Anteeksi jos tämä on väärässä osiossa, mutta ei kuvankäsittelykään tuntunut oikealta. Harkitsen jonkin pilvivarmennuspalvelun ostoa ja olen nettiä jonkin verran selannut. Carbonite tuntuu viimeisimpien arvioiden perusteella kelvolliselta. Onko jollakulla siitä kokemusta tai perusteita ehdottaa jotakin muuta palveluntarjoajaa?
Vs: Kokemuksia pilvivarmennuspalveluista? Laita arvioitavien listalle myös Amazon. Jossakin näin hiljattain mainoksen "tallenna meille rajattomasti kuvia, 12$/v". Ainakin Amazon lienee sen jonon häntäpäässä, jossa palveluntarjoaja yhtäkkiä katoaa.
Vs: Kokemuksia pilvivarmennuspalveluista? Ajoittain ja toistuvasti olen harkinnut, mutta toistaiseksi todennut oman raidin olevan tehokkaampi kustannuksissa ja ajassa. Jo pelkästään terojen kirjasto veisi kuukausia siirtoaikaa. Levytila on sen verran siedettävissä hinnoissa nykyään, että raid -pakka lienee mun valinta vielä jonkun vuoden.
Vs: Kokemuksia pilvivarmennuspalveluista? Jep, se on tämä: http://www.dpreview.com/articles/2983409198/amazon-launches-unlimited-cloud-photo-storage-for-11-99-per-year Tuohon hintaan se koskee kuitenkin vai valokuvia. Jos haluaa tallentaa myös muuta (kuten allekirjoittanut), nousee hinta samoihin muiden vastaavien kanssa. Kiitos vinkistä, pitää selvittää miten tuo toimii, tuo 60/vuosi on samoissa Carboniten kanssa. EDIT Hyvin niukasti sivuilla on täsmällistä tietoa tuon Amazonin palvelun detaljeista, pitäisi ilmeisesti ensin aloittaa koekäyttö että saisi selville miten se oikein toimii.
Vs: Kokemuksia pilvivarmennuspalveluista? http://www.dslrbodies.com/accessories/software-for-nikon-dslrs/software-news/even-amazon-doesnt-get-it.html Vaatii paljon laaaajakaistaa tuon käyttäminen, aprikoi Thom Hogan. Nikon D800 yksi tiedosto kestää tyypillisesti useita minuutteja ladata. Hm. Ehkä joku ratkaisu tuohonkin keksitään.
Vs: Kokemuksia pilvivarmennuspalveluista? Jos toimeentulonsa kannalta tärkeitä juttuja ripustaa pilveen, kannattaa jaksaa silmäillä sopimusehdot etukäteen, vaikka palvelu "ei maksaisi mitään". Jos palvelun saatavuus on riittävä ja jos pilven reuna on tarjolla riittävän lähellä ja jos yhteys on nopea, voisin harkita master-datan sijoittamista pilveen ja backupin tarpeen mukaan omaan työasemaan tai vastaavaan.
Vs: Kokemuksia pilvivarmennuspalveluista? RAID ei ole varmuuskopiointijärjestelmä. Jos virus saastuttaa kuvat tai kansio tulee tuhottua vahingossa, RAID ei niitä palauta.
Vs: Kokemuksia pilvivarmennuspalveluista? Vasta huomasin tämän. Käytin RAID-sanaa löyhästi. Mulla siis on Time machine käytössä, joka tekee backupit kahdelle levylle.
Vs: Kokemuksia pilvivarmennuspalveluista? Minä peilaan tiedostoni ulkoiselle RAID-levylle, josta olen niitä onnistuneesti palauttanut. Virustorjunta pitää hoitaa muilla keinoin.
Vs: Kokemuksia pilvivarmennuspalveluista? Pilvi kiinnostaa, mutta millä palveluntarjoajalla olisi tarjota kaistaa kuvien lähettämiseen? Yhden terankin uppaaminen on aika tuskaa jos lähtevää kaistaa on se normaali 0.5M - 0.8M