Laiskuuttani pistän vain Digitarvike.fi:lle lähettämäni palautteen alle, siitä selviää oleellinen. Kyseessä on siis laturi, joka näyttää aika lailla tarkalleen tältä (mutta ilmeisesti tämä nyt myynnissä oleva on jollain tapaa "paranneltu", ja merkkikin on vaihtunut): http://www.digitarvike.fi/product_details.php?p=748
Vs: Varoitus koskein La Crosse -merkkisiä akkulatureita Hyvä tietää, että osaa olla varovainen. Parhaillaankin on pari akkua just tollasessa kiinni.
Vs: Varoitus koskein La Crosse -merkkisiä akkulatureita Muistan, että ennen tuota sulamisepisodia taisin pistää merkille (ohimennen ihmettelin olankohautustyyppisesti asiaa), että kun yleensä ladatessa laturi kertoo latausvirran vaihtelevan tyyliin 999-1001 mA välillä (kun siis valittuna on 1000 mA:n virta), niin tuolloin oli tasaisesti 1000 mA:a (LCDden mukaan), eli ilmeisesti laturista oli hajonnut joku analyysiosa, ja se sitten työnsi mistään mitään välittämättä sitä 1000 mA:n virtaa siihen asti kunnes otin töpselin pois (LCD:ssä luki se 1000 tuossa vaiheessa vielä). Eli tuommoista voi yrittää pistää merkille. Mutta kuten sanottu, jotain outoa noissa akuissa mitä latasin juuri ennen sulamisepisodia on. Mulla on siis 2 kpl CompactDrive tyyppistä kuvapankkia, ja ne osaavat error-koodilla kertoa kun akuissa ei ole tarpeeksi virtaa. Nyt taas kun käytin noita akkuja niissä, niin ei tullut error-koodia, merkivalo vain vilkkui himmeästi (parit muistikortit sai tyhjennettyä ennen tätä). Tämä siis molemmilla pankeilla (eli on akuista kyse, ei pankeista) ja toisessa kokeilin kahta settiä akkuja (eri merkkisiä). Eli on nyt vähän selvittelemistä että mitkä akut on mahdollisesti rikki, kun niiden pitäisi toimia luotettavasti tarpeen vaatiessa (rupeapa siinä sitten lehtikeikalla testailemaan että josko nyt edes joku setti akkuja saisi salaman välähtämään). Taidanpa vaan ostaa välttävän määrän uusia ja kohdella vanhoja "epäluotettavina" kunnes toisin todistetaan...
Vs: Varoitus koskein La Crosse -merkkisiä akkulatureita Vaikka on vanha keskustelu, niin jatkan tähän. Itselleni kävi La Crossen kanssa juuri samoin. Akku ja laturi ylikuumenivat. Akku kiehui ja vääntyi. Sulaminen olisi jatkunut, ellei huomattu sitä siinä vaiheessa. Eli tulipaloriski olisi ollut lähellä. En tiedä mitä lcd näyttö oli näyttänyt. Siihen asti laturi oli hyvin palvellut useita vuosia. Huomasin, että samanlaista laturia myydään nykyään myös Technoline ja AccuPower -merkkisinä.
Vs: Varoitus koskein La Crosse -merkkisiä akkulatureita Aikoinaan Ansmanin merkillä myytävissä akuissa ei ollut "ilmastointikanavia", vaan poksahtelivat latureihin ja sytyttelivät tulipaloja ennen kuin olivat edes täynnä. Koska poksahdus kävi ennen kuin akku oli täynnä, ei laturin ylilataamisen keskeyttävä elektroniikka voinut reagoida. Muuten tuo laturin latausvirta taitaa olla suurin piirtein sitä mitä sen pikalaturissa pitääkin olla. Vika vaan ei välttämättä ole akkulaturissa, vaan syy saattaa olla halvoissa kinuskiakuissakin, joissa on selkeitä suunnitteluvirheitä. Kinkkinen juttu - hyväkään laturi ei pysty lataamaan huonoa akkua ja mikä parasta huono laturi ei pysty lataamaan hyviäkään akkuja.
Vs: Varoitus koskein La Crosse -merkkisiä akkulatureita Tässä tapauksessa akku oli laadukas GP, useamman vuoden käytetty samalla laturilla. Latausvirraksi ei oltu valittu 200mA enempää, eli minimi vaan. Laturi palveli sitä ennen kyllä useamman vuoden hyvin. Malli on sinänsä kätevä ja monipuolinen.
Vs: Varoitus koskein La Crosse -merkkisiä akkulatureita Koska noita latureita tehdään niin monella merkillä vaikka ovatkin samasta tehtaasta, olisi kiva jos saisi kohtuu hyvän kuvan laturista, jotta voisi verrata omiin.
Vs: Varoitus koskein La Crosse -merkkisiä akkulatureita Tuossa on vastaavanlainen nykyinen malli: http://www.lacrossetechnology.com/bc700/index.php Omani on sininen ja malliltaan RS-900
Vs: Varoitus koskein La Crosse -merkkisiä akkulatureita Onko tämä nykyinen malli parempi? Mulla on samanlainen.
Vs: Varoitus koskein La Crosse -merkkisiä akkulatureita En osaa sanoa, itse en ole vielä tutkinut tarkemmin. Luulisi, että jos vanhassa on ollut ylikuumenemisongelmaa ollut, niin se olisi ehkä uudessa korjattu.
Vs: Varoitus koskein La Crosse -merkkisiä akkulatureita Minulla on myös sininen Technoline RS-900. Ostin sen digitarvikkeesta jo aikoja sitten (ehkä vuonna 2007) ja muistaakseni sitä mainostettiin että on sama kuin se pahamaineinen vanhempi malli (La Crosse) mutta ylikuumenemisongelma tai mikä sitä nyt vaivasikaan on korjattu. On toiminut minulla ongelmitta, tosin kevyessä käytössä.
Vs: Varoitus koskein La Crosse -merkkisiä akkulatureita Näköjään laturini on myös tuo RS-900. Jos näissä on tuollainen vika, niin palauttaa varmaan voi vaikka onkin useamman vuoden takaa?
Vs: Varoitus koskein La Crosse -merkkisiä akkulatureita Kyllä se ylikuumenemisongelma on ilmeisesti korjattu uudemmissa versioissa, tässä on jotain juttua: http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?169867-La-Crosse-RS900-any-good Täytyykin tarkistaa tuo omani firmiksen versio.
Vs: Varoitus koskein La Crosse -merkkisiä akkulatureita Omani on näköjään mallia kahvinkeitin Siis firmis versio 32. Missähän asbestilootassa mokomaa enää uskaltaa käyttää - akut latautumaan peltiseen lavuaariin ja toivomaan ettei kukaan käännä vesiä päälle?
Vs: Varoitus koskein La Crosse -merkkisiä akkulatureita Piti vielä googlettaa ja tällä mainospuheella minä olen omani ostanut: https://web.archive.org/web/20070629175434/http://www.digitarvike.fi/products.php?p=088271 Ilmeisesti omani onkin siis mallia BC900 eikä RS-900.