Jännä, että päädyit tekemään sivuston kehysrakenteella. Etusivulla näkyy kaksi skrollauspalkkia ja se ei näytä oikein hyvältä (mulla on 1024x768 resol.). Etusivu on myös aika raskas ladata - sääliksi käy hitaalla nettiyhteydellä katsojia. Saattavat kääntyä pois jo siinä vaiheessa kun selain vielä lataa sivua. Kehysrakenteessa on se huono puoli, että hakukoneet indeksoivat sisältöä heikosti. Silloin kun kyseessä on kaupallinen yritys, moinen ei tee hyvää bisneksille. Muuten näytti ihan kivalta.
Kirkonraunio kuva on magee sekä skloddi porvoossa kädet pydessä oli hieno, ja holgamaiset vinjetoinnit istuu muotokuviin hienosti. Sivuston frame sydeemi on syvältä jos ei ole seinänkokosta näyttöä, vierityspalkit kahteen suuntaan on jo liikaa Mutta itseäsi lainaten saat varmasti asiallisempaa palautetta sillä toisella foorumilla ;-)
Viittaat varmaankin niihin kahteen miljöömuotokuvaan... siinä toisessa forumissa keskityttiin enemmän itse kuvaan ja täällä kommentoitiin lähinnä mallia... Mitä noihin frameihin tulee, niin tiedän niiden ongelma, mutta toistaiseksi ne ovat noin. Muutan ne sitten kunhan saan erään julkaisujärjestelmän käyttööni....
Komppaan tuota, mulla kans duunipaikalla sama resoluutio, eikä pääse paremmaksi muuttamaan, mikä lie näytönohjain ja mikä lie compaq littunäyttö...
Olipas vähän vaikea käyttää noita palkkeja...Eipä silti, asiallisia kuvia. Kierreporraskuva oli huippu.
Huvitti silloin ja huvittaa edelleen: "On muuten aika paljon asiallisempaa kommenttia tällä forumilla verrattuna siihen toiseen, johon myös nämä kuvat laitoit....." -kommentti tuolla "toisella foorumilla". Nimimerkki Toivonen sillä toisella foorumilla heitti muutamalla sanalla kommenttia ja toinen olit sinä itse. Kun katsoi tämän foorumin kommentteja, niin eivät mitenkään jääneet sen toisen foorumin jälkeen. Tämä koskee mielestäni molempien kuvausfoorumeita ihan yleiselläkin tasolla, ei pelkästään mitattuna näillä kahdella kuvalla. Molemmilla foorumeilla esiintyy myös tarpeettomia kommentteja, mutta taitavat kuulua foorumielämän henkeen. Olisi muuten kiva kuulla myös määritelmä "kuvista -keskustelusta". Voisit kirjoittaa siitä joskus pari sanaa jos jaksat. Riittääkö kuvasta keskusteluksi ehdotus omien mieltymysten mukaisesta rajaamisesta, vai pitäisikö etsiä kuvasta piilomerkityksiä, esim. "minulle tulee vahvasti mieleen Kwai-joen siltaa ylittävä näätä-perhe auringonlaskussa, joka yrittää toiseltapuolen etsiä vihreämpää ruohoa". Katselin toki myös kuvasi läpi. Ihan perussiistit pläjäykset. Aika paljon hieman vinossa olevia kuvia. Ei toki niin että kaikkien kuvin pitäisi vaaterissa olla, mutta antaako lievä vinous jotain lisäarvoa, muutako kuin herättää ärsykkeen vinoudesta. Esim. muotokuvakohdan pieni poika, joka on mukulakivetyksellä tai liituraitajakussa oleva nainen seuraavassa kuvassa tai vaikkapa paikkoja-gallerian sipulikirkkokuva. Muotokuva-galleria on sinällään aika vahva; vahva siinä mielessä että tuollaisia kuvia ihminen varmaan itsestään toivoo saavansa kun tulee kuvattavaksi studioon. Valo tulee hyvin mallien kasvoille ja sommittelu sekä katsekontaktit ovat kunnossa. Tosin kakkoskuvassa mallin naama on photoshopattu aika kauheaksi kumimössöksi. Paikkoja-galleriaa pidin näiden neljän osion heikoimpana lenkkinä. Kuvista ei oikein saanut kiinni ja ne vaikuttivat sangen tavallisilta. Ainoastaan kierreporras- ja vanhakirkko/pilvenpiirtäjäkuva jäivät positiivisesti mieleen. Varsinkin jälkimmäinen, jossa on hyvä kontrasti eri ikäisten rakennusten välillä ja ihmiset liike esittää ajankulua. Urheilukuvista paha sanoa juurikaan mitään kun kyseinen genre ei niin lähellä sydäntä ole. Ainakin rajaukset näyttäisivät onnistuneilta ja olet saanut myös hyviä ilmeitä sekä tekemisen meininkiä haettua kuviin. Sekalaista -galleria alkaa loistavalla symmetrisellä kuvalla; olisi aihetta vaikka postikortiksi. Siihen se sitten siltä osastolta jäikin. Loput oli aika basicin oloista.
Sivut oli hyvät, nätti on. Sitten tuo Lokakuun spesiaali. Voimaa mieheltä kylläkin löytyy. :O Hyviä kuvia oli. I like.
Heh... =D (Peter oli tehny varmaan tän mun näyttöasetuksia 1280*1024 ajatellen. Istui kuin nakutettu.) Eipä ole valittamista kuvissakaan...
1280*1024 ja ihan ok kuten duunissakin, tosin duunikone meni polvilleen noista sivuista =) +yhteystiedot selkeästi esillä -musta tausta, vaalea teksti -automaagiset slideshow hässäkät PS. muista kuvata sitä vaihtopenkkiä säbäpeleissä, siellä ne parhaat ilmeet on
Terve! Hienoja kuvia sulla on sivuilla. Ammattilaiselta ei tosin oikein muuta voi odottaakaan. Ei niistä sen enempää. Ikävä kyllä nuo sivut on edelleen muutoin aivan hirveät. Skrollaukset ym. näkyy mulla ihan niin kuin ne on kai tarkoitetukin, mutta silti. Unohda nuo kehykset. Ne ei tuo yhtään mitään lisäarvoa noille sivuille. Varsinkin kun serveri tuntuu olevan todella hidas. Ensin joutuu odottamaan, että jotain näkyy. Sitten joutuu odottamaan että jotain näkyy enemmän. Sitten joutuu klikkaamaan jotain että jotain, en tiedä mitä saa, näkymään. Ja edelleen olen sitä mieltä, että kannattaa miettiä, onko järkevää laittaa mitään spesiaaleja ym. kuukausiextroja, jos sivuja ei jaksa päivittää. Menetetty euro on menetetty euro.