nyt vielä yksi. Voipi sitten vajota ketju bittiavaruuteen.