Samaa mieltä emerikin kanssa, sävyt on tosi hienot. Kuvan sanomia olen hirveän huono ymmärtämään tai tulkitsemaan, joten en sano siitä asiasta mitään.
Tykkään näistä tämän tyylisistä kovasti. Olisi koittanut kuitenkin ottaa tuolta ylhäältä pois tavaraa niin että portaat olisivat tehneet tästä hiukkasen alapainoisen. Samoin lipare vasemmalta pois.
Juu, lienee hyvästi-heitot? Jos korostaisi vähän oikeella ylhäällä olevaa palkkia näkyvämmäksi, vaaleemmaksi orreksi. Vaikeelinjainen, mutta tuntuu avautuvan kyllä ihan hyvin.
Minusta kaikki tyhjä on tässä perusteltua. Nainen toteuttamassa naisen osaansa kantamalla kiireellä ruokaa lapsilleen ja miehelleen.
Hieman kokeilin rajauksia ennen päätymistäni tähän. Muutamia huomioitani (joissa olen helposti saattanut mennä pieleen): 1) Vasemmalta nippaisu painottaa oikean yläreunan vaakapylvästä. Liikaa, luulisin. Jussi kaipasi nyt jo siltä lisää, mut itse pidän sitä mielummin vähän haahuilemammassa osassa. Jotenkin tuntuu, että sillä on likistävää painoa, vaikka suhteessa ohkainen onkin. 2) Koetin alalaitaa vahvista ja kutistaa, mutten saanut mielestäni kuvasuhdetta enkä myöskään hakemaani fiilistä "reunasta", jota kohti ponnistellaan. Viittellisemmät portaat tuntuivat silti toimivan paremmin, vaikka reilusti sävyt niitä piilottavatkin (kenen näytöllä enemmän, kenellä vähemmän). Kolmas kompromissin kohde oli tuo taustan alasävysankari. Joku halusi häntä lisää esiin, toinen enemmän piiloon. Itse en ole vieläkään varma. Kiitokset kommenteista!
Minusta kuva on varsin hyvä ja valmis, rajaamaan en ryhtyisi mistään, enkä tekemään muutakaan. Huomion itsekin kuitenkin tuon taustan henkilön (jolle minusta ei voi enää tehdä mitään), mutta jos tilanteesta on 1/4 sekuntia edeltävä toinen ruutu, niin onko siinä henkilön rajaamsaa selvä valokoinen/musta valonvaihtelu.. Jomman kumman kun olisi saanut, mutta ei keskelle... Yleensä tilanteet ovat vaan niin nopeita, ettei ole muuta ja silloin vaan tyydytään lähes perille pääsyyn, kuva ei ole minusta ollenkaan huono näinkään. Varsinkin naisen paikka taustaan nähden on kohtuullisen hyvä, melkein ehtii rajalinjalle, mutta ei ihan.. luo jännitettä kivasti muuten tyhjyyttä tarvitsevaan kuvaan ja naisen/taustan suhde valoltaan on erittäin onnistunut, kuin myös kuvan säädöt... ainakin minun näytöllä
Tuossa kuvassa on aika kiehtovaa se että "päähenkilö" on samanaikaisesti sekä varjossa että valokeilassa. Muutenkin puhuttelee. Tehokas! Pistää myös miettimään mikä on aina hyvä asia.