Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kokemuksia 28-300mm L:stä??

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana yesse, 28 Joulukuu 2006.

  1. yesse

    yesse

    91
    0
    0
    Elikkä olen suunnitellut josko tuollaisen Canonin 28-300mm f3.5-5.6 L IS USM mötikän hankkisin, ettei tarttis olla kokoajan kakkulaa vaihtelemassa läheltä ja kaukaa kuvatessa.

    Olisikos täällä jollain kertoa jotain positiivista / negatiivista kyseisestä vempeleestä.
    Piirto siinä ei kait ole ihan samaa luokkaa, kuin esim. 70-200mm L putkissa, koska polttoväli on laajempi.
    Tarkennuksesta olisin myös kiinnostunut, eli kuinkahan nopea mahtaa olla jos joku voisi johonki toisiin USM putkiin verrata (esim. itellä nyt 70-300mm f4-5.6 IS USM ja siinä välillä melko takkuileva tarkennus, koska etupää pyörii tarkennettaessa).
    Mieluiten siis käytännönkokemusta jos löytyisi, itse olen kyllä sen jo osannut lukea, että se on painava.
    Senkin tiedosta, että valovoimaa siinä ei kauheasti ole, mutta pitää vielä pähkäillä josko ostaisin sen, tai sitten vaan paremman widezoomin ja telen erikseen (tosin telepäässä ei kauheasti ole hyviä vaihtoehtoja muita kuin 70-200mm f2.8 ja sekin tc:n kanssa todella ahdas).