Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kokemusta Pentaxin K110 D;stä ?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana saniro, 24 Tammikuu 2008.

  1. saniro

    saniro

    4
    0
    0
    Eli onko teistä kellään kokemusta Pentaxin K110 D;stä ? Itse olen ostamassa tässä lähiaikoina kyseistä kameraa. Kuluuko akku nopeasti, onko helppo käyttää ? Toivon kuulevani myös negatiivistä että tietää sitten vähän kun se kameran osto koittaa. Kertokaa myös mistä olette ostaneet, millä hinnalla ja mitä sisältyi pakkaukseen.
     
  2. Vs: Kokemusta Pentaxin K110 D;stä ?

    Juuri tuosta mallista ei ole kokemusta, mutta ostaa pamautin viime keväänä K10D:n - sitä ennen oli aikaisempaa kokemusta filmijärkkäreistä..
    Hintansa puolesta sillin kyllä houkutti K110D, mutta ominaisuuksien vuoksi menin sitten törsäämään siihen isoveljeen.

    Tässä muutama pointti, minkä vuoksi hankin sen K10D:n enkä K110D:tä.
    <LIST>

    • <LI>
    • Kuvanvakaaja</LI>
      <LI>
    • Muutama pikseli enemmän</LI>
      <LI>
    • Pienempi ISO</LI>
      <LI>
    • Paristojen sijaan akku (en tiedä paristojen kestävyydestä, mutta ainakin K10D:n akulla laukoo semmoiset 4-500 kuvaa yhdellä latauksella)</LI>
      <LI>
    • Asetusnäyttöön saa valot (aika pieni juttu, mutta pimeässä iso juttu)</LI>
      <LI>
    • Ehkä kaikkein tärkempänä - K10D sopi paljon paremmin kouraan</LI>
      <LI>
    • Oli mukamas liikaa rahaa</LI>
    </LIST>

    En tosiaan suoranaisesti vastannut kysymykseesi, mutta toivottavasti näistä on edes jotain apua valinnan vaikeudessasi..

    Oletko käytettynä jotain tiettyä yksilöä ostamassa vai miksi juuri 110D? Noista muista Pentaxin edullisemmista versioistahan löytyisi se kuvanvakain...
     
  3. Antti M

    Antti M Member

    545
    18
    18
    Vs: Kokemusta Pentaxin K110 D;stä ?

    Mulla on k100d, joka on muuten sama kamera kuin tuo k110d, mutta tässä on myös kuvanvakain. Olen ollut tähän kyllä erittäin tyytyväinen. Kenno on hyvä ja tekee kelvollista jälkeä suuremmillakin herkkyyksillä. Kamera on myös jämäkän oloinen, eikä tunnu kädessä natisevalta muovirimpulalta.

    Kamera on helppokäyttöinen: voit aloittaa kuvaamisen automaatilla, jolloin kuvaaminen ei ole sen monimutkaisempaa kuin pokkarillakaan, ja siirtyä käyttämään kameran edistyneempiä ominaisuuksia kun siltä tuntuu.

    Jos omaa suuret kädet niin kameran kahva voi olla pikkuisen pienen puoleinen. Kannattaa käydä jossain kameraliikkeessä hipelöimässä noita niin tietää mikä sopii omaan käteen parhaiten. Itse olen tuohon pienehköön kahvaan tottunut hyvin. Kuvanvaikain, mitä tuossa k110d:ssä siis ei ole, on kyllä ollut hyödyllinen kapistus ja hintansa arvoinen.

    Jos olisin itse ostamassa kameraa lähiaikoina, katselisin myös noita käytettyjä k10d:tä, joita tuntuu olevan myynnissä melko paljon esim huuto.netissä. Myöhemmin keväällä niitä luulisi tulevan myyntiin enemmänkin, kun hätäisimmät päivittävät runkonsa k20d:hen.
     
  4. Vs: Kokemusta Pentaxin K110 D;stä ?

    vertaa myös K100D superiin. Sellaisella olen nyt kuvannut pari kuukautta ja ollut enemmän kuin tyytyväinen
     
  5. saniro

    saniro

    4
    0
    0
    Vs: Kokemusta Pentaxin K110 D;stä ?

    Kiitos kaikille vastauksista !  Paljon tuo K100 ja K10 maksavat enemmän ? Tuo kuvanvakain kyllä houkkutelee aika paljon. Ja kun nyt enemmän mietti tuo kuvanvakaaja ja akku houkkutevat enemmän ei aina tarvisi kantaa pattereita mukana ja näin.
     
  6. Hämis

    Hämis Member

    66
    0
    6
    Vs: Kokemusta Pentaxin K110 D;stä ?

    K100D super ja K110D ero on jossain 100-200 € luokkaa liikkeestä riippuen. Tavallisen K100D:n saa lähes samaan hintaan, joten suosittelen jo pelkästään tuon kuvanvakaajan takia sitä.
    Itse pidin K100D.stä enemmän kuin K10Dstä, Hyvä jpg laatu ja ISO 1600 kohina huomattavasti pienempi kuin K10Dssä.
     
  7. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38