Katsokaa vaikka kuvista, ei vuoda Hasselin perä enää! Tiivisteen DIY vaihto näköjään onnistui ja nyt on kaksi timmissä kunnossa olevaa perää! Toiseen voi laittaa mv -filkkaa ja toisen pitää tyhjänä kameralaukussa, kun en kuitenkaan osaa vaihtaa mv:stä väriin ja päinvastoin saman päivän aikana
Vs: Timmit perät! En tiedä peristä mutta kuvat on upeita! Meen taas omaan kolooni ja piilotan kameran toviksi.
Vs: Timmit perät! Lokkikuva on todella mainio. Kuvankäsittelyllisistä syistä hieman hehkua lokin ympärillä?
Vs: Timmit perät! Sinun korjaustaidoillasi taisi olla varsin triviaali homma? Senkun pitää ruuvit järjestyksessä. Uunisaaren kallioista aina vaan irtoaa hienoja kuvia.
Vs: Timmit perät! onks se 50mm tai 40mm ? hienoja ovat kuiteski. Ton halon olisin jättänyt pois lokin ympäriltä.
Vs: Timmit perät! Suuri kiitos ja syvä kumarrus kommenteista. Polttovälejä kyseltiin: eka 80mm Planar ja loput 40mm Distagon. Tiivisteen DIY vaihtoa ei lasketa meriitiksi Nasan avaruusaluksen suunnittelijakoulutukseen, mutta oli siinä ekakertalaisella maallikolla riittävästi turaamista. Onnistui kuitenkin. Hieman avasin lokin sävyjä dodge-työkalulla. Tuon olisi voinut tehdä fotarissa siistimminkin ja olisin sen varmaan osannutkin, mutta olen noudattanut periaatetta, että julkaistu ruutu pitää pystyä vedostamaan myös suurennuskoneella samanlaiseksi. Pienten kohteiden sävyjen hienosäätöä siististi pitäis opetella paremmin. Tuppaavat mulla olemaan samanlaista vedoksissakin, joten sai jäädä myös tähän. Palautteen runsaus kyllä ilahdutti. Kiitos vielä kaikille katsojille ja kommentoineille! Mukavaa, kun olette olemassa!
Vs: Timmit perät! BTW Mistä hankit tiivisteen vai väsäilitkö itse, ja/tai mitä varaosa maksoi? (Miettii, pitäiskö hankkia yksi omaan varaosavarastoon, niin kauan kun/jos niitä vielä helposti saa?)
Vs: Timmit perät! Tiivistemateriaalin löysin niinkin eksoottisesta paikasta kuin äitini tilkkulaatikosta Vepistä löytyi tarinaa, miten porukat olivat korvanneet alkuperäisen foamin samettiliuskalla. Ajattelin kokeilla ja näyttää toistaiseksi toimivan, mutta kyllä tuo pitää jossain kohtaa viedä oikeaan huoltoon Edellytyksenä on, että se mylarista tehty huuli on ehjä. Tuossa oli. Oli myös erittäin likainen sisältä koko perä. Vanhaa foamijätettä kaikki paikat täynnä. Sen putsaaminen oli melko työlästä ja pieniä osia irtoili runsaasti, mutta kaikille löytyi paikka.