Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kolinaa ja kosteutta kestävät pokkarit

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Aje, 22 Maaliskuu 2011.

  1. Aje

    Aje

    3
    0
    0
  2. mohikaani

    mohikaani Active Member

    1 681
    2
    38
    Vs: Kolinaa ja kosteutta kestävät pokkarit

    Jokin pari kolme vuotta vanha iskun- ja säänkestävä Olympus mju pokkari mulla on ja se ainakin tuntuu kestävän mitä vaan. Viimeisen vuoden pari se on ollut lasten (alle kouluikäisiä) käytössä, eikä nekään ole saaneet sitä hajalle. Hakatun näköinen on, mutta toimii moitteetta. Vedenkestävyyttä en ole sukellellen yms. testannut, mutta surutta vesisateessa tuota on käytetty ja kertaalleen pesin sen hanan alla kun kävi puurolautasella. Toimiva kapistus.

    Kuvanlaatu ja käytettävyys sit on mitä on, mutta varmaan uudemmissa nuokin on paremmin hanskassa.
     
  3. Vs: Kolinaa ja kosteutta kestävät pokkarit

    Itsellä ollut retkeily/kalastus/ym. märässä toiminnassa mukana Panasonicin lumix FT2 ja olen ollut hyvin tyytyväinen. Ainoa miinus on näkyvä kohina isommilla iso arvoilla, mutta taitaa olla aika yleinen ongelma pokkareilla varsinkin kun on tottunut kuvaamaan järkkärillä. Samasta kamerasta tuli juuri markkinoilla FT3 versio, jossa pitäisi olla vielä paremmat sukellus ja iskunkestävyys ominaisuudet sekä 14Mpix CMOS kennos vaihdettu pienempään 12 Mpix CCD kennoon niin varmasti kohinakin on hallinnassa paremmin.

    Kyseinen kamera pärjännyt hyvin testeissä. Voitti mm. Digikuva lehden kyseisten kameroiden testin.

    Siis tuo vanhempi FT2
     
  4. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Kolinaa ja kosteutta kestävät pokkarit

    Eikö kännykamera ole ihan riittävä.? Kännykkää voinee moottoripyöräilijäkin kuljetella vaikka povarissa.
     
  5. Aje

    Aje

    3
    0
    0
    Vs: Kolinaa ja kosteutta kestävät pokkarit

    N900:sta olen kyllä paljon käyttänyt, ja meneehän se toki povarissa ok.
     
  6. Aje

    Aje

    3
    0
    0
    Vs: Kolinaa ja kosteutta kestävät pokkarit

    Kiitokset vastauksista. Kävin mjuu:t hipelöimässä ja törmäsin Sonyn TX-5:seen josta tuli uusi taskukamera.