Mä olisin vedostanut ja rajannut kuvan kokonaan toisin, vaikka en mv friikki olekkaan. Tein 3 sekunnin huolellisen säätelyn oman maun mukaiseen suuntaan. Kuva ohessa. Koska en kysynyt lupaa, poistan toki, jos kuvaaja haluaa, mutta kuvittelin, että ehdotuksia haluttiin.
Jep! Vaikka et kuvaa varsinaisesti kommentoitavaksi laittanutkaan, niin hyvä valo ja mukavasti raetta messissä.. rajausta tosiaan voi vähän funtsia. Sävyjä on kyllä on kyllä! Näitä mv-sävyasioita pohtii itse kukanenkin jatkuvalla syötöllä
Jep, kyllähän tuo ehdotettu rajauskin menisi ihan mukavasti. Itse vaan hain sellaista Garry Winogrand -tyypistä fiilistä...joku hyvin pieni hetki napattu talteen ja usein kohde hyvin pienenä keskellä kuvaa. Kuvallisesti tämä(-kään) ei ole parhaimmillaan yksinään, mutta tämä on kuva joka on kuukausien ajan vetänyt puoleensa ja vihdoin päätin ottaa kuvan käsittelyyn. Jostain syystä kiehtoo tuo kuvan tytön asento - siinä hän penkillä keinui äärimmäisen tylsistyneen näköisenä ja sain kuin sainkin napattua ruudun jossa tytön molemmat jalkaterät ovat irti maasta... Sekuntia paria myöhemmin tyttö hyppäsi jaloilleen ja käveli pois. Itse sävyistä, jokin mua itseäni vielä tässä häiritsee, mutta en tiedä mikä...heh.
Re: mv-sävyistä taas Kun nyt kerran haluat säätää kuvaa "numerologisesti", kannattaa vaihtaa työkaluksi "kurvit" (Curves). Kurveilla on helppo poimia pipetillä (Ctrl pohjassa) sen harmaakortin tummuusarvo ja vetää se sitten tarkalleen haluttuun paikkaan.
pmu: otin yhden räpsyn winogrant tyyliin uutenavuotena mutta harmi etten saa sitä digaaliseen domainiin kun pelit puuttuu Nyt oon ottanu tyyliks bruce gilden, eli läheltä laajiksella, tosin ilman salamaa.
Minusta tässä on hyvät mv-sävyt (sen mitä minä niistä ymmärrän, tulee 60/70-luku minulle mieleen). Tuo juhaan pelkistetympi rajaus miellyttää minua kovasti. Alkuperäisessä kuvassa on selvästi ikuistettu hetki joka on valokuvaamisen arvoinen.