Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kolmen pikkusalaman studio

Keskustelu osiossa 'Valaisu ja studiokuvaus' , aloittajana Keni, 27 Marraskuu 2018.

1. niffe

niffe Well-Known Member

11 783
    128
    63
    Kalusto huomioiden meni oikein hyvin. Pikkusalamat ovat vähän konkeloita käyttää, kun ne ovat valonlähteinä niin pieniä, että hotspoteilta yms. vitsauksilta on vaikea välttyä. Näissä kuvissa olet hienosti selvittänyt tämän ongelman ja valo on muutenkin sopivan muotoilevaa, ettei tullut mitään lattavalokuvia. Hyvä!

Keni tykkää tästä.
  2. Keni

Keni Well-Known Member

5 875
    865
    113
    Otin tällä viikolla muutamia lisäpotretteja koska yhtiön johdossa on jo nyt tapahtunut joitakin muutoksia. Tässä potretissa mietityttää vasemman silmäkulman silmälasien aiheuttama pystyviivavarjo. Kokeilin jo vaalentaa varjoa, mutta jotenkin alkoi tuntumaan siltä, että varjon kuuluu olla siinä. Mitä sanoo asiantuntijaraati?

30079BD7-9B5F-4B43-9861-870CE3BEC55A.jpeg

3. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 177
    259
    83
    Nämä on niin mielipideasioita. Jotakuta ei haittaa, toista paljonkin.

(Jos tuon olis kuvatessa huomannut, olis vonut pitää kuvattavan paikallaan ja siirtää kameraa vähän oikealle, olis saanut tuon varjon joko sangan taakse tai ainakin lähemmäs.)

Mä koittaisin, käyttötarkoitus huomioiden, vähän vaalentaa, tai paljonkin, mutta tiedän, että on monta, jotka ei niin tekisi. Mutta mun mielipiteellä on kovin pieni paino näissä, mä en juurikaan tällaisia kuvaa.

Mä katsoin tuota sarjaa muuten, tuossa näyttäis olevan mahdollisuus jonkun verran koko kuvan kirkkauttakin lisätä. Se veis jo vähän siihen suntaan...

Keni tykkää tästä.
  4. Keni

Keni Well-Known Member

5 875
    865
    113
    Kiitos Olli, tämä oli jälleen kerran sellainen tyypillinen kuvaustilanne, että oli muutama minuutti aikaa ottaa kuva. Olin äärimmäisen helpottunut kun silmälaseissa ei ollut pahoja heijastuksia, joten en uskaltanut lähteä siirtämään valoja mihinkään. Itseäni en vaan tajunut siirtää.

5. niffe

niffe Well-Known Member

11 783
    128
    63
    Anna olla vaan. Johonkin se varjo aina lankeaa ja tässä tapauksessa se ei ole kovin pahasti silmän päällä.

Keni tykkää tästä.
  6. RB

RB Well-Known Member

7 188
    66
    48
    Passikuvan kelju virkaalija hylkäis tuon varjon takia, muuten tuossa kuvassa ei haittaa. Kova varjo lähellä olevasta paksusta sangasta tulee, sille ei voi mitään.

Keni tykkää tästä.
  7. Keni

Keni Well-Known Member

5 875
    865
    113
    Mallilla oli mukana kahdet silmälasit, joten ehdotin että otetaan molemmilla. Silmälasien vaihto kun ei montaa sekuntia vie. Jotenkin vaan pidän enemmän ekasta kuvasta, varjosta huolimatta (tai ehkä juuri siksi).

A123D7D4-8233-4095-95BB-A93DEE105DB5.jpeg

8. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 660
    360
    83
    Makuasioita pitkälti. Nyt kun lähdetään viilaamaan, niin viilataan sitten: Jälkimmäinen kuva enemmän mieleeni. Lasien varjot korostuvat ensimmäisessä liikaa ja vasemman lasin heijastumat latistavat. Magentaan kukertavat pokat korostavat väriä jotenkin epätasaisesti. Oikean silmän kiillot voisi hieman häivyttää, etteivät hyppää liian päälle. Samoin nenänpään kiilto, se kirkas täplä. En tiedä, miten isona kuvaa tullaan käyttämään, mutta jos mennään vaikkapa aaneloseen ja ylikin, niin hilseet olisi syytä poistaa takista. Erityiskiitosta hiusvalolle, joka ei pala muodikkaasti puhki. Asiantuntijaraatiin en kuulu, mutta huutelen vain lämpimäkseni täältä sivusta.

Kapa

Keni tykkää tästä.
  9. Keni

Keni Well-Known Member

5 875
    865
    113
    Kiitos Kapa, hyviä pointteja. Putsailen vielä hieman.