Onko kukaan kuvannut Kodak t-mat g/ra filmille? Olisiko mitään kehitysaikoja antaa lähtökohdaksi? Jostain foorumilta löysin, että joku olisi käyttänyt ISO50 1:200 Rodinal 18min. Onkohan tuo siellä päinkään? Netistä kyllä jotain keskusteluja röntegenfilmeistä löytyy, mutta niistä aika huonosti käy ilmi mikä filmi milloinkin on kyseessä. Esim nämä: Large Format Photography Forum Use of X-ray film: technical discussion with example images Yleensäkin kokemukset röntegenfilmistä kiinnostaa. Onko kaksipuoleisesta emulsiosta ollut ongelmia? Sain tänään vihdoin ensimmäisen 8x10 testiruudun valotettua. Katsotaan nyt millon sen pääsee kehittämään. Kamerassa ei ole himmennintä ja vain hattusuljin, joten oikeasta valotuksesta on paha sanoa mitään. Toinen objektiivi sulkimella on kyllä jo odottamassa sovitusta paikalleen.
Vs: Röntgenfilmit - Kodak t-mat g/ra Mä oon menny Rodinaalilla (tai siis R9:llä) 1+100 ja 6 minuuttia. Kuvatu iso 100. Oon pilkkonu tota pienemmäksi ihan punasessa pimiövalossa ja aika ronskistikkin käsitelly eikä oo tullu isompia naarmuja. Loistofilkka, mun mielestä. Tossa on mun tuhraukset. kaikki tolla reseptillä. Paitsi se puskakuva in iso 50 ja 1+50 6min. Search: tmat | Flickr
Vs: Röntgenfilmit - Kodak t-mat g/ra Minkä mukaan olet valotellut tuota? ISO50? Oletko kehittänyt altaassa vai miten?
Vs: Röntgenfilmit - Kodak t-mat g/ra Iso 100. Kaikki oon kehittäny Jobon 2509 kelassa, koska noi on leikattu 9x12 kokoon.
Vs: Röntgenfilmit - Kodak t-mat g/ra Tämähän tuli kuin tilauksesta! Minulla on avaamaton paketti kyseistä filmiä odottamassa kuvausta...
Vs: Röntgenfilmit - Kodak t-mat g/ra Jotenki oli mielikuva että filmit ois ollu jopa nelisatasia? Voi olla että muistan väärin tai sit oon valotellu pinholella väärällä nopeudella..reiän kokokin tosin oli "about senjasen kokonen". Kyllä siitä jotain kuvaa sai irti, kokeilut vähän hiipu kun v500 on vähän kaponen se skannaava osa niin menee 60% kuva-alasta hukkaan.. Olisi muuten mielenkiintosta nähdä jotain kokeilujanne.
Vs: Röntgenfilmit - Kodak t-mat g/ra Hyvä, kiitos, täytyy kokeilla tuota, oletko pyöritellyt sen 6 minsaa Jobollal?
Vs: Röntgenfilmit - Kodak t-mat g/ra Nää herkkyysarviot on olleet vähän sekavia noilla ulkomaan foorumeilla ja sillä lähdin kyselemään. Asiaa ilmeisesti sotkee se, että kodakin s/ra siniherkkä "high speed" filmi on herkempää, kuin tämä g/ra.
Vs: Röntgenfilmit - Kodak t-mat g/ra Nyt on FKD:n sulkimeen istutettu industar-37 ja koko paketti 8x10" kameran nokille. Hiukan oli säätämistä, kun FKD:n suljin on suurempi, kuin kameran objektiivilauta. Ehkä jo tänään voisi ehtiä koittamaan ja tuurilla sunnuntaina kehittämään kuvat.
Vs: Röntgenfilmit - Kodak t-mat g/ra Näillä ohjeilla voi sitten itsekin kokeilla kun 49 liuskaa vielä jäljellä 8x10" koossa. Pitää vaan leikata 9x12 kokoon itsekin.
Vs: Röntgenfilmit - Kodak t-mat g/ra Mistäköhän rtg-filmiä saa hankittua? Onko amerikkalaiset nettikaupat ainoa vaihtoehto?
Vs: Röntgenfilmit - Kodak t-mat g/ra VET Outlet - Home page toi myy ainakin. tosin yksityiselle 250:- pienin tilaus. mä oisin sitte ainakin valmis kimppaan, koska tuolta saa 30x40 filkkaakin.
Vs: Röntgenfilmit - Kodak t-mat g/ra Mua ainakin kiinnostaisi kimppatilaus tuolta. Onko kukaan kokeillut noita myytäviä filmejä?
Vs: Röntgenfilmit - Kodak t-mat g/ra Kimppatilaus Helsingissä asuville? Periferialaiset taitavat olla ulkopuolella...niinpä kysyn tutulta eläinlääkäriltä. Olen ulkona suosiolla tästä yhteistilauksesta.
Vs: Röntgenfilmit - Kodak t-mat g/ra Tuohan näyttää sijaitsevan Helsingissä. Voikohan sieltä noutaa, niin säästyy yhdet postikulut ja sitten voipi lähettää periferiaankin. Smartpostilla kulkee 6,40 hintaan jos paketti ei ole iso.
Vs: Röntgenfilmit - Kodak t-mat g/ra Näyttää olevan toimitus vain postitse. Onko Espoo periferiaa? Jos espoolaiset hyväksytään kimppatilaukseen, olen kyllä mukana. Helsinkiin täältä pääsee helposti.