Olen haeskelemassa itselle n. 190cm korkeuteen nousevaa jalustaa. Tulisi sekä valokuvaus että kiikari käyttöön ja näin korkea jalusta siksi että ei tarvitsisi itse kauheasti kumarrella, kun olen 196cm pitkä. Slik Pro 780dx ainakin nousee tuohon korkeuteen mutta onko muilla valmistajilla vastaavan korkuisia jalustoja n. 250€ hintaluokassa?
Vs: Korkea jalusta Olisikohan liian hutero noissa korkeuksissa ? Valinta riippuu varmasti siitä, kuinka painavaa jalustaa haluat/viitsit kantaa. Manfrottolla on erittäin vahvarakenteinen ja tukeva jalusta joka nousee vielä tuosta korkeammaksi max. 227 cm ilman päätä (ei tarvitse välttämättä pitää keskiputkea yläasennossa). Tyyppi on 028. Kts. tarkemmin: http://www.manfrotto.com/Jahia/site/manfrotto/pid/2282?livid=68|69&lsf=69&child=1
Vs: Korkea jalusta Minulle (190cm) on Manfrotton 055C 029 kinopäällä riittänyt hyvin (ja vielä jää rahaakin). Keskiputki alhaalla 160cm ja yläasennossa 195 cm. Käytännössähän kuvauskohteiden äärellä usein joutuu nöyrtymään eli kumartumaan, mutta olen huomannut juuri bongareiden putkineen paljon tuota käyttävän. Kokoisekseen vielä suht kevyt.
Vs: Korkea jalusta Manfroton 058. Joskus aktiivijalustakäyttäjänä (RB-aikoina) tuli semmosesta haaveiltua. Nykyään jalustankäyttö punonnut alle 10-osaan entisestä, joten 055:lla pitää pärjäillä.