Olisiko kellään käyttökokemuksia Yashica-B kamerasta? http://www.3106.net/photo/img/manYashica-Guide.pdf Olisin mahdollisesti hankkimassa sellaista jos ko. kamera sopii "reissukameraksi"
Vs: Kokemuksia Yashica-B kamerasta? Miksi ei sopisi? Mulla oli yashica-c reissukamerana Sarekissa. Ei vaan kestänyt kun lensin jäätiköllä selälleen kys. kamera pikkurepussa. Suljinkoneisto läjässä. En kyllä tuon perusteella jättäis hankkimatta. Mukana reissukamerana tuo oli riittävän laadun ja keveytensä vuoksi. Hyviä kameroita noi yashicat ovat. Nyt kyllä ostaisin yashicamat 124:n jos uutta kottaraisen pönttöä olisin hankkimassa.
Vs: Kokemuksia Yashica-B kamerasta? Kyllä nuo kottaraispöntöt ovat ihan toimivia laitteita. Minulla on simppeli perusmalli "C". Helpompi ja varmempi kuin keskikoon Neukkujärkkärit. Halvempi kuin Rollei. Reissukameraksi, milloin tilasta on pula, pakkaisin kuitenkin mukaan Nettarin. Onhan ne tietysti aivan erilaisia kameroita kuvata, mutta noiden kokoon taittuvien paino ja koko on reissukameroilla aika tärkeä asia. http://www.butkus.org/chinon/zeiss_ikon ... nettar.htm"]http://www.butkus.org/chinon/zeiss_ikon/zeiss_ikon_nettar/zeiss_ikon_nettar.htm Jos Yashica on tarjolla sopivaan hintaan niin saattaisin kuitenkin ostaa molemmat Yashican ja Nettarin. jk
Vs: Kokemuksia Yashica-B kamerasta? Mulla makaa tossa hyllyllä tollanen mallia D ja oon sillä muutaman rullan kuvannu mutta itselle ei neliö sovi joten saa pölyttyä rauhassa... Ihan skarppia jälkee tekee.
Vs: Kokemuksia Yashica-B kamerasta? Yashica Mat'illa kuvasin aikoinaan kohtalaisesti ja täytyy sanoa, että 6x6 kameraksi kevyt mutta hieman isokokoinen. MV kuvia otin, en koskaan väriä (tosin Mamiyan C220:sellä kuvasin dioja, mutta se onkin ihan toinen juttu), 50x60 suurennokset oli isoimmat (suurempia altaita ja sopivaa suurennuskoje järjestelyä ei ollut) ja ne minusta aivan skarppeja (riippuen negasta). Jos tuollaisen saa luokkaa satasella, niin hanki, todella hyvästä 124 mallista maks 150€ - siis vain minun mielestä näin. Edit. Sen verran vielä, että mikään tilannekuvauskamerahan tuo ei ole.
Vs: Kokemuksia Yashica-B kamerasta? Jep. hintapyyntö tuolla kottaraispöntöllä on alle 100Eur ja mukana tulee alkuperäinen filtterisetti. Laukkua ei ole mukana.
Vs: Kokemuksia Yashica-B kamerasta? Vv-suoja paransi ainakin minun mielestä kuvanlaatua, riippuen tietysti valon suunnasta.
Vs: Kokemuksia Yashica-B kamerasta? Itselläni ei ole kokemuksia B-mallista, mutta ilmeisesti C oli optiikan suhteen vastaava. Yashica-C oli ensimmäinen 6x6 kamerani, ja hauskaahan tuolla oli kuvata. Hinta/laatukin on aika kohdallaan. Itselleni tuo jäi vaan vähän liian välimallin kameraksi: liian laadukas lomoiluun, mutta ei ihan tarpeeksi laadukas muuhun. Jokainen tietenkin määrittelee itse mikä on mihinkin tarkoitukseen riittävän tai liian laadukas, itselleni Yashicamat 124G oli riittävän laadukas käyttökameraksi ja lelukameraksi hankin sitten Holgan erikseen.
Vs: Kokemuksia Yashica-B kamerasta? Poimin kaksi asiaa joista voisi helposti olla toista mieltä. Kameratyyppiä on menestyksekkäästi käytetty ainakin katukuvauksessa upein tuloksin.
Vs: Kokemuksia Yashica-B kamerasta? Mulla on yashica C, on oikein hieno kamera ja kuvat ovat hyviä. Heikko kohta omassa yksilössä on filmilaskuri. Ilman laskuria ruutuja on vaikea kelata kohdalleen, perinteinen ikkuna takakannessa olisi toimisi aina varmasti. Kamera ei ole suuri tlr:ksi.
Vs: Kokemuksia Yashica-B kamerasta? Joo, sait taas kiinni laiskuudesta, piti kirjoittaa vielä, että kaikkihan on mahdollista hyvän kuvaajan käsissä. Ja onhan ainakin minun Matissa sellainen läpikatsottava aukko kuilun etusuojassa, sillä valmiiksi tarkennettuna räiskii vaikka ohiajavia kilpa-autoja ;-)
Vs: Kokemuksia Yashica-B kamerasta? Kaikki on mahdollista mutta olen tässä(kin) eri mieltä että kyse olisi etsimestä sanomassasi mielessä. Sen sijaan kun katsot alaspäin on se jo eleenäkin kumarrus ja linssin toisella puolen reaktiot erilaisia kuin tähdäten suoraan kuin aseella. Hitsi kun en löydä esimerkiksi sitä muutama vuosi sitten löydettyä harrastajakatukuvaajaa jonka negoista oli alettu tehdä kuvia kuolemansa jälkeen. Mutta toisenlaiseksi esimerkiksi käy myös vanhat urheilukuvat.
Vs: Kokemuksia Yashica-B kamerasta? En ole varma mutta saattaa olla Vivian Maier. Kun asiasta muutama vuosi sitten kohuttiin, oli löydetty valtavasti kehittämättömiä filmejä. Vivian Maier - Her Discovered Work edit. Hänpä juuri. Kameralaukun hakuun Vivian niin yhdistyi samaan mitä muistelin. Yksi laukun osumista: http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,38656.msg297543.html#msg297543
Vs: Kokemuksia Yashica-B kamerasta? Oisko tämä Minoltan väline sittenkin parempi laadultaan: http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,76284.0.html
Vs: Kokemuksia Yashica-B kamerasta? Sekä Minoltan Autocord että Yashicaflex ovat molemmat erinomaisia kameroita. Niillä voi kuvata käsivaralta paljon pidemmillä valotusajoilla kuin muilla kameroilla, koska niissä ei ole ison peilikameran rotanloukkumaisesti laukeavaa isoa peiliä aiheuttamassa epäterävyyttä. Lisäksi keskussulkimen aiheuttamat voimat kohdistuvat keskelle objektiivia toisin kuin verhosulkimessa, joka ammutaan päätytoppariin. Kuvat ovat siis käsivaralta terävämpiä kuin SLR-kameroilla otettuna. Lisäksi niillä kuvaaminen ei hämmennä kuvattavia, koska niillä ei tähtäillä suoraan kuvattavia. Yleensä ihmiset huomatessaan tulevansa kuvatuiksi, poikkeavat arkikäyttäytymisestään ja alkavat vetää toista roolia kuin normaalisti. Erittäin suositeltavia kameroita molemmat, jos aikoo kuvata ihmisiä filmille.
Vs: Kokemuksia Yashica-B kamerasta? Sen että tuollaisella kaksisilmäisellä voisi todella saada terävämpää käsivaralta aikaiseksi pitemmillä ajoilla kuin SLR rakenteella katsoisin hypoteesiksi ja todellisuus paljastuisi vasta kahta eri kameraa oikeasti tässä suhteessa verratessa. Tulos riippuu niin kuvaajasta j ahänen senhetkisestä "ammuntakunnosta" kuin siitä mihin kameraan verrataan. Oma hypoteesini jatkoksi onkin että kenties suurissa suurennoksissa näkyisikin pieni ero joissain tapauksissa 1/30-1/125 sek ajoilla TLR:n eduksi mutta pitemmillä ei välttämättä ja pitemmillä sen sijaan kameran suurempi painokin voisi tuoda etua monesti. Saatan tässä tehdä ihan hyvin virhearvionkin ja voisi myös paljastua että 1/15-1/30 sek ajoilla TLR näyttäisi kyntensä. Mutta testata pitäisi vertaillen ennen varmoja väitteitä.
Vs: Kokemuksia Yashica-B kamerasta? Joo, ja käytetyn optiikan polttoväli ja valovoima myös vaikuttavat osaltaan yhtälöön, mutta lähtökohtaisesti TLR:rällä on tiettyjä teoreettisiä etuja puolellaan.
Vs: Kokemuksia Yashica-B kamerasta? Tässä on kyllä vinha perä.. melkoinen massa tuossa Mamiya 645:ssakin liikahtaa laukaistaessa
Vs: Kokemuksia Yashica-B kamerasta? Saatikka sitten meikäläisen viimeisessä filmikamera hankinnassa KIEV 60:ssä