Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Durst M 670 Color 35mm -> 6x6 (ja 645)

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Harald, 26 Syyskuu 2009.

Tarvitsisin apua pimiöguruilta suurennuskoneen systeemien täydentämiseen. Omistan Durst M 670 Color vehjeksen 35mm varustein. Sillä pitäisi saada tehtyä jatkossa myös 6x6 (ja ehkä 645) negoista kuvia.

Ohjekirjan mukaan tarvitsen: konversio kitin VEGACOLSET 66 joka sisältää mixing boxin, ylemmän negapitimen lasin ja alemman lasittoman pitimen. Lisäksi tarvitsen 80mm objektiivin. Sille käy ohjekirjan mukaan sama SIRIOPLA 39 objektiivilauta kuin tuolle 50mm Rodagonille.

Ennenkuin ryhdyn etsimään noita jostain, niin haluaisin varmistuksen onko tuo tarvittavien lista oikein ja riittävä?
    - VEGACOLSET 66
            - mixing box
            - ylempi negapidin, lasillinen
            - alempi negapidin, lasiton
    - 80mm objektiivi

645:ttä varten ei ilmeisesti tarvita lisää kuin SIVOPAR 45 negapidin?
    Korvaako SIVOPAR 66 nuo negapitimet 6x6 käytössä? eli jos jostain löytyy SIVOPAR 66 ja erillisenä tuo mixing box, niin ne ajavat saman asian kuin tuo VEGACOLSET 66?

1. Vs: Durst M 670 Color 35mm -> 6x6 (ja 645)

Eikö täällä tosiaankaan ole ketään Durstin käyttäjiä jotka tietäisivät asian? ???

2. Vs: Durst M 670 Color 35mm -> 6x6 (ja 645)

Durst-kieltä; kerropa jos löydät k.o. tavarat.

3. Vs: Durst M 670 Color 35mm -> 6x6 (ja 645)

Mulla on kokemusta Durstin, DeVeren, Fujimoton yms eri koneista. Itellä oli M600-sarjan BW-kome. Jos saan sähköpostiosoitteesi, voin selitellä suoraan koska näillä asioilla ei liene yleistä mielenkiintoa. Mikäli asut pääkaupunkiseudulla, voi tulla käymäänkin. Profiilistani löytyy sählöpostiosoite.

terv. Iivo

4. Vs: Durst M 670 Color 35mm -> 6x6 (ja 645)

Miksi se pitäisi kertoa? Aika omituinen vaatimus, kun kyselen että onko ne nämä, joita tarvitsen tuohon tehtävään....  ja  mitä nyt olen eBayta katsellut, niin kyllä niitä liikkuu???? sen, että löydänkö moisia... ei pitäisi olla kenenkään muun kuin minun murheeni, Vai oletko etsimässä samoja tavaroita? jos olet, olisit voinut kertoa että ovat nuo ne oikeat sälät, vai eivätkö.