Vs: Kodachromen kehitys Kokemusta entisajoista ei ole, paitsi vanhempien vanhat diat, mutta en niitä ole niin tarkkaan katsonut. Eilen tuli ensimmäinen Kodachrome-rullani ja kyllä nyt kun sanoitte, niin näyttää ne vähän magentalta. Olin valotellutkin kyllä välillä vähän ali ja yli.. Niin enkä vielä ole projisoinut, skannannut ainoastaan, joten oikeastaan pitäisi ehkä odottaa vielä sitä.
Vs: Kodachromen kehitys Aika mielenkiintoisia havaintoja nimittäin itse en saa magentasävyjä omistani näkyviin millään tavalla. Tänä kesänä siis kuvattu ja kehitetty. Värit ovat kyllä todella neutraalit (hyvässä ja pahassa..) eli ei ainakaan mitään korostumia ole, mikä on hienoa. Filmi tekee myös erittäin terävää jälkeä sikäli kun olen muistanut veivata tarkennuksen oikein. Ainakin minä olen tyytyväinen tuohon 64:seen.
Vs: Kodachromen kehitys Juu kyllä se terävää on ja neutraaliakin, mutta valkotasapaino (tai mikä onkaan) on magentaan päin silti. Niinhän se kai vähän pitäisikin olla lievästi?
Vs: Kodachromen kehitys Laitoin kyselyn Dwayne'sille ja pyysivät lähettämään mallikuvia Sveitsiin. Koska Kodachromelle on tullut kuvattua jo lähes 30 vuotta niin kokemusta on, sekä Sveitsin että Britannian labbiksista. Näiden kahden kehityserän jälkeen jotka ovat käyneet Usa:ssa sanoisin, että ei se jälki huonoa ole mutta ei niin hyvää kuin aikaisemmin. Magentaahan se KR korostaa mutta nyt se erottuu aurinkoisella säällä otetuissa merikuvissakin eli sinisessä toisin kuin aikaisemmin. Vaalea rantahiekka punertaa myös selvästi. Kaikissa aiheissa/ väreissä se tosin ei ole niin erottuva.
Vs: Kodachromen kehitys Nyt kun oikein ajatuksella tutkiskeli kuvia niin joissain kuvissa on todella lievä magentakorostuma. Sanotaan nyt suoraan: kuvia Kolilta harmaana päivänä jolloin taivas kauttaaltaan harmaassa pilvessä joka muuten myöhemmin pamahti perk*********** ukkosrintamaan joka taisi päästä uutisiinkin asti. Tämä siis ilman projisointia mutta itse en olisi siihen edes kiinnittänyt huomiotakaan. Sensijaan jos aurinkoisella ilmalla rantahiekka sekä merivesi vääristyy niin varmasti joko filmissä tai kehityksessä on mennyt joku vikaan.
Vs: Kodachromen kehitys Eikö pahvikoteloitten pohjassakaan lukenut mitään Dwayne's photosta? Mullakin noi muovipussikuoret tuli Sveitsistä, mutta pahveissa lukee kuitenkin [QUOTE> [/QUOTE]
Vs: Kodachromen kehitys Näin se varmasti itselläkin oli, kun toissaviikolla noi tais tulla.. vai viime?
Vs: Kodachromen kehitys Oletteko havainneet samaa magentakorostusta kuin minä näissä Dwayne'sin kehittämissä filmeissä ? Aikaisemmissa, Sveitsissä kehitetyissä filkoissa en sitä itse huomannut.
Vs: Kodachromen kehitys Espoon Sellon Anttilaan on tullut erä Kodachrome 64:sta, joten nyt halukkaat Anttilaan ostoksille.
Vs: Kodachromen kehitys Samoten Tikkurilan Anttilasta löytyy. Meinasin jo ostaa, ehkä se pitää kokeilla sekin
Vs: Kodachromen kehitys 13,9e ja päiväys oli muistaakseni 7/08. Näin siis lpr:n Anttilassa. Jäi lämpimään hyllyyn toistaiseksi pilaantumaan. Harmi kun ei nyt ole akuuttia tarvetta. edit:kirjöituzvirhae
Vs: Kodachromen kehitys Päiväys oli Sellon Anttilassa sama. Hintaa ei ollut hyllyssä ollenkaan, joten liekö ilmaista.
Vs: Kodachromen kehitys Asematunnelin Anttilassa 13,90 (vai oliko 13,95) edelleen saatavana ja tarjolla säännöllisesti. Lisäksi myös Kuopion Anttilasta näkyy löytyvän. Viimeisimmällä rullallisella meni kehitysreissulla 1,5 viikkoa, eli aika joutuisasti meni.
Vs: Kodachromen kehitys En muista oliko vielä Tampereen Hertellissä, mutta ainakin viime kesänä. Eiköhän sielä yhä ole. 14 euroa tais olla.