Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

MYYTY Konica Auto S3 MYYTY

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana jesalonen, 3 Heinäkuu 2012.

Ei ole nämä mittaetsimet mun juttu, ei edes Konicat... pokkareita on muutenkin tarpeeksi, joten pannaan markkinoille loistava klassikko, Konica Auto S3. Kamera on ulkoisesti siisti, maali on kulunut yhdestä kulmasta hihnan hangattua mutta muuten ei suurempaa moitetta löydy. Optiikka virheetön. Toimii mainiosti yhdellä kuulokojepatterilla, niitä alkuperäisiä elohopeapattereita on nykyisin vähän hankala saada. Tiivisteet vähän tahmeat, ei kuitenkaan vuoda valoa. Kamera on kuvattu ja toimivaksi havaittu.

Mukaan saa uuden Jon Goodmanin tiivistesetin, joka tosin on vasta matkalla Amerikasta tänne. Mukaan saa myös Aroma -merkkisen suotimen ja alkuperäisen etutulpan heti kun sen jostain löydän. Lisäksi Konica-merkkinen kaulahihna.

Näitä ei liiemmin markkinoilla näe, eikä kukaan täysjärkinen tällaisesta kai luopuisikaan....  mutta menköön nyt, 80 €/tarjous. Espoossa.

1. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48
    Vs: Konica Auto S3

Hmmm....kiiiiiinnostaa. Onhan se sentään Konica. Muutama kymysys:

- Onko etsin kirkas ja mittaetsintäppä kontrastikas?
    - Toimiiko noin korvakuulolta kaikki ajat OK, myös pitkät? 1/8 s tuossa tosin taitaa olla pisin aika?
    - Tämähän on vissiin ajan esivalinnalla toimiva kamera. Näkyykö etsimessä kameran arpoma aukko, vai...?

2. Vs: Konica Auto S3

- mun mielestä kyllä, mutta en pidä itseäni pätevänä arvioimaan asiaa: mulla ei ole kokemusta Leicoista ja sen sellaisista.
    - kyllä, tosin kuvannut en näillä keleillä kovin pitkillä ajoilla ole. Korvakuulolta ok.1/8 on pisin, + B
    - kyllä näkyy

3. Est

Est Well-Known Member

17 952
    2 082
    113

ihanannäkönen.

4. markku55

markku55 Active Member

Filmiaikojen lopuksi olin ostamassa kyseistä kompaktia hankolaisesta kameraliikkeestä uutena, olin seurannut sen seisomista hyllyllä jo 80-luvun alusta asti, mutta myyjän hermot piti, eikä myynyt alennuksella, lopulta 90-lopulla kun kerran menin liikkeeseen, oli kamera häipynyt, joku keräilijä oli sen kuulemma "halvalla" ostanut - helkkari, alkuperäispakkauksesa käyttämätön S3 olisi ollut arvokasta kamerahistoriaa.
    No, nyt on ajat eri, filmiä ei enää kulu, ja keräilyyn ei ole varaa, joten antaa olla vaikka kovasti kihelmöisikin tarjota;-))

5. Vs: Konica Auto S3

Joo, ajat on tosiaan muuttuneet... kovin laimean kiinnostuksen vauhdittajaksi laitetaan viikonloppuale, hinta nyt 60 euroa. Nouto etusijalla.