Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kohinanpoisto (DeNoise AI)

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana motris, 29 Heinäkuu 2022.

  1. motris

    motris Well-Known Member

    4 695
    703
    113
    Onko kukaan käyttänyt ko. kohinanpoisto-ohjelmaa? Ja saman firman Sharpen AI:ta? Kovasti lykkää mulle noista mainoksia ja mainosten mukaan vaikuttaa päteviltä. Ajattelin ensin kysyä, josko kokemuksia olisi.

    Topaz Labs: AI Image Quality Software
     
  2. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    motris tykkää tästä.
  3. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
  4. Vinski

    Vinski Well-Known Member

    4 157
    335
    83
    Minä olen käyttänyt ja hyväksi todennut. Topazin ohjelmat ovat parempia kuin DxO:n vastaavat. Nik Collection 5:ttä en tosin ole enää hankkinut.

    DeNoise AI
     
    motris tykkää tästä.
  5. Pan

    Pan Well-Known Member

    2 593
    1 303
    113
    Black Friday hinta bundlelle oli viime vuonna 98USD, joten pitihän se ostaa. Topaz ei muuten lisännyt hintaan alvia. Aika moni nettikauppa lisää Suomen alvin. Em. hintaan sisältyvät vuoden päivitykset, joita tullut kahdesti.
     
    motris tykkää tästä.
  6. teemup.net

    teemup.net Member

    40
    20
    8
    DeNoise ollut käytössä yli vuoden. Onhan se aivan huippu. Sharpen AI:lle en näe käyttöä kun PS:n actionit hoitavat terävöitykset hyvin.
     
    motris tykkää tästä.
  7. motris

    motris Well-Known Member

    4 695
    703
    113
    Kiitos vastauksista. Testasin nyt noita ja ainakin tuo DeNoise vaikuttaa kyllä hyvältä. Kapan testausta kun katselin, niin Sharpen AI vaikuttaa kyllä myös pätevältä. Mutta kun itse testasin sitäkin, niin en saanut kyllä oikein hyvää aikaan.
     
  8. jussikn

    jussikn Well-Known Member

    708
    1 361
    93
    Lisää päänvaivaa:
     
  9. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Gigapixel AI se taisi Kapalla olla.

    Nyt näin FB-mainoksissa tyrkyllä kolmen ohjelman pakettia 99$ alennuksella, joten ei ihan samaan hintaan tule kuin viimeksi 99 maksettava hinta. Taisi olla nyt 150. Dollari on myös vahvistunut euroon.
     
    motris tykkää tästä.
  10. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 156
    5 756
    113
    Tuli yllätyksenä, että DxoPhotolab 5 ei toimi Z 9:n pakatulla raakakuvalla, vain pakkaamattomalla.
     
  11. oka

    oka Well-Known Member

    413
    1 088
    93
    Denoise on silloin tällöin käytössä. Severe Noise -metodin tulon jälkeen softa muuttui huomattavasti paremmaksi. Haittapuolena on, että blurrattu, kohinainen tausta muuttuu usein kohinattomaksi, mutta häiritsevän laikukkaaksi, joten tausta pitää käsitellä muilla keinoin uudelleen.

    Sharpen AI:lläkin olen saanut muutaman kuvan pelastettua käyttökelpoiseksi.
     
  12. teemup.net

    teemup.net Member

    40
    20
    8
    Itse teen denoiset AINA uudelle layerille (ctrl+j ja vasta sitten denoise), joilloin saa helposti maskattua sen liian silotellun taustan paremman näköiseksi.
     
  13. T.S.

    T.S.

    6
    0
    1
    Myös minulla olisi tarkoituksena ostaa tuo kolmen ohjelman bundle. Ei ole tullut hommattua pay pal tiliä eikä luottokorttia, joilla maksaminen onnistuisi. Saako näitä ohjelmia mistään muualta (esim suomalaisesta verkkokaupasta kuten saa adoben valokuvajäsenyyttä) kuin niiden omasta verkkokaupasta? Vai onko ainoa mahdollisuus alkaa vääntää pay pal tiliä...
     
  14. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 156
    5 756
    113
    Ainakin pari Topazin ohjelmaa tuntuisi löytyvän tuolta: Ohjemistot
     
  15. T.S.

    T.S.

    6
    0
    1
    Ei ainakaan minulla anna tuolta lisätä edes ostoskoriin niitä ohjelmia ☹
     
  16. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 156
    5 756
    113
    Ilmeisestikin on vain välityskanava ja ostot tapahtuvat suoraan valmistajalta, luottokortti lienee helpoin vaihtoehto.