Vs: Mahtipontista Kovin on takakenoon stalinin aikaan näköjään tehty. Kyllä näissä talojen kuvissa silmään ottaa näin suuri 'kallistuminen'. Jos haluaisi koko rakennuksen kuvaan suunnilleen seinät suorina, pitäisi ottaa huomattavasti etäämmältä (jolloin mukaan tulisi ympäristöä sopivasta) tai sitten valita joku yksityiskohta ja sommitella muut elementit sen mukaan. T Jukka
Vs: Mahtipontista Toisaalta tuo taaksepäin "ylpeästi kaatuminen" korostaa mahtipontisuutta ja toimii hyvin, samoin rakennuksen betonimaisuus ja valittu väriskaala/sävy.
Vs: Mahtipontista Työpaikan seinällä on mainos Aalto arkkitehtuurista, mainoksessa on musvalkoinen valokuva Jyväskylän kaupungiteatterista. Seinät ja linjat ovat suorassa, kuvakulman ja valon valinta tekee rakennuksesta paljon mahtipontisemman kuin tämän kuvan rakennus kallistuvine seinineen. Mahtipontisuuden voi saada siis kuvaan muutenkin kuin tämän kuvan keinoilla. Itse en koe tätä kuvaa ollenkaan mahtipontiseksi. T Jukka
Vs: Mahtipontista Hyvähän tämä on (kuva siis). Onkos tämä nyt Varsovasta vai Moskovasta? Jaa, tosin se Varsovan kammotus taisi olla hieman toisenlainen? Itse olisi ehkä kokeillut myös noiden reunustavien pensaiden tummentamista,kontrastiksi ja katseen johdattajaksi. Mutta hyvä näinkin. Ja on vain soveliasta, että se kaatuu taaksepäin
Vs: Mahtipontista Tässä on hyvän kuvan aineksia. Minusta rakennuksen mahtipontisuutta kuvaa juuri tuosta noin, kun katselee netistä verrokkeja. Aavistuksen jyrkempi olisi saanut olla minun mielestäni.
Vs: Mahtipontista Vanha skannaus, pitäisi jaksaa yrittää uudelleen, jos sieltä saisi vähän enemmän sävyjä esiin, silloin olisi paremmin varaa jyrkentää, nyt se meni niin ruman näköiseksi.
Vs: Mahtipontista Rakennuksen syntyhistoriaa tuntien, se voisi olla vaikka päämäärä. Eikä tuo sävyjakaumakaan ole toisaalta välttämättä huono. Erittäin skarppina ja kohtuullisen isona nettiin laitettuna kuvana siinä riittää paljon mielenkiintoista katseltavaa