Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kokemuksia näytön suojista

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana mavilja, 20 Heinäkuu 2010.

    Onko kokemuksia tai suosituksia lcd-näyttöjen suojaamisesta muoveilla, laseilla tms.? 
     
  1. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Kokemuksia näytön suojista

    Useimmissa Nikonin järkkäreisshän on vakiovarusteena se muoviläpyskä... Ihan ok ovat, mutta muuten en näytönsuojista perusta, mikäli ihan normaalista kamerankäytöstä puhutaan.
     
  2. Ilkka989

    Ilkka989 Member

    477
    0
    16
    Vs: Kokemuksia näytön suojista

    Minä mietin näytön suojaamista samanlaisella kalvolla jota käytän kosketusnäyttöpuhelimessani. Puhelinkäytöstä on positiiviset kokemukset: kalvo pitää isommatkin naarmut poissa ja on vaihdettavissa helposti uuteen. Rasvat ja lian voi pyyhkiä ronskistikin pois.

    Ostin paketin, jossa on kaksi kalvoa, joita voi leikata itse haluamaansa muotoon. Maksoi ehkä kympin. Kalvot ovat suhteellisen suurikokoisia, saan pakkauksesta puhelimen 3,2" näyttöön neljä suojakalvoa.

    edit: Osio 'kokemuksia' tulee sitten toteutuksen jälkeen. :)
     
  3. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 433
    187
    63
    Vs: Kokemuksia näytön suojista

    Ostin puhelimen näytön suojaamiseen tehdyn kalvon samana päivänä kun kameran kaupasta hain ja eipä ole siitä harmia ollut, pari naarmua on jo ilmestynyt "naarmuuntumattomaan" kalvoon.. maksoi 10€, joten ei ollut suuri investointi. Tuo kalvo ei pikkunaarmuista himmene, kuten originaali lcd-näyttö, joten kamera on paremmin käytettävä kuin ilman. Ja jos himmenisi, niin laittaa uuden kalvon.

    Ai niin, mulla on ollut kalvo takanäytössä jo kohta 2 vuotta ja kokemus siis erityisen hyvä.

    <SIZE size="2"]Editoinpa edes yhden typon ja lisäsin lauseen</SIZE> :)
     
  4. Ilkka989

    Ilkka989 Member

    477
    0
    16
    Vs: Kokemuksia näytön suojista

    Heh, kauppaako joku oikeasti "naarmuuntumattomia" kalvoja? Vau. Kalvojen etu on kuten sanoit juuri siinä, että ne voi vaihtaa. - Niin joo, ja itse tarkoitin tuolla "pitää isommat naarmut poissa" juurikin sitä, että naarmut eivät yllä näyttöön asti vaan jäävät kalvon pintaan.
     
  5. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kokemuksia näytön suojista

    Minulla Olyn Penissä vielä tehdaskalvo paikallaan. Olen aikonut ottaa sen pois koska se ilmeisesti vaikeuttaa "näkemistä" kirkkaassa valossa.
     
  6. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 268
    47
    48
    Vs: Kokemuksia näytön suojista

    Mulla on digislr:ssä kiinni lasinen GGS merkkinen näytönsuoja. Vähän toista vuotta ollut nyt kiinni enkä ole naarmuja saanut aikaiseksi. On karkaistua lasia tjsp. Jotkut noista toimitetaan setteinä joissa myös mukana suoja sille päällipuolen pikku LCD:lle. Maksavat +/- kympin ebayssä tai vaikka dealextreme.comissa.
     
  7. uphouse5

    uphouse5 Member

    169
    0
    16
    Vs: Kokemuksia näytön suojista

    turhia - pahimmassa tapauksessa halvimpien kalvojen "liima-aine" reagoi pitkällä aikavälillä näytön pinnan kanssa ja jos kalvon esim. kulmien käpristymisten takia repii pois, niin näytön pintaa ei saa ikuna normaaliksi - jopa osio, mihin ei jää jälkiä "liimasta" käyttäytyy kuin bp meksikonlahdella (nimimerkki "kokemusta omaava") - ainakin omissa kameroissa ja iphonessa näyttöjen pinnat on niin kovia, ettei niihin saa jälkiä, vaikka yrittäisi nornaalikäytössä
     
  8. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 433
    187
    63
    Vs: Kokemuksia näytön suojista

    kamera kaulassa ja liivissä yksi metallinen nappi.. tai repun soljissa metallia jne.. varmasti naarmuuntuu ainakin mun käytössä.. tai sitten EOS 1 sarjan näytöt on kuraa, kun ovat aina naarmuuntuneet..
     
  9. Vs: Kokemuksia näytön suojista

    Mä olen pitänyt puhelimen näytössä suojaa, kun se tuppaa pyörimään taskussa kolikoiden ja avaimien kanssa. Kalvoa olen vaihtanut, kun se on mennyt huonoksi.
    Kalvot olen tilannut dealextremestä parilla eurolla. Ei ole ollut mitään ongelmia. Kalvojen liima on ehkä vähän turhankin mietoa. Kalvo itsessään ei naarmuunnu, vaan kulmat alkaa irtoamaan.
     
  10. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kokemuksia näytön suojista

    Marjo vois tehdä sulle siihen nappiin karvaisen kuorrutuksen, joka kameran heiluessa putsaa näytön ;D
     
  11. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 433
    187
    63
    Vs: Kokemuksia näytön suojista

    Mainio idea, täytyypä ehdottaa!! :D
     
  12. simos

    simos Ylläpidon jäsen

    8 447
    440
    83
    Vs: Kokemuksia näytön suojista

    Päivän ;D ;D
     
  13. simos

    simos Ylläpidon jäsen

    8 447
    440
    83