Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Flickr + Autolla Nepaliin - Kokeneemmilta apuja!

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Orcah4h, 19 Syyskuu 2012.

Terve!

Huh, enpä ole nyt kahteen kuukauteen kerennyt tänne KL.comiin kun ollaan menty niin tukka mutkalla, terve vaan siis tutuille!

Olen siis Juho, ja päähulluna nyt Autolla Nepaliin projektissa. www.autollanepaliin.fi ja www.fb.com/autollanepaliin kannattaa tsekata, jos et jo tsekannut. Muustakin mut jotkut tuntee, mutta siitä pestistä ollaan nyt kesälomalla ;)

Nyt on ensimmäinen pakotettu hengähdyshetki meidän projektissa, kun oltiin kolarissa täällä Intiassa ja joudumme oottamaan korjauksia. Nyt siis kerkeää hetken tännekkin turista.

Tartten apua Flickrin kanssa. Itse en omilla tunnuksillani koskaan aktiivisesti Flickroinut ja sen takia on aika köyhät eväät mulla siellä. Ollaan ylläpidetty mielestäni hyvälaatuista kuvastreamiä täällä Autolla Nepaliin joka kivasti kertoo matkasta englanniksi.

Videot meillä pyörii utubessa ihan hyvää tahtia, mutta koska mä vastaan ensisijaisesti matkan valokuvauksellisesta puolesta, niin olis hienoo että nekin leviäs muutenkuin pikkuresoluutioisina Facebookissa(siellä muuten paras kuva on näkynyt 80 000lle!).

Nyt olisi kuitenkin mukava saada streamille myös seuraajia ja kommentoijia enemmän ja siihen lähestyn nyt teitä:

A) Voiko flickrissä suositella kontakteilleen toista kontaktia?
    B) Mihin ryhmiin kannattaisi liittyä?
    C) Millä muilla tavoilla Flickrissä voisi saada näkyvyyttä nostettua?

Niin ja sellasena kysymyksenä, joka menee vähän ohi aiheen, mutta liittyy missioon: Keksitkö jonkun tahon joka olis valmis ostamaan tämäntyylisiä kuvia? Keräämme kuitenkin kaikin mahdollisin tavoin rahaa Nepalin lasten koulunkäyntiä varten...

Tattista jo etukäteen!

Juho

1. Vs: Flickr + Autolla Nepaliin - Kokeneemmilta apuja!

Veikkaanpa että ehkäpä paras tapa olisi liittyä aiheeseen liittyviin isompiin ryhmiin, esimerkiksi johonkin Nepal-ryhmään, postata sinne herkullisimpia ja houkuttelevimpia kuvia, ja pistää niiden descriptioniin pieni selostus mistä on kyse ja linkata tuohon Autolla Nepaliin-sivulle. Sitten kaikki kuvat vielä tagattuna nepal-tagilla, eiköhän sillä pääse jo alkuun. Nerokkaammat ihmiset osaa varmaan keksiä lisää jippoja.

2. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63
    Vs: Flickr + Autolla Nepaliin - Kokeneemmilta apuja!

Sanoisin, että lyhyellä tähtäimellä b ja c, vähitellen sittan myös a, mutta se vaikuttaa hitaammin. Etenkin niin, että oikea kuva sellaiseen aiheeltaan oikeaan ryhmään jossa on paljon liikennettä. Älkääkä unohtako tageja. Niiden kautta voit herättää aiheesta, kuvausvälineestä jne. kiinnostuneiden huomion.

Itse olen kyllä huomannut, että tärkeää on myös kuvan olemus. Sen pitää olla huomiota herättävän värikäs, aiheen niin selkeä, että erottuu pikkukuvastakin jne. Tuo ei ole aina kovin kiva vaatimus koska se edellyttää kuvaustyyliä jota voisi ehkä parhaiten kuvata ihmisiä miellyttämään pyrkiväksi.

Tai ehkä voisitte ottaa tätä sillä tavoin huomioon, että laittaisitte kuvavirtaanne tietoisesti aiheeltaan selkeitä ja aika vahvasti käsiteltyjä tiisereitä, jotka sitten vetävät ihmisiä seuraamaan tarinaa. Ja jokaisen kuvan tietoihin siihen kuvan nimen alle kahden rivin kuvaus hankkeestanne ja hyväntekeväisyydestä!!!!

Mutta teillä on niin hieno hanke ja hyvät päämäärät, että älkää laittako liikaa flickr näkyvyyteen juuri nyt välittömästi. Kuvathan jäävät sinne ja ne voivat vähitellen kerätä paljonkin klikkauksia kun ihmiset kiinnostuvat.

3. Vs: Flickr + Autolla Nepaliin - Kokeneemmilta apuja!

Tämä juuri oli mielessäni, että jos pistää tuollaisia houkuttelevia mehukkaita kuvia johonkin grouppiin, joita ihmiset sitten käyvät ihastelemassa, lukevat descriptionista että hei tää on joku juttu, ja käyvät katsomassa.

4. peltipaatti

peltipaatti Member

538
    2
    18

En mä noista Flikr jutuista mitään mut, täältä tulee "RESPEKTIÄ" sä oot Juho ÄIJÄ ja kaveris kans.
    Kaikella kunniotuksella terveisin Jaakko turusta ja tsemppiä homman loppuun viemiseen.

5. Vs: Flickr + Autolla Nepaliin - Kokeneemmilta apuja!

Kiitos jätkät neuvoista. Pitääpä tuota kokeilla ja tajuta lisätä ainakin kaikkiin täkykuviin pikkukuvaus reissusta ja sen tarkoitusperistä. Toki jos joku on jo aktiivinen jossain ryhmässä niin laittakaa ihmeessä sinnekkin tietoa.

Ja tattista peltipaatti!

6. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

1. liittykää mahdollisimman moneen ryhmän jossa jotain aiheeseen liittyvää
    2. kutsu kavereiksi mahdollisimman monta ihmistä eri puolilta, niin ne näkee teidän päivitykset
    3. käykää kommentoimassa ja/tai favoroimassa porukoiden kuvia, niin ne tulee takaisin favoromimaan teidän.
    4. kun flickerin mielenkiinto herää, saatte kuvan Explored-osastoon, jolloin katsojia tulee yleensä roppakaupalla riippuen sijoituksesta ym kuvasta.
    5. Laittakaa tägejä ja selityksiä ym tarinaa kuviin paljon, ne nostavat integriness-tasoa

Miten pääsee saa kuvansa explored-juttuun on aina vähnä mystistä. Se ei tarkoita että kuva olisi hyvä. Mutta aktiivisuus ja taso auttaa siihen.

Toisaalta jos postaa kuvia ihan randomina esim värikuvi mv-osastolle, se laskee tasoa. Ym tuollaiset.