Niinpä niin, vanhan ukon amatöörinäpsäyksiä amatöörifoorumille. Ottakaa mukava asento ja nauttikaa. Jos alkaa kiristää, näpsäyttäkää vaikka kännykkäkuvafoorumille.
Vs: Toinen päivä elämästäni -osa 2 Näyttää Epsonin skanneri tikittävän lukua 1329, onhan näitä sitten jo puuhasteltu. Nyt kun vauhtiin ollaan päästy...
Vs: Toinen päivä elämästäni -osa 2 Haluatko avata vähän näitä; onko näissä joku erityinen ajatus taustalla, muu kuin "menen ja otan kuvia näkemästäni", tms?
Vs: Toinen päivä elämästäni -osa 2 Non nih, päästiin kotinurkille, käynpä kusella ja laitan lisää filkkaa taskuun. Onneksi sitä on senverran että hyllyt notkuu...
Vs: Toinen päivä elämästäni -osa 2 Olen sitä mieltä että rehellinen ja järkevä kysymys ansaitsee rehellisen ja avoimen vastauksen: Näiden kuvien funktio lähtee siitä että että tavallaan haluan "nollata" oman valokuvaukseni, löytää se innostunut amatööri joka kuvasi kaikkea ja samalla päivittää MV tekniikkaani. Olen noin vuoden päivät melkein päivittäin kurkannut tänne kameralaukkuun, josko olisi jotakin kommentoitavaa, tai "neuvottavaa". Se vaihe on nyt ohi. valokuvaus on mielestäni hauskaa, varsinkin kun ei ota paineita, ja ei tartte "näyttää tai päteä" Sille joka muistaa tuon ajanjakson, jossa koko ajan mentiin "bannin" rajamailla,ajanjakson jota kutsun "katharsikseksi", tavallaan aukaisi minut näkemään tämän touhun myös muitten kannalta. On kyse kommunikaatiosta, ennenkaikkea. Minua surettaa vain se että täällä tuo kommunikaatio rajoittuu sanalliseen, usein aika negatiivis sävyiseen. Kuvat eivät kovin paljoa puhu. Joku tuossa kritisoi Flickr:iä. Mielestäni siellä on muutama piirre joka toimisi täälläkin: 1) Se että kehutaan, vaikka ylenpalttisesti, se ei ole se pointti. vaan se että kenen kuvaa valitset kehuttavaksi, kenen kuvia seuraat, ketä klikkaat suosikiksesi, ja sitten keskityt kommentoimaan ja vaihtamaan ajatuksia niitten kanssa, tavallaan valokuvauksellista sivistynyttä "Small talkia" 2) Tällä on tyyppejä jotka kommentoi kaikkea, mutta eivät postaa juuri mitään, tai sitten aina vaan smanlaisia esim "omakuvia", siitä pääsisi jos vaikka voisi klikata pois edes näytölle tulemasta sellaiset "kontaktit" 3) Täällä on kyllä gallerioita, mutta esimerkiksi jos haluaisi seurata vaikka potretti tai luontokuvia, uiskentelevat ne kaikki samassa liemessä, vie kohtuuttomasti aikaa( ja hermoja) löytää se olennainen, joka sitten aika äkkiä kuitenkin peittyy kaikenlaisen "Mikä vituttaa" tai "Mitä pöperöä" moskan alle, enkä käsitä ollenkaan miksi sellaista tälaisella fotofooumilla on yleensäkään, paitsi terapia syistä. Sitten jos jostakin kommentoi, sillä tavalla että ajattelee sanovansa jotakin olennaista, kyllä tulee vastaukseksi : hakeudu terapiaan jne, juuri niiltä, jotka sitä eniten tarvitsisi. Tuolla Hobby/Skabaripuolella mulla on ollut lentävä lause;KEEP SMILING, IT´S ONLY A HOBBY Yritän pitää sen mielessä täälläkin...
Vs: Toinen päivä elämästäni -osa 2 Tuo kuulostaa kyllä hyvältä ja mielenkiintoiselta. Täällä puhutaan usein kuvista olettaen niiden sisältävän aina tiettyjä arvoja, teknisiä tai taiteellisia ominaisuuksia, luokittelua tietyntyyppiseen valokuvaukseen aiheensa tai kuvaustapansa puolesta, elementtejä valokuvaajan kädenjäljestä tai työhistoriasta ja niin edelleen. "Kategorisoimattomampaa" meininkiä seuraa mielenkiinnolla. Mitä Flickr:iin tulee, on ehkä ihan hyvä, ettei siellä kritiikki ole ylitarkkaavaista kuviin puuttumista, vaan kuten mainitsit, kiinnostuksen osoittamista ja sitä small talkia. Kiitos vastauksesta.
Vs: Toinen päivä elämästäni -osa 2 Silmiä aukaisevaa tekstiä. Tuossa oli kyllä kohtia joita jokainen vois koittaa soveltaa muuallakin elämässä.
Vs: Toinen päivä elämästäni -osa 2 Juu, nautin kovasti cruisailusta "samanhenkisten" piirissä, vähän statistiikkaa (aloitin noin kolme viikkoa sitten, kun Tomppa Abrahamsson kutsui sinne): 72 "kontaktia", joilta 355 "uploadia". 203 omaa ladattua kuvaa joista 288 kommenttia sisältäen "favorites" . Seitsemän kutsua suljtuille forumeille. Ei mielestäni ollenkaan huono tulos... Keni osti mulle "Pro" statuksen, kun kuvamäärä olis rajoittunut pariin sataan, niitä kyllä riitää, kuten tuosta Epsonin tikittävästä laskurista näkee.
Vs: Toinen päivä elämästäni -osa 2 Hienon sanat on valittu -tohonkin- päläpätykseen. Ei voi kuin taivastella kulttuurineron mielenliikkeitä... ja ihailla. Hienoa. Hyvä. (Ja aivan upeat kuvat !) - Erska
Vs: Toinen päivä elämästäni -osa 2 Hei, mä tuossa mun Mun kuvia ketjussa sivusin aihetta. En ole kaikkia ketjuja täällä käynyt läpi. Minuunko tuolla viittaat?
Vs: Toinen päivä elämästäni -osa 2 En tiedä sanojen hienouden valitsemisesta, mutta allekirjoitan täysin omasta kokemuksesta tuon valokuvaamisen hauskuuden, nollaamisen ja paineiden ottamisen suhteista sanotun. Omalle kohdalle osuu kun ostin juuri puoliksi keräilymielessä 70-luvun mekaanisen pokkarin ja toki piti koittaa toimintaa. Enpä muista koska olisi niin mukavan rentoa ollut viimeksi kuvaaminen, ei tarvinnut jännätä, ei kiihkoilla ja se myös näkyi kuvista. Niissä oli yllätyksiä mukana, ei valmiiksi pureskeltua. Vaikka pienen ikäni olenkin harrastanut ja pelkästään fiilispohjalta niin tuollainen alkukanatainen lähestyminen tuo uutta väriä. Ei sitä silti kaikkea oppimaansa ja kokemaansa kuitenkaan heitä syrjään, mutta keskipisteeksi nousi ainakin minulla tekemisen ilo. Jukka Veelle iso kiitos tästä ja muista ketjuista, kuviisi mahtuu mukaan todellisia helmiä, vaikken kaikista välttämättä pidäkään, ja tarinoitakin lukee mielikseen. Tällainen, myös muutamien muiden, mm. Kenin, Kasimirin ym. tyyliset kuvat, inspiroivat minuakin tekemään ja kokeilemaan. Uutta tai vanhaa, harrastuksesta sen miksi tähän jäin koukkuun.
Vs: Toinen päivä elämästäni -osa 2 Kiitos, vilpitön kiitos. Tämä on se syy miksi näitä tänne latailen ei niinkään, miksi kuvailen. Siihen on yllä jo ihan omat "perskohtaiset syyt". On aika kiva tunne kun voi oikaista käden hyllyyn, valita TRI-Xää tai Fuji Acrosta Hasseliin, Orthoa tai Infrarediä laaka kasetteihin ja heittää kamat rellun kattoboksiin, keittää aromikkaat teet termokseen ja mennä kiinlaisen kautta ja ottaa "dogipackiin" päivän safkat. Jos on urbaanilla päällä, ottaa leican ja vaikka ryssä 20 millisen ja Noktonin, rullaa vaikka legacy 400 tai TS Eagle 400 liikennevalvontamatskua mutaman rullan metallikasettiin , päräyttää kommarilla Kirsin numeron, koska sillä Yogatuntien välissä on tilaa ja samantien maksaa kommarilla raitsikamatskun. Tusauttaa kajalilla vähän "Ville Valo Lookia" silmien ympäri jotta tulis senverran häijy katse ettei kaikki spurgut ja pummit tule höpöttään. painaa ton lierihatun syvälle ja lampsii raitsikaan. Toi kolme-neljä rullaa on just kivasti. Sitten taas illalla panee purkkiin ja tusauttaa yhden noista Rotsku näytepulloista kehitteeksi ja tunnin standi, siinä tunnissa ehtii aika kivasti tsekata kompuutterista kaiken kiinnostavan, Al jazeeran, hesarin, new york timesin. pari racing saittia ( le mans technique ja red Bull racing jutut) No, joo vähän kameralaukkua ja Flickriä, hey man This is MY LIFE vai mitä...On oikeestaan yks ja hailei jos editoi suurimman osan suoraan roskikseen, mutta ohan noita kiva säilöäkin, ties vaikka joskus laittais ajankuvaa kansien väliin.
Vs: Toinen päivä elämästäni -osa 2 Mua kalvaa edelleenkin vähän tuo. Olen pahoillani, jos olet kirjoittamani kokenut loukkaavaksi tai negatiiviseksi. Sen ketjun kontekstissa kirjoittamani kuitenkin viittasi enemmän itseeni kuin sinuun tai muihin. Niin täällä kuin muuallakin jokainen vastaa vain omista inputeistaan.
Vs: Toinen päivä elämästäni -osa 2 Älä kalva, veitsi haavassa ei tee hyvää, nauti vaan siitä mitä itse tajuat hyväksi, jätä muu omaan arvoonsa... "Bad Karma circulating creates just more bad karma" älä anna sen ottaa niskaotetta....
Vs: Toinen päivä elämästäni -osa 2 Järkeä ja älyn säihkettä on taas löytynyt, ilahduttavaa. Annatte suuria lahjoja eläinkunnalle. Kyllä täytyy hieman pöyhiä kuontaloa lähes vilpittömän avautumisbuumin kunniaksi. Tämä on juuri sitä Henkeä, jota täältä on uupunut. Hyvä ja Keep On Rollin' ! Kunnioituksesta vavisten. - Erska
Vs: Toinen päivä elämästäni -osa 2 Päätit sitten lähettää "yskärin", missä luki: "vedä käteen runkku" ja hieman muuta yhtä mieltä ylentävää. Koitetaan nyt -kuitenkin- muistaa että tässä on kyse (ainakin minulle) mukavasta harrastuksesta eikä jatkuvasta sotaisasta kilpalaulannasta. Mene kylmähköön suihkuun, paappa. - Erska
Vs: Toinen päivä elämästäni -osa 2 valehtelet mulkku, ei siinä mitään muuta ollut, aika erikoinen tyyppi kun yskärin tänne kopioit.
Vs: Toinen päivä elämästäni -osa 2 Lukipas _myös_ muuta. Huono muisti? - Juuri äsken lähetetty ja nyt jo kadonnut päästä ... Ja olet se sinäkin varsin "erikoinen". Jatka höpinöitäsi, pidän taukoa tästä pöpilästä, heippa :] - Erska