Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kokemuksia d2h vioista

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana shutterlag, 23 Joulukuu 2009.

    Minulla on kamerassa seuraavat viat. 1) Af moottori toimii pätkittäin (pykälä kerrallaan) eikä pysty tarkentamaan kunnolla. Tarkennus toimii hyvin af-s linsseillä. 2) Jos en esimittaa FV- lock toiminnolla salamaa (käytössä sb-400), niin salama ampuu aina täysillä ja ylivalottaa törkeästi. Nämä viat ovat olleet käytettynä ostamassani kamerassa alusta asti omassa käytössäni ja olen ostanut kameran tietoisena noista vioista. Muita vikoja ei ole. Osaako joku sanoa mistä moiset viat johtuvat ja paljonko niiden korjaaminen suurinpiirtein maksaisi? Varmaan suhteettoman paljon...
     
  1. Vs: Kokemuksia d2h vioista

    Kuulostaa sen verran monivammaiselta että kannattaisi kysellä ihan huoltoliikkeestä, osaavat parhaiten antamaan arvion kustannuksista. Mutta jos moottori sökä ja i-ttl ei toimi niin tuskin ihan ilmasta tulee olemaan korjaus.

    Onko firmis viimeisintä mallia ?
     
  2. Vs: Kokemuksia d2h vioista

    Ajattelin kysellä täältä ensin kun Jassin kustannuasarvio maksaa jo melkeen puolet siitä mitä maksoin kamerasta. Enkä tietenkään olisi ostanut kameraa, ellei nuo viat olisi minulle jokseenkin merkityksettömiä. Firmis taitaa olla toiseksi uusin.

    On muuten todella hyvä peli tuo kamera. En ole yleensä tykänny kuin yksinkertaisimmista kameroista (hasselin EV linkitys systeemikin on mulle liikaa), mutta tää d2h innoittaa kuvaamaan.

     
  3. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Vs: Kokemuksia d2h vioista

    SB400 on sen verran tuore ettei välttämättä tajua mitään D2h:sta ja päinvastoin.

    AF-moottori kuulostaa huolestuttavammalta.
     
  4. Vs: Kokemuksia d2h vioista

    Ainakin D2Hs rungossa pelittää ihan täysiä, löytyy tuosta pöydältä.
    Ehkä se firmis kannattaa päivittää.
     
  5. Vs: Kokemuksia d2h vioista

    Kiitti kommenteista! Firmiksen päivityksellä ei odotetusti ollut mitään vaikutusta vikoihin. Semmoisen huomasin, että vaikka minulla on kamera autofocus asetuksella, niin pystyn hyvin pienellä voimalla (siis todellakin ilman väkivaltaa) pyörittämään tarkennusrengasta (af linssillä). Sormissa tuntuu, että moottori on siellä ruuvin päässä, mutta ei se hanttiin laita. Minulla on myös d50 ja siinä tarkennusrengasta ei voi ja pysty missään nimessä pyörittämään manuaalisesti kun kamera af tilassa. Mites jperala sun kamerassa tämän asian laita?
     
  6. Vs: Kokemuksia d2h vioista

    Oma lasi on AF-S joten ei pysyty vertailemaan, enkä muista miten tilanne oli normi lasilla.
     
  7. PasiZ

    PasiZ Active Member

    1 097
    0
    36
    Vs: Kokemuksia d2h vioista

    Joo, D2h / D2X:ssä ei tarkennusmoottori ota juurikaan vastaan vaan pystyy hyvin pyörittelemään... Mutta joo, yleensä D2h:n pahimmat ongelmat olivat sulkimen shaissettuminen alle 10tonnin, koko valotuselektroniikan paskoittuminen (tämä korjattiin kyllä takuuna aina) sekä af moottorin ongelmat...

    Firmiksellä ei ollut D2h:ssa vaikutusta muuta kuin 18-200 nikkorin tarkennukseen, mutta kuka kiertää moisen pehmytpiirtosuotimen kiinni... (tämä siis firmiksessä A 2.00 -> 2.01, B firmis pysyi 2.00)

    -P
     
  8. PasiZ

    PasiZ Active Member

    1 097
    0
    36
    Vs: Kokemuksia d2h vioista

    Kyllä sb400 toimii D1 - D2 ja D3 alkuisissa ihan ongelmitta...