Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

konditoriatuotteiden kuvaus

Keskustelu osiossa 'Valaisu ja studiokuvaus' , aloittajana deani, 24 Elokuu 2006.

1. deani

deani

69
    0
    0
    Eli minulla on projektina kuvata menukansio konditoriatuotteista. Tarkoituksena olisi kuvata yhteensä n. 50 kakkua. Kakkujen halkaisija on n. 40 cm.

Kysymys kuluukin, mitä studiovaloja ja tuotekuvauspöytää suosittelisitte projektin kuvaamiseen? Budjettini studiovaloihin on maksimissaan n.700eur, joten tuo karsii monet studiosalamat pois. Itse olen miettinyt Walimexin settiä tämä toinen walimexin setti vaikuttaisi myös mielenkiintoiselta . Onko kellään kokeumuksia noista walimexin seteistä? Rajalan myymä D-lite2 setti on toinen vaihtoehto, tuossa kuitenkin mietityttää softboxien puute ja 200 euroa walimexiä kalliimpi hinta.

Toinen kysymykseni liittyy objektiivi valintaan, millä objektiivillä kuvaisin menukansion? Järkkärinä minulla on sigman sd10, joten sigman linssi suosituksia kaipaisin. :) Itsellä on tällä hetkellä kitti 18-50 ja sigman pumppuzuum 70-210 f4-5.6.

Olen googlettanut tietoa studiosalamoista ja etsinyt foorumeilta käyttäjäkokemuksia, mutta kaikki vinkit studiosalamoista käyttötarkoitukseeni ovat tervetulleita.

Kiitos.

-Pekka

2. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    No jos kaikki vinkit ovat tervetulleita niin älä ainakaan kuumavaloilla kuvaile :D

Onko luonnovalo täysin poissuljettu? Sitähän voi pehmentää vaikkapa harsokankaalla ja ohjailla erilaisilla heijastimilla. Valotusajat tietysti pitenevät helposti niin, että jalusta tulee välttämättömäksi, mutta ei niin pitkäksi, että olisi vaaraa kohteen liike-epäterävyydestä mikrobitoiminnan seurauksena.

3. kto

kto Well-Known Member

2 604
    103
    63
  4. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
  5. deani

deani

69
    0
    0
    Tuo ruokakuvaus artikkeli oli kyllä hyvä, kiitokset siitä.
    Ja juu, kuumavaloilla ei kuvailla noita kuvia:)

-Pekka

6. deani

deani

69
    0
    0
    Olenkohan hakoteillä? Ajattelin ostaa 2 X Vivitar 283 konditoriatuotteiden kuvausta varten. Vivitareihin ostaisin sofboxit digitarvikkeesta,joko esim. Lastolite Micro Apollo 45 Softbox 14x20cm tai Lumiquest Softbox 13x18cm.

Syy, miksi olen päätymässä vivitareihin, enkä studiosalamoihin on hinta sekä studiosalamoiden käytön vähyys tulevaisuudessa.