Taitaa olla metallinen tarjoiluastia mistä peilaa. Kuva-alalla häiritseviä tekijöitä. Minä ja kaveri, ideana ei tuore, kaikki versiot kuitenkin poikkeavat toisistaan, toiset parempia kuin toiset. Kuvan sävyissä rutkasti toivomisen varaa, mielestäni. turkkila
Peilihän se on, hemmo täysin tuntematon, pyysi kahta euroa, sanoin ok jos saan ottaa pari kuvaa Dokumentaarisesti kuva on tietty heikko kun nämä asiat eivät tule selväksi kuvasta.
Tausta vie tehoa, joka peilissä on. Mitä jos antaisi sille blurria ja rajaisi tiukemmin vain tuohon näkymään? Lumisade, miehen anova ilme ja taustan lamppu toimii minusta aika mukavana kokonaisuutena.
Miehen ilme onkin parasta, mutta kuten Esko totesi, muuten liikaa häiriötekijöitä. Jotenkin selkeyttämällä tätä kuva voisi parantua, ylimääräinen pois niin heijastavalta pinnalta kuin ympäristöstäkin.
Oikeastaan olisin halunnut että ympäristöä olisi näkynyt enemmän, mutta 50mm 1,4 lasilla se ei oikeen ollut mahdollista, kuvia en muokkaa enkä rajaa, yritän vain muistella virheeni että sitten seuraava kuva olisi parempi
Muistaisin että tämän kuvan olen jossain nähnyt nimellä 'omakuva'. Samassa mestassa oli tuosta hemmostakin kuvia. Mun ehdotukseni tämän kuvan 'parantamiseksi' - vaikka mielenkiintoinen näinkin - olisi sellainen että tarkennus olisi peilissä ja sekä peilikuva että tausta blurriksi. Peilikuvat on aina hauskoja, niissä maailma näyttää niin - hmm, peilikuvalta.
Joo voisihan se niinkin toimia, kuva on vaan otettu aukolla 1,4 että voi olla että olisi ollu jutut "liian" sumeita Mutta, kuvassa on aina jotain pahasti vialla jos kuvaajan tarvii selitellä imo. Elikkä pitääpi ottaa lisää.
Peilin kohta kuvassa on minun mielestä hyvä, mutta en ole varma auttaisi kaupan blurraus rauhoittamaan kuvaa. Ehkä tiukempi rajaus olisi parempi.
Ehkä.. jos peilikuvassa olisi näkynyt vain tuo vasemmanpuoleinen henkilö niin se olis toiminut paremmin. Tosin se olisi ollut jo eri kuva sitten.