Jari on laitellut noita kenttäkuvia ja yllytti laittamaan omiani esille. Syyttäkää Jaria, täältä pesee! Nämä kolme on otettu Jarin matkassa: Seuraavat kolme on otettu kentän laidalta ns. Lemminkäisen kalliolta (ovat olleet aikaisemmin esillä jossain muualla): Siinäpä niitä.
Hienoja jokainen, kuten muistin! Erityisesti sykettä on ollut tuo kaunis puolivärinen aurinko laskiessaan ja viimeinen kuva kun siinä on DEP ja ARR samassa kuvassa Siistiä! Oli mukava seikkailla tuolla kimpassa, saatiin aikaiseksikin, varsinkin Tare
2. ja 4. nousivat meikäläisen silmissä parhaiksi. Laajakulma ja tele. Hienolta se arska näyttää kunnon saastepilven takaa... Viimeisestä pulpahti mieleeni jotenkin Top Gun-leffa (?!) Rupesi se biisikin ulisemaan päässä, prkle...
Sielläpä 'kilpailevan foorumin' ylläpitäjät lentävät sponsorien mainosrahoilla kohti Lontoota 5. kuva nousee mun silmissä ylitse muiden, jäntevän minimalisuuden riemuvoitto! Kauniit taivaan värit kaikissa ja lentokoneen esteettiset muodot on ilmeikkäästi taltioitu. (hmm olipas taas tekstiä. nooh, näillä mennään)
Nelonen on edelleen mun suosikki. Siitä vaan tulee se Topgun fiilis, joo joo ei se oo hävittäjä mutta silti. Noille kolmelle ensimmäiselle mä en ihan hirveästi lämpene, kolme viimeistä sen sijaan roks. Turha niitä on lähteä analysoimaan kun ovat kuitenkin 100% rautaa.
Vika on ehkä minusta paras. Kolme ekaa sarjana hivenen huonompia kuin kolme vikaa, mut yleisesti ottaen hyvää tasoa (siis ekatkaan ei missään mielessä huonoja). Toiseks viimosessa mua on ennenkin häirinnyt toi koneen ympärillä oleva halo, johtuuko valo-olosuhteista vai liiallisesta terävöityksestä?
Nelonen on näyttävin, tuo aurinko horisontissa on niin makoisan onnistunut vaikka yhdenlainen klisee onkin.
Kaikki tasasen varmaa tarelaatua! Vikat kolme ehkä aavistuksen parempia. Osaa nyt erotella... Klassikko kuva...
Tästä oli puhetta jossain aiemminkin. Kyllä se johtuu valosta ei halosta . Kyllähän se halko näkyisi koko koneen ympärillä, jos se sitä olisi (siipien ja moottoreiden ympärillä myös).
Näin on, asian syitä on helpompi uskoa, kun näkee, että Finskillä on tapana maalata tuo koneen pohja eriväriseksi kuin kyljet, eli vaaleammat kyljet heijastavat diffusoitunutta auringonvaloa molemmin puolin. Auringon kulma toki vaikuttaa