Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kohta halpaa optiikkaa Alpa-kuvaajille?

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana Kasimir, 1 Lokakuu 2011.

  1. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kohta halpaa optiikkaa Alpa-kuvaajille?

    Joidenkin kuolaus loppuu Leicaan...
     
  2. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Kohta halpaa optiikkaa Alpa-kuvaajille?

    Kuolataan hamaan hautaan saakka. Elämässä pitää olla päämäärä ;)

    kapa

    p.s.

    Pitäisikö perustaa Suomen Alpa-kuvaajien kerho? Perustajana olen itseoikeutettu jäsen, vaikka sitä Alpaa ei vielä ole.
     
  3. Vs: Kohta halpaa optiikkaa Alpa-kuvaajille?

    Pääsenkö mukaan ilman Alpaa koska olen myyty Suomen ainoan uuden tehdaskullatun Alpan ? Mäkin haluaisin kuolaamaan kimpassa räpelöityäni parissa Photokinassa näitä uudempia. Niin kauan kuin on elämää, on toivoa ;)

    Vanhoissa Alpissa (siis 35-millisissä) on kyllä tiettyä maagista eleganssia ja merkillisiä ratkaisuja...
     
  4. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Kohta halpaa optiikkaa Alpa-kuvaajille?

    Pääset kuolaajat-alajaostoon. Minä olen kuolannut noita uusia Berliinin Monochromessa. Meni paita pesuun.
    Aikoinaan noista 35-millisistä joku kirjoitti, että "Alpa ei ole kamera, se on instrumentti". Noihin aikoihin minulla oli Exakta Varex llb, ja siinä oli samanlainen objektiiviin kytketty laukaisinratkaisu. Ei ihan Alpa, mutta melkein;) Oli kuitenkin hAlpa.

    kapa
     
  5. Vs: Kohta halpaa optiikkaa Alpa-kuvaajille?

    Ei niitä leicoja kuolata, ne ostetaan kuleksimasta pois ja niitä sitten kaveriporukassa runkataan.
     
  6. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Kohta halpaa optiikkaa Alpa-kuvaajille?

    En minäkään hirveästi kuolaa, olen ajatellut vain ostaa tuollaisen käyttökelpoisen Alpan parilla kolmella objektiivilla ja kunnon digiperällä. Ihan primejä mukaan, ei niitä kittitsoomeja.

    kapa
     
  7. stabacus

    stabacus Member

    578
    0
    16
    Vs: Kohta halpaa optiikkaa Alpa-kuvaajille?

    Voi noita tulla myyntiin mutta kuka uskaltaa sekaantua varastettuun harvinaiseen tavaraan. Vähän kuin Suomessa varastaisi jonkun Ferrarin huippu harvinaisen mallin liikkeen ikkunasta. Kateelliset naapurit viimeistään käryttäis. Tuo ALPA on kyllä minunkin mielestäni jo enemmän kuin kamera, se on märkä päiväuni. Niin hienoja instrumentteja ne ovat.
     
  8. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Kohta halpaa optiikkaa Alpa-kuvaajille?

    ????
    Uskaltaa? Ai se on sinulle uskaltamisesta kiinni.
     
  9. Vs: Kohta halpaa optiikkaa Alpa-kuvaajille?

    Ostetaan yhdessä vuoriomiehelle koppalakki päähän !!!
     
  10. Vs: Kohta halpaa optiikkaa Alpa-kuvaajille?

    foorumikiusaajat
     
  11. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Kohta halpaa optiikkaa Alpa-kuvaajille?

    Heikot ja moraalisesti kehnot  ihmiset hakevat  usein  voimaa laumasta tyhmyyksilleen. Ok.
     
  12. stabacus

    stabacus Member

    578
    0
    16
    Vs: Kohta halpaa optiikkaa Alpa-kuvaajille?

    Luetelkaa Suomen ALPA kuvaajat, kenellä on tai luultavasti on ALPA käytössä? Meinaan että sen omistaminen salaa ja sillä tosissaan kuvaaminen Suomessa ilman että kaverit kertoo muille on ihan yhtä vaikeaa kuin loton päävoitosta nauttiminen niin että naapuri ei huomaa mitään. Mitä iloa olisi omistaa laukullinen varastettuja ALPA härveleitä ja ainoa paikka missä niitä voisit hipelöidä olisi mennä aamuyöstä vessaan lukkojen taakse ja ihailla laukun sisältöä otsalampun valossa.
     
  13. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: Kohta halpaa optiikkaa Alpa-kuvaajille?

    Tuskin nykyaikana enään tieto kiertää.

    Todennäköisin ALPA-kuvaaja ei pyöri kameraklubeilla esittelemässä ostostaan, pyörii etupäässä ulkomaisilla nettifoorumeilla jos edes mihinkään kirjoittaa.

    Tuttavapiirin kuvaajat tuskin ALPA:n erikoisuutta edes ymmärtävät, joten tieto ei heiltäkään lähde foorumeita pitkin kiertämään - ja jos lähtee niin ALPA-hepun henkilöllisyys tuskin lähtee.

    Nykyajan kuvaaja-genre on kovasti toisenlainen kuin kekkoslovakian kameraseura-vetoinen oli. Kontaktit syntyvät ihan muuta kautta - samoin tieto liikkuu muualla.

    Todennäköisimmin ALPA-kuvaaja löytyisi tekemällä sopivia hakuja Flickr:ään tai APUGiin. Ellei hän sitten pröystäile kalustollaan nettisaitillaan + tällä foorumilla.


    Vähän sellainen sukupolvien välinen kuilu päässyt muodostumaan.