Vs: Koneeseen lisäpotkua. Tämän hetken järkipäivitys? Hinnoissa voi pyöriä, mutta pyöriikö pelit Joo kaikenlaisesta voi pyytää tarjousta. Voipi tosin olla että joudun palikka kerralla ostamaan, joten sitten mistä halvimmalla. Toki jo tutkiskellut, en tarpeeksi vielä. Kun enhän mä tota oikeasti tarvitse
Vs: Koneeseen lisäpotkua. Tämän hetken järkipäivitys? Tehokkaampihan tuo on kuin GTX960. http://www.hwcompare.com/18427/geforce-gtx-960-vs-geforce-gtx-780/
Vs: Koneeseen lisäpotkua. Tämän hetken järkipäivitys? Oukkei tosiaan, kiitoksia. Tosin joku väittää, että paperivertailut veisivät vähän todellisuutta väärään suuntaan? L1:Tosin Ehkä tosiaan GTX970 olisi järkevämpi. Tässä vaiheessa tutkimuksia. L2: Paitsi toki hinta melkein tuplaantuu.
Vs: Koneeseen lisäpotkua. Tämän hetken järkipäivitys? Ymmärsinkö oikein että sinulla ei ole niitä vielä mutta olet ajatellut siis hankkia ja haluat tietää miten ne pyörivät? Kokeile, eikös niistä saa demot asennettua? Tuolla minun vaatimattomalla koneellani, jonka näytönohjainta siis ohjelmat eivät osaa hyödyntää, uusin Lightroom ja Photoshop pyörivät mielestäni erittäin hyvin, ainakin vanhan järkkärin tuottamien 10 megapikselin kuvien kanssa. Eikä mitään ongelmia ole isojen skannaustenkaan kanssa, tietystikään kaikki ei tapahdu välttämättä silmäräpäyksessä mutta aivan tarpeeksi nopeasti minulle. Joku viisaampi voi kertoa onko tuo minun koneeni parempi vai huonompi kuin sinun ja siitä voi päätellä jo jotain.
Vs: Koneeseen lisäpotkua. Tämän hetken järkipäivitys? Kebax on todennäköisesti oikeassa. Jo Photoshop CS 6 osaa käyttää GPU:ta, mutta Lightroom 5:n osalta en löytänyt valintaa GPU:n käytölle, vaikka em. LR5 on myöhemmin julkaistu kuin PS CS6.
Vs: Koneeseen lisäpotkua. Tämän hetken järkipäivitys? Luin vähän huolimattomasti. Mutta joo, mitkä versiot sinulla on, siitä näköjään riippuu onko hyötyä vai ei. Minulla oleva Photoshop ja Lightroom osaavat hyödyntää näytönohjainta, mutta en tiedä mitkä versiot ne ovat, tietääkseni uusimmat. Tai näin olettaisin kun ostin sen vuoden tilauksen joka päivittää itseään aina uusimpaan. Voiko muuten käydä niin että jos näytönohjain on tarpeeksi huono suhteessa prosessoriin niin siitä on enemmän haittaa jos laittaa sen päälle ohjeman asetuksissa?
Vs: Koneeseen lisäpotkua. Tämän hetken järkipäivitys? Se kiihdyttää jotain tiettyjä ominaisuuksia, joihin se on optimoitu. Esim. zoomaus ja vieritys tai jonkin suotimen esikatselu voi nopeutua. Tuskin siitä haittaa on.
Vs: Koneeseen lisäpotkua. Tämän hetken järkipäivitys? Voi ja voi... Ei tarvitse arvailla. Adobe on julkaissut ihan listoja siitä, mihin grafiikkasuorittimen käyttö antaa apua. Tällainen tiedosto on PS 6:lle. https://helpx.adobe.com/photoshop/kb/photoshop-cs6-gpu-faq.html
Vs: Koneeseen lisäpotkua. Tämän hetken järkipäivitys? LR 6 / CC kyllä osaa käyttää GPU:ta, mutta toiminta riippuu paljon ajureiden bugittomuudesta eikä itse tukikaan ole ihan bugivapaa vielä. Olen käyttänyt GPU:ta nyt nvidia 640GT-pohjaisen kortin kanssa. Näppituntuma on, että ainakin normaalikäytössä vaste on nopeamman tuntuinen kuin ilman GPU-tukea. Näyttö on kuitenkin vain 2K-tasoa, joten ehkä se GPU ei niin paljoa pääse näkymään. 4K-näyttöjen käyttäjiä silmällä pitäenhän se lopulta tuli. LR:n kiihdytämätön näytön käsittely kun on hidasta... EDIT: Testailtuna: Kyllä 640GT nopeuttaa selvästi. 1:1 zoomattuna kun panoroi kuvaa käsityökalulla, tulee kuva heti aina teräväksi. Ilman kiihdytystä pitää odottaa sekunnin verran kun LR renderöi panoroidun kohdan aina teräväksi. Lisäksi useimpien, ainakin perussäädinten vaste näkyy reaaliajassa (exposure, shadows, ...). Ilman kiihdytystä siinä on selvää viivettä. Tuosta kiihdytyksestä vielä sekin, että Adobe mainitsi sen voivan myös toimia hidasteena. Paljon riippuu käsiteltävien kuvien koosta, näytön koosta ja koneen kokoonpanosta. Tuosta lisää: https://forums.adobe.com/thread/1828580