Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

MYYDÄÄN Kolme kameraa ja yksi opiska POISTETTU MYYNNISTÄ

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana Juke.K, 13 Kesäkuu 2012.

1. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Tälläset kolme kameraa ja omatekemä opiska lähtis nyt myyntiin kun mulla on kuulemma ihan liikaa kamerarojua kaapeissa, sanoo muu perhe. Opiskan soviterengas on Leica/EOS. Eli Leican opiskan saa tällä sovitteella Canonin EOS runkoon kiinni. Siinä ei ole mitään shippeja ja elektroniikkaa. Eli se on vain tyhmä rautasovite.

Koko paketin hinta on tänään 10€+postikulut. Huomisen hintaa en vielä tiedä. Tarkistan mitä uneni sanovat ensi yönnä minulle hinnasta ja korjaan sitä huomenna, joko ylös tai alas päin.

KOKO PAKETTI MYYDÄÄN KERRALLA

Opiska tekee huippuhienoa jälkeä= Holga ei ole mitään tähän verrattuna.

Voin etsiä jokusen kuvankin minkälaista jälkeä tulee.

Ota yksityisviestillä yhteyttä.

EDIT= Polaroid joka on yhteiskuvassa on myyty.

2. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Vs: Kolme kameraa ja yksi opiska

No en löytänyt kuvia joten pistin huippuopiskan kiinni Canon D10 kameraan ja kävin pihalla ottamassa pari ultrataidekuvaa.

3. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Ei siis kiinosta ketään. Tehdäänpäs hiukan muutoksia myytäviin tuotteisiin. Eli otetaans toi opiska pois ja annetaan kamerat ilman. Eli ei maksa mitään. Jos hakee maksaa ite matkakulunsa jos postipekka tuo maksaa sille kulunsa.

4. Vs: Kolme kameraa ja yksi opiska

Sanositko et kympillä? No vois kiinnostaakin.

5. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Siis kympillä tulee se opiskakin mukaan. Ja jos ei halua maksaa kymppiä saa kolme kameraa ilmateeksi. Postikulut pitää maksaa ja se taitaa olla 7.2€

6. Vs: Kolme kameraa ja yksi opiska

Melko hekumalliset välineet hallussa!

7. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Osta niin sitten ne on sulla.

Ton polaroidin ostin joskus kolmella eurolla mutta ei siihen taida kovin helpolla löytyä filmiä. Mulla on yks polaroid johon löytyy filmiä. Noi kaks muuta hekumallista kameraa on sitten jostakin vaan tullu mulle.

Itseasiassa nää on roskiin menossa.

8. sicmx

sicmx

166
    0
    0

Vie mielummin lähetystorille, jos kukaan täältä ei osta

9. Vs: Kolme kameraa ja yksi opiska

Voisin ostaa noi sulta jos et oo vie laittanu roskiin.

10. Vs: Kolme kameraa ja yksi opiska

no, ostitko, vai oliko ehtinyt mennä roskiin?

ja jos ostit niin kuvia esille!

11. jaguar

jaguar Active Member

1 649
    6
    38

Ja että noiden myynnillä saa perheen tyytyväiseksi!

12. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Mikä on polttoväli ja mikä kuvausaukko?  Miksi objektiivi on kahdessa osassa,  puuttuuko siitä linssejä?  Lukeeko siinä mitään?  EOS-sovite lie irtosovite, onko  M42 kierre?

13. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Polttoväli on ilmeisesti 85mm. Mitä tarkoitetaan kuvausaukolla? Opiska on kahdessa osassa sen vuuoksi että ne menee yhteen ja etulinssiä siirtämällä suoritetaan tarkennus. Myös aukkoa voidaan opiskojen välissä vaihtaa niin sen vuoksi se on kahdessa osassa. Ei puutu linssejä opiskassa on vain yksi linssi. Ei siinä lue mitään mutta valmistaja voi tarvittaessa kirjoittaa mitä vaan siihen jos niin halutaan. EOS sovite on lujasti teipillä kiinni opiskassa. Ei ole M42 kierre vaan Leica R adapteri kautta EOS on sovite. Niin juu ja toi Polaroid on jo myyty kovalla hinnalla. Jäljellä vain kaksi kameraa ja opiska.

14. Mirrored

23 779
    749
    113

Vai että yksi linssi!  Kuvausaukolla halusin saada selvyyttä onko himmennetty ja kuinka paljon koska se vaikuttaa radikaalisti pehmean objektiivin toistoon.  Ultrataidekuvasi tietenkin, sitä viestiähän lainasin.

Ai niin, unohtui vielä (koska ei minulla ole tuolle käyttöä, kunhan muuten kyselen perusasioita mitkä sinulta kuitenkin tullaan kysymään) että siis mikä kiinnitys on objektiivissa?  M42?  Siis jos teipatun sovitteen irrottaa!  ;)

15. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Mä en edes tiedä millä nimellä Leica R linssin pajonettia kutsutaan. Sovite on siie  Canon EOS/Leica R. Aukkoa saa muutettua ja se tais maksimissaan olla 5.6 ja siitä saa pienemmän ja sitä kautta myös kuva paranee huomattavasti. Mulla taitaa olla kolme eri kokoista aukkoa jotka vaihdetaan manuaalisesti käsin teipillä kiinni, tai se aukko on tehty mustasta jeesusteipistä.

16. Mirrored

23 779
    749
    113

Ai siinä ei ole tavallista himmennintä! 

Jos objektiivissa on Leica R bajonetti, miksi "R to EOS" -sovite on teipillä kiinni?   Äh, kun katsoin  uudestaan aiempia viestejä, ihmettelen mistä sain käsityksen sovitteen teippauksesta.

Objektiivin  tyviosa (eikö se ole kuin loitto?) voisi olla hyödyllinen muussa käytössä jos vaan tietäisi mitkä kiinnitykset siinä on  eri päissä. 

Sorry, mutta ei tullut selväksi.  Mutta eihän kympin osista voi ottaa tarkkoja kuvia?  :D

17. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Niin mirrored, kyllähän tässä on oikeasti kyse sovitteesta CanonEOS/LeicaR. Eikä mikään loitto.

Jos joku tarttee sellasta sovitetta että haluaa Canon kameraan Leican R linssin kiinni on tämä syytä ostaa ja viskata huippu opiska jonkkaan, tai kierrätyskeskuskseen.

Tämä sovite on tämän itse rakentamani opiskan pohjana että saan sen opiskan tohon mun Canonin opiskaan kiinni. Mä en nyt tän enempää osaa rautalangasta vääntä. Jos et vieläkään ymmärtänyt on syytä jättää tämä hankinta tekemättä ;o)

18. Mirrored

23 779
    749
    113

Voi voi,  IMG_7044.JPG  oikeanpuoleinen osa näyttää siltä että sovite on kiinni loitossa.  Puuh!  ;D

No, sanoinhan jo etten ole ostamassa.  Mahdolliselle ostajalle nyt tippui taas tiedonmurunen että objektiivi on omatekemä.

Ja joo,. en aio enempää tähän osallistua.

19. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Siis etkö lukenut ihan ensimmäistä viestiäni laisinkaan? Tässä lainausta hiukan viestin alusta. Ei tartte kommentoida jos et lukennu. Jos luit etkä tuota ymmärtänyt voidaan perustaa terapiaryhmä selkeämmäpää Suomenkieltä lukeville ja kirjoittaville. Vikahan on puolet minunkin ja toinen puoli lukijan.

Mulle tuli kyllä nyt sellanen tunne että taisit vedättää mua. Ja mä menin tyhmänä mukaan tähän. OK

20. Mirrored

23 779
    749
    113

En ole varma terapian tarpeesta kun voihan olla että sinä vedätit ja lisäsit tuon omatekemän.  :eek:

« Viimeksi muokattu: tänään kello 10:28:20 kirjoittanut Juke.K »

ps.  Leikki leikkinä.