Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kokemuksia muista MV papereista?

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Mäkkäri, 4 Tammikuu 2008.

1. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
    Vs: Kokemuksia muista MV papereista?

Tetenalin muovipaperi oli ihan kelpoa.  Helmiäistä tietty, ettei tule sormenjälkiä. =)

2. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Se on helmiäinen, eiks? Fine Lustre Kentmerellä ;-)

3. Vs: Kokemuksia muista MV papereista?

Ok... Hmmm itse olen kyllä tottunut käyttämään kiiltävää paperia jostain syystä. Pitäisköhän kokeilla taas PIIIITKÄSTÄ aikaa helmiäistä? Mitäs ite käytätte, kiiltävää vai helmiäistä?

4. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Mä oon tykänny ton helmiäisen pinnasta.. Mutta tosi vähän oon kiiltävää käyttäny yleensäkään, paitsi kuidulla vähäsen..

5. Vs: Kokemuksia muista MV papereista?

Ilfordin lämminsävykuitu ja kuivurilla kiillotettuna,myös matta lämminsävy on hieno.

6. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38
  7. 4x5

4x5

1 986
    0
    0

No, toivotaan että yhdistymisen tuloksena säilyttävät meidän dinosaurusten kannalta parhaat herkut.
    Tuo uutinen on jo hiukan ikääntynyt, onko kukaan seurannut mitä konkreettisia toimia on seurannut ?

8. Vs: Kokemuksia muista MV papereista?

Jaahas... just menin ostamaan sitte kunnon läjän Kentmereä Hertellistä viikonloppuna. No katto ny mitä tuo Ilfordi meinaa tehdä Kentmeren tuotevalikoimalle. Toivottavasti ei kokonaan poista niitä valikoimista, ja pitää hintatason samana.

Hertellistä saa muuten tuota Kentmereä melko pirun edullisesti kun vertaa esim. Nordfotoon tai Fotoimpexiin. Vinkkivinkki. Tosin taisin viedä suuren osan Fine-Lustre varastosta lauantaina :)

9. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Heh, onneks tuli haettua itse ennen sua pari pakettia.

Kyllähän tuossa luki että ainakin osa Kentmeren valikoimasta säilytetään.

It will continue to offer the same resin coated and fibre based monochrome papers and inkjet products, including Opaljet, whilst employing the same marketing approach.

In fact, the key difference will be that the Kentmere brand will now enjoy the benefits of being backed by a larger organisation.

Toivon (ja uskon) että tästä on lähinnä molemmille etua. Kentemere ei taida olla kovin laajasti tunnettu merkki, mutta ihan laatukamaa tekevät ja täälä Euroopassa ainakin jossain määrin pidetään laatumerkkinä. Ehkäpä Ilfordin siipien suojasta pääsevät aliarvostuksesta :).

10. Vs: Kokemuksia muista MV papereista?

Ohessa lainaus Kentmeren sivuilta:
    "KENTMERE PHOTOGRAPHIC PRODUCTS TO REMAIN UNAFFECTED FOLLOWING BUY-OUT."

Eli ilmeisesti säilyttävät tuotteen ennallaan... ainakin toistaiseksi