Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Syntax - Ralph Gibson

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana mad, 7 Huhtikuu 2012.

1. mad

mad Member

433
    0
    16
    Ralph Gibson on kuulunut jo 1970-luvulta ehdottomiin suosikkeihini valokuvaajina.

Ostin hänen kirjansa Akateemisesta aikoinaan ja kun Ralph sitten saapui Suomen vierailulleen 90-luvun lopussa mm. luennoimaan Valokuvataiteen museoon, niin pyysin häneltä signeerauksen Syntax-kirjaani, nyt kirjaa myydään Storesigneerauksella hintaan 350,- dollaria; - hmm ... mukavaa arvonnousua, vaikkakin vain painettuna versiona ..:!!

Ralph lupasi tuolloin kuvata setin Suomesta ja en ole koskaan törmännyt noihin kuviin .. lupasi kyllä että ne julkistetaan jossakin vaiheessa ... olisi vain mielelnkiintoista nähdä hänen Suomi-kuvaansa ...

samaisella store-sivulla mainostetaan signeerattua punanahkaista Leicaa ...

... ansaitkoon sen, onhan jo kuvannut reilut 50 vuotta ... valokuvataidetta parhaimmillaan sanoisin....  /// mad

2. Vs: Syntax - Ralph Gibson

Ralphilta olen oppinut yhden asian: If a photographer wants to be successiful, he must be pragmatic, he must have a style.  I am shooting everything with a leica, TRI-X film, developed in Rodinal 1:25 and printed on Agfa Brovira #4 paper. I print everything myself and after my Yoga session early in the day. I go out in the afternoon and try to shoot every day, if the light is good.  Tomppa Abrahamssonillakin on itselleen Ohje:
    One picture a day, keeps the doctor away.

3. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113
    Vs: Syntax - Ralph Gibson

Arlesissa kerran menin kuuntelemaan hänen luentoaan uudesta kirjastaan enkä ottanut tulkkauskuulokkeita, ja kun jäbä alkoi posottaa, niin puhui käsittämätöntä ranskaa, jota en tietenkään ymmärtänyt. Kuulokkeet siinä vaiheessa tietenkin loppu. Poistuin paikalta.

Suorastaan veemäinen jätkä.

Kapa

4. jaguar

jaguar Active Member

1 649
    6
    38

90-luvulla järjestettiin Keravan taidemuseolla valokuvanäyttely, jossa oli Gibsonin, Uelsmannin ja parin suomalaisen töitä. Näyttelystä tehtiin kirja. Onko kenelläkään tallellla? Omani luovutin kaverille.

5. Vs: Syntax - Ralph Gibson

Mulla taitaa olla....

6. Vs: Syntax - Ralph Gibson

Gibsonilla on ateljeensa odotushuoneessa mun leica MP #302:n kuoret ismo kajanderin taideteoksessa. Hyvä "kuolemanjälkeinen elämä" mun mustalla leicalla.

7. mad

mad Member

433
    0
    16

... mutta ei ole saanut kutsua maineikkaaseen LSF:ään ...???  .. ulkojäsen ??  //  mad