Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kirjanpitäjä on ryöstäjä

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Tombb, 8 Syyskuu 2006.

1. Tombb

Tombb

131
    0
    0
    Kirjanpitäjäni laskuttaa 7 lapun laskemisesta kuussa 49 euroa! Ja edellisessä kuussa 75 euroa! Tuntilaskutus 39 e + alv, 075 h, 7 vientiä ja 1 x laskutuskulut. Kirjanpitäjä maksaa vuodessa enemmän kuin internetyhteys- ja puhelinkulut yhteensä. Ei ole laitaa.

Tunteeko joku keskisellä Uudellamaalla jonkun muun kuin tällaisen ryöstölafkan, mallia halpa ja hyvä? Kioskini on pikkukioski, lappuja tosiaan ne max 10 kpl / kk.

2. Kirjanpito-ohjelmalla alkaa sujua itsekin tehden? Jopa minulta.

T. Kerkko.

3. 4x5

4x5

1 986
    0
    0
    Suurin osa kirjanpitäjista varmaan noudattaa liittonsa suositushintoja. Kai niitä dumppareitakin voi löytyä, mutta ei niin helposti kuin valokuvaajista (jotka tienaa tuon sadasosasekunnissa ;-)
    Kerkon vihje on varmaan kaikkein helpoin tapa, etenkin jos vientejä on noin vähän. Ammatitaitoinen kirjanpitäjä on kyllä paljon muutakin kuin lappusten läprääjä...

edit olisko tuosta jotain apua

4. Hitostihan se vie rahaa, mutta kyllä minä myös koen, että tyypistä on hyötyä.

5. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Kaikesta saa maksaa...

Minustakin oli viisasta tehdä se itse, kun kolmannen kerran selvitti kirjanpitäjän väärinkäsityksiä tehdessä tarkastusta, että mitä se on tehnyt..

Oikeastaan tuo homma on varsin helppoa, teki sen sitten kuinka tahnsa ja hyviä ohjelmia on monia. Käsityönä en jaksaisi alkaa, mutta tuolla kuittimäärällä luultavasti tekisin tilikirjoihin koko homman.

Käy kirjastossa ja ota lainaan joku kirjanpitokirja, niin huomaat, ettei tuo ole kovin vaikeaa, kun ei vaan perustele liikaa tilejä, vaan pysyy yksinkertaisissa malleissa. Tilikarttaa ei tarvitse tehdä kovin laajaksi, jos menot/tulot ovat suoraviivaisia.

ps. Ne repivät rahaa osaamisellaan ja jos ei itse halua opetella, jää jäljelle vain maksumiehen osa.

6. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Ota yhteyttä alan oppilaitokseen ja kysele viimeisen vuosikurssin opiskelijoita OTO:na tuohon hommaan. Riittävä laatu ja halpaa.

7. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Toi on muuten hyvä neuvo!

8. "juhaa kirjoitti:
    Ota yhteyttä alan oppilaitokseen ja kysele viimeisen vuosikurssin opiskelijoita OTO:na tuohon hommaan. Riittävä laatu ja halpaa."

kun kerran kiukuttelet pikkurahoista, niin mieti että saat ne myös poistoina. noihin "muutamiin" lappusiin menne vaan kummasti aikaa . ja se on kaikki pois sun vapaa-ajasta.

9. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    On ällistyttävää tämä puhe "rahan repimisestä" ja "riistämisestä". Mainittu tuntihinnoittelu on ihan normaalia yritysten alihankintahommissa. Jos yrittäjällä ei ole varaa teettää töitä, tehköön ne itse. Ja jos ei ole varaa tehdä omaa liiketoimintaansa ja maksaa sen kuluista, lopettakoon sen. Kuka valokuvaajayrittäjä viitsisi tehdä hommia mainituilla tuntihinnoila?

10. Tai kuvausajasta.

Mulla ainakin kuvat lähtee aina ajoissa. On joku deadline. Silloin ne menee. Kaikki paperihommat ja muut, millä ei ole tiukkaa aikataulua, roikkuu ja roikkuu.

Kirjanpitäjä on kallis, mutta en näe järkevänä, että alkaisin kuluttaa aikaa hommaan, joka minua ei kiinnosta, jos voin olla vapaana tai tehdä mikä kiinnostaa ja tienata vaikka samaan aikaa jotain siihen laskuun, minkä se kirjanpitäjä kirjoittaa.

Ja minusta hyvä kirjanpitäjä tietää kyllä aina kaikkia pikku knoppeja ja juttuja, mistä mulle hyötyä, mitä muuten en hoksaisi.

11. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Riistäkäämme itse riittävästi, ettei pikkumenot kiusaa :)

Aina ällistyttää kun joku pyytää rahaa, ahistaa ;)

12. peet

peet Member

764
    0
    16
    Voihan sitä ryhtyä itse kirjanpitäjäksi kirjanpitäjän paikalle. Ja alkuun pääsee ihan ilmaiseksi.
    Page moved

13. Näytti ihan mielenkiintoiselta.

Tosin mulle tekee eräs henkilö kirjanpidot 40 €/kk hinnalla ja siitä tietomäärästä mitä hän omaa se on mielestäni ihan OK hinta. Helposti säästää pienelläkin liikevaihdolla tuon summan pois.

14. Tombb

Tombb

131
    0
    0
    Tilikartta? Voi prtze. Minua ei kyllä huvita pätkääkään moinen. Tylsempää on vain maalin kuivumisen katseleminen. Sitä paitsi mulla ei ole ollenkaan matikkapäätä, mutta sen verran ymmärrän, että 49 jaettuna 7:llä on 7 euroa/lappu. Siis FIM 41,65/kpl, mikä minusta on melko tyyristä. En minäkään laskuta asiakkaalta kahta tuntia, jos itse turaan tyhmyyksissäni jonkun nippelin kanssa tai hukkaan paperin näppiksen alle...

Minusta on vähän outoa, että yhdessä kuussa seitsemän lappua maksaa yli seitsemänkymppiä. Minusta homma ei ole täysin rehellistä ja läpinäkyvää. Lyön myös vetoa, että tämä hlö ei tiedä ainuttakaan pikku kikkaa, jolla säästäisi minulle edes yhden sentin.

Kiitos kuitenkin vihjeistänne, joskin veemäisempää porukkaa saa hakea: "älä kitise" "tee ite" "osta ohjelma" (en osta!)

PS. Ei kai joku oikeasti OPISKELE kirjanpitäjäksi? Kuka helskutti haluaa laskea töikseen? OMG. Mieluummin hyppäisin sillalta... mutta eihän minun tarvitse, koska minulla on hehkeä ja mediaseksikäs homma.

15. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Aläs ny, opintojahan on korkeakoulutasolla saakka. Ja sitäpaitsi kirjanpitäjien ammatillinen sexappeal nousi sfääreihin kun saivat englanninkielisen ammattitermin controller kehitettyä. Siinä jää valokuvaaja tai webnörde toiseksi.

16. No, eipä kannata sitten ihmetellä niitä hintoja.

17. Tombb

Tombb

131
    0
    0
    Jumankekka. =D

18. 4x5

4x5

1 986
    0
    0
    Jatketaan vmäisesti: kysy kirjanpitäjältäsi tuon kalliimman laskutuksen perusteet, ehkä se on virhe jonka hän korjaa. Ja tee hänen kanssaan sopimus, esim kiinteä hinta/kk mikäli tositemääräsi on alle kymmenen lappua.

voi tätä nykymaailmaa, kun yrittäjääkin pitää tuohon neuvoa ;-)

19. Tombb

Tombb

131
    0
    0
    Onneksi löytyy kaiken osaavia, erinomaisia, itseensä tyytyväisiä, täydellisiä ihmisiä, jotka voivat isällisesti ojentaa itseään alempia olentoja, jotka maan maudassa ryömien voivat vain toivoa joskus armon valon loistavan ylleen.

20. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Mitä sinä oikeastaan odotit, luulin ainakin neuvovani jotain, mistä voisi olla hyötyä.. Tuo tilittäminen on kumman katkeraa, eihä kukaan ole sinua loukannut vai onko?

Mitä siis oikeastaan halusit? Kommentin, että on kallista, vai että vaihda kirjanpitäjää.. Sorry vaan, mutta jos sinua vituttaa kirjanpitäjä, niin ei ehkä ole meidän neuvomaan erehtyneiden vika, eli ei kannata kysellä jos ei tahdo vastauksia.